  • 1. Data: 2003-07-30 10:16:23
    Temat: Okres do rozprawy
    Od: "Juzek72" <j...@p...fm>

    Czy ktos moze oszacowac ile czasu trwa srednio rozpatrzenie wsniosku o
    nabycie spadku? Konkretnie chcialbym wiedziec po jakim czasie od chwili
    zlozenia wniosku odbywa sie rozprawa? - tydzien, miesiac, rok? Czy sa na to
    jakies ramy? Chcialbym uniknac sytuacji, w ktorej otrzymam powiadomienie, a
    nie bedzie mnie dluzszy czas w domu.

    Pozdrawiam,
    Juzek72

  • 2. Data: 2003-07-30 10:39:29
    Temat: Re: Okres do rozprawy
    Od: Dredd<...@...pl>

    Jest to zróżnicowane w zależności od obłożenia danego sądu pracą.
    Prawo nie zakreśła tu żadnych ścisłych terminów.
    Jeśli chcesz uniknąć problemu w razie wyjazdu - zawiadom o nim sąd.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-07-30 10:53:08
    Od: "Juzek72" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > Jest to zróżnicowane w zależności od obłożenia danego sądu pracą.
    > Prawo nie zakreśła tu żadnych ścisłych terminów.
    > Jeśli chcesz uniknąć problemu w razie wyjazdu - zawiadom o nim sąd.

    Czy okreslony jest natomiast minimalny czas, jaki musi uplynac od momentu
    zawiadomienia o terminie rozprawy do czasu samej rozprawy? Wydaje mi sie, ze
    powiadomienie powinno byc wyslane z jakims okreslonym wyprzedzeniem, ale to
    tylko moje zdanie laika.

    Juzek72

  • 4. Data: 2003-07-30 11:02:36
    Od: Dredd<...@...pl>

    Reguluje to kodeks postępowania cywilnego:
    Art. 149. § 1. Posiedzenia sądowe wyznacza przewodniczący z urzędu,
    ilekroć wymaga tego stan sprawy.
    § 2. O posiedzeniach jawnych zawiadamia się strony i osoby
    zainteresowane przez wezwanie lub ogłoszenie podczas posiedzenia.
    Stronie nieobecnej na posiedzeniu jawnym należy zawsze doręczyć
    wezwanie na następne posiedzenie. Wezwanie powinno być doręczone
    co najmniej na t y d z i e ń przed posiedzeniem. W wypadkach
    pilnych termin ten może być skrócony do trzech dni.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2003-07-30 11:10:35
    Od: "Juzek72" <j...@p...fm>

> [...]
    > co najmniej na t y d z i e ń przed posiedzeniem. W wypadkach
    > pilnych termin ten może być skrócony do trzech dni.

    Dzieki, chyba wlasnie o to mi chodzilo.

    Juzek72