  • 1. Data: 2004-06-03 18:18:51
    Temat: Manko w kasie
    Od: "bobik" <s...@w...pl>

    Witam

    Mam małe pytanko

    Czy jak mamy manko w kasie (pracujemy we 2) to szef ma prawo potracić mi z
    pensji ??

    na marginesie ( ten drugi ma sprawe karna za cos podobnego)

    jak to załatwic aby nie zapłacić ani 1PLN :)

    dzięki wsztskim

  • 2. Data: 2004-06-03 18:38:03
    Temat: Re: Manko w kasie
    Od: "Opix" <f...@v...pl>

    Użytkownik "bobik" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    podpisywałaś raport kasowy ?

    --
    pozdrawiam

    Opix

  • 3. Data: 2004-06-03 19:32:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "bobik" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    Troszkę mało danych. Po pierwsze, to pytanie czy podpisywałaś deklarację
    odpowiedzialności majątkowej. Jeśli tak, to czy wiedziałaś, ze
    współodpowiedzialna osoba ma sprawę karną za to samo. mogłaś odmówić
    podpisania współodpowiedzialności na tej podstawie i pracodawca albo by
    musiał prowadzić dwie kasy, albo któreś z Was zwolnić - w tym wypadku
    pewnie nie Ciebie.

    A co do płacenia. można próbować szukać dziury w całym. Czyli po pierwsze
    skąd wiadomo, że jest różnica. remanent w sklepie, czy rozliczenie kasy na
    koniec dnia? Był remanent początkowy? nie zwalniał się ktoś w
    międzyczasie?

    Opisz dokąłdniej sprawę, bo można długo gdybać, a na końcu się karze, że
    większość rad jest nietrafna, bo akurat Twoim przypadku jest nie do
    zastosowania.

  • 4. Data: 2004-06-04 08:11:55
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Robert Tomasik pisze:

> [...]
    >
    > Opisz dokąłdniej sprawę, bo można długo gdybać, a na końcu się karze, że
    > większość rad jest nietrafna, bo akurat Twoim przypadku jest nie do

    Roznica najprawdopodbniej wynika stad, ze wg raportu kazy powinno byc
    X + Y a jest tylko X wiec brakuje Y.

    Rzeczywisie kluczowa jest sprawa podpisania odpowiednich dokumentow.
    Lecz ich niepodpisanie nie chroni przed oskarzeniem o okradzenie pracodawcy.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-06-04 12:41:33
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Rzeczywisie kluczowa jest sprawa podpisania odpowiednich dokumentow.
    > Lecz ich niepodpisanie nie chroni przed oskarzeniem o okradzenie
    pracodawcy.

    Oczywiście. Ale kradzież trzeba udowodnić konkretnej osobie. W wypadku
    współodpowiedzialności majątkowej nie ma takiej potrzeby. Gdyby nie było
    deklaracji, to wiele by uprościło.

  • 6. Data: 2004-06-04 14:28:27
    Od: "bobik" <s...@w...pl>

    Wiec mamy podpisane cos takiego (zapoznałem sie z regulaminem)_ ale tam nic
    nie było w regulaminie ze odpowiadamy za towar (tylko za kase) nam brakuje
    po remanacie towaru

    Nie wiedzaiiłem ze ten drugi jest karany
    Nie wiedziałem ze ma podonba sprae przeciwko niemuy
    policja teraz znalazła u niego narkotyki :)
    Nikt nie parcował wiecej i nikt nie był zwalniany

  • 7. Data: 2004-06-04 15:50:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    nic
    > nie było w regulaminie ze odpowiadamy za towar (tylko za kase) nam

    To nie może być coś takiego, tylko ma to być "Deklaracja odpowiedzialności
    materialnej". Jeśli podpisywałeś coś innego, niż "coś takiego", to
    pracodawca musi Ci udowodnić, że to Ty ukradłeś. Inaczej nic z tego nie
    będzie. W przeciwnym wypadku niestety niewiele możesz zrobić.

    > Nie wiedzaiiłem ze ten drugi jest karany
    > Nie wiedziałem ze ma podonba sprae przeciwko niemuy
    > policja teraz znalazła u niego narkotyki :)
    > Nikt nie parcował wiecej i nikt nie był zwalniany

    A był remanent po przyjęciu Ciebie albo tamtego? - W zależności od tego
    który krócej pracuje.

  • 8. Data: 2004-06-05 07:21:35
    Od: "bobik" <s...@w...pl>

    Pracujemy od 1 stycznia oboje razem wtedy był remamnet teraz tez i braki

    Co do deklaracji żadnego takiego dokumentu nie podpiywalismy , czy jest to
    jakis gotowy dokument czy mozna to samemu wymyslec gdzie moge go znalezc??

  • 9. Data: 2004-06-05 09:13:40
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    bobik pisze:

> [...]
    >
    > Co do deklaracji żadnego takiego dokumentu nie podpiywalismy , czy jest to
    > jakis gotowy dokument czy mozna to samemu wymyslec gdzie moge go

    Odpowiem Panu praktycznie...

    Jesli niepodpisywał an ze odpowiada za TOWAR, to pracodawca moze
    Panu ...piiiiiii... (oczywiście jeśli zgadzała się kasa)

    Bo z tego coPan pisze wynika ze nie brakowało pieniedzy w kasie,
    a TOWARU w sklepie (efekt ten sam ale to co innego).

    Inna sprawa, ze w takim maluym sklepie wszystko polega na
    zaufaniu i nie ma sensu dalej tam pracowac, jesli nie dojdzie
    Pan do porozumienia z pracodawca.
    Towar TEORETYCZNIE mgol wizac KAZDY, nawet pracodawca...

    Wiec trzeba podjac decyzje....

    Boguslaw

  • 10. Data: 2004-06-05 11:51:01
    Od: "bobik" <s...@w...pl>

    Dzięki za pomoc wszystkim jutro poważna romowa zabaczymy co z tego bedzie

    Pozdrawiam