  • 1. Data: 2003-06-21 11:50:06
    Temat: automaty a kasa fiskalna ??
    Od: "Marcin Brzozowski" <a...@a...pl>

    Prowadzilem sklep. "Dorobilem" sie kasy fiskalnej. Potem wprowadzilem
    automaty samoobslugowe. Dochody z automatow sumowalem i wbijalem na kasie.
    Teraz sklep mam juz zlikwidowany natomiast pozostaly automaty. Czy w takim
    wypadku przychody z tych autmatow musze nadal nabijac na kase, czy moze
    wystarczy dowod wewnetrzny czy cos takiego ??

  • 2. Data: 2003-06-24 13:09:15
    Temat: Re: automaty a kasa fiskalna ??
    Od: "krzysztof Niewiarowski" <krak.n<nospam>@poczta.fm>

    Użytkownik "Marcin Brzozowski" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wypadku przychody z tych autmatow musze nadal nabijac na kase, czy moze
    > wystarczy dowod wewnetrzny czy cos takiego ??

    Z ustawy wynika ze sprzedaz z automatów jest zwolniona z kas fiskalnych....
    Automaty maja miec pamiec fiskalna prawdopodobnie za 2 lata...
    Ale skoro masz juz kase fiskalna to nalezy ją uzywać...
    co ci szkodzi :)) skoro juz ja masz.
    a tak na poważnie to

    ROZPORZĄDZENIE MF z dnia 23.12.2002:
    Do dnia 31 grudnia 2004 r. zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania:
    1) podatników sprzedających towary lub usługi wymienione w poz. 1 - 46
    załącznika nr 1 do rozporządzenia, jeżeli w poprzednim roku podatkowym
    udział obrotów ze sprzedaży tych towarów lub usług w obrotach ogółem
    podatnika z tytułu działalności wymienionej w art. 29 ust. 1 ustawy był
    większy niż 70%;

    2) podatników, z zastrzeżeniem ust. 6, opłacających podatek dochodowy w
    formie karty podatkowej w zakresie działalności wymienionej:

    a) w części I w poz. 1, 10, 12, 26, 29-34, 40-45, 47-50, 54, 58-59, 65, 67,
    74, 77-78, 84,
    92-95, w części V w poz. 3, 4 - usługi w zakresie transportu osób na rzece
    Dunajec przez flisaków pienińskich, w części VII w poz. 1-2, w części X i XI
    załącznika nr 3 do ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym
    podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
    (Dz.U. Nr 144, poz. 930 z późn. zm.3)) wykonywanej bez zatrudniania
    pracowników, z wyjątkiem małżonka,

    b) w części I w poz. 2, 7, 28, 35-39, 60-64, 79 i w części VIII załącznika
    nr 3 do ustawy, o której mowa w lit. a

    - jeżeli nie buli oni wcześniej objęci obowiązkiem ewidencjonowania;

    wiec jak juz masz to nie jestes zwolniny z kasy. tak mi sie rozumuje, ale
    moze sie myle. bo ustawy sobie a interpretacje sobie.

    http://www.herc.pl/lib/show.php3?ID=404

    krzysztof

    http://www.krakfis.zax.pl
    kasy fiskalne tanie mapy cyfrowe