  • 11. Data: 2004-09-17 07:24:51
    Temat: Re: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "Tomasz" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:cid7g2$i0d$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "TanSid"
    >
    > S?d raczej nie będzie wzywał, lecz opieraj?c się na wyja?nieniach spisanych
    > na Policji bez rozprawy wyda wyrok nakazowy.

    Raczej bedzie wzywal.......

    pozdr
    bogen

  • 12. Data: 2004-09-17 08:44:54
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    > Sąd raczej nie będzie wzywał, lecz opierając się na wyjaśnieniach
    spisanych
    > na Policji bez rozprawy wyda wyrok nakazowy.

    Użytkownik "Bogen" <

    Raczej bedzie wzywal.......

    Statystyka MS: sprawy kategorii W (wykroczeniowe) - 88,7 % wyroki nakazowe.
    Mało prawdopodobne.
    ---
    Pzdr

  • 13. Data: 2004-09-17 08:54:01
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    kam wrote:
    (...)
> [...]
    > dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    > skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    > wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    > skrzyżowaniu.
    > 3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym
    > mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje
    > zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy
    > jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej
    > krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.
    (...)
    > 5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której
    > kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy
    > przechodząc przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać
    > tylko z przejścia dla pieszych.

    Jak sie w te przepisy wglebic to przestaja byc jasne :-)
    Niech mnie ktos oswieci - czy jak jest droga dwujezdniowa ze skrzyzowaniem
    (nie ma pomiedzy jezdniami trawnika ani torowiska, bo mala uliczka z boku sie z
    nia krzyzuje) to mozna przejsc przez jedna jezdnie a potem przez drugą nie
    przeszkadzając pojazdom?
    (przejscie jest ponad 100 m ale to chyba nie ma znaczenia)

    Jak sie z punktu 5 wyłowi to co dotyczy drogi dwujezdniowej to wygląda na to, że
    nie (na drodze dwujezdniowej ... pieszy przechodząc przez jezdnię ... obowiązany
    korzystać tylko z przejścia) ale może się da w związku ze skrzyżowaniem
    potraktować każdą jezdnię osobno?
    *** blad ***

  • 14. Data: 2004-09-17 10:48:22
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    > z drugiej strony to jesli nie bedziesz mial szczescia to dales tylow,
    > mandatu zaplacil byc pewnie 50 zeta, a tak nie dosc ze zaplacisz to
    jeszcze
    > w paiery ci narobia, teraz nie ma kolegium jest sad i wpis w papiery
    > karalnosci :)

    Chcieli 100zl, i pewnie teraz brygada antyterrorystyczna mnie pojmie i
    hamerykanie nadleca, bo jestem wielki terrorystta.

    TanSid

  • 15. Data: 2004-09-17 10:50:38
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

> [...]
    >
    > Raczej bedzie wzywal.......
    >
    > Statystyka MS: sprawy kategorii W (wykroczeniowe) - 88,7 % wyroki nakazowe.

    Mhhh to ja lapie sie w tym 12% , bo co skieruje wniosek to mnie wyzywaja......:)
    pozdr
    bogen

  • 16. Data: 2004-09-17 11:01:51
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    > Raczej bedzie wzywal.......
    >
    > Statystyka MS: sprawy kategorii W (wykroczeniowe) - 88,7 % wyroki
    nakazowe.
    > Mało prawdopodobne.

    Po to ja stwierdzilem, aby trafilo do sadu, abym mogl przed nim stanac
    i przedstawic moj pkt. widzenia. Szczegolnie, ze podwaze wiarygodnosci
    funkcjonariusza, ktory na kilka moich pytan odpowiedzia drwiaco lub
    wrecz haniebnie. Miedzy innymi na me pytanie, co sie stalo ladnymi
    kolorami oznaczen samodow policyjnych (byl to samochod nieoznakowany)
    uzyskalem odpowiedz: "ze wyblakly".
    To jest nic, kiedy mialem podpisac "swistek" poprosilem o wskazanie
    miejsca jako, ze jestem osoba slabo widzaca, o czym wiedzial poniewaz
    spisywal dane z legitymacji Polskiego Zwiazku Niewidomych (1).
    Stwierdzil, ze skoro jestem niewidomy (ja go poprawilem slabo widziacy,
    niewidomy na jedno oko) powinienem siedziec w domu. Tym samym
    zastanawiam sie czy ow funkcjonariusz ma zamiar wprowadzic holokaust,
    gdzie takze oprocz wiadomych nacji, napoczatku ograniczano swobode
    poruszania sie, a potem obozy, az po exterminacje rowniez dla osob
    niepelnosprawnych, a po takim stwierdzeniu tak to wyglada.
    Skonczywszy na tym, iz podwazyl opinie kilkunastu komisji lekarskiej,
    stwierdzajac, ze nie wygladam na chorego. Czyzby takze nagle stal sie
    swiatowym expertemw dziecinie medycyny oka?
    Oraz fakt samego przejscia, ktore wedle mnie nie ma nic wspolnego z
    wykroczeniem.

    Dlatego prosze o podpowiedz, co zrobic, aby koniecznie stanac przed
    sadem i moc przekazac to osobiscie?

    Dziekuje

    TanSid

  • 17. Data: 2004-09-17 14:57:16
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "TanSid" <t...@w...go2.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wrecz haniebnie. Miedzy innymi na me pytanie, co sie stalo ladnymi
    > kolorami oznaczen samodow policyjnych (byl to samochod nieoznakowany)

    Na glupie pytanie, glupia odpowiedz.

    Dlatego prosze o podpowiedz, co zrobic, aby koniecznie stanac przed
    > sadem i moc przekazac to osobiscie?

    Na przesluchaniu w KP odmow skladania wyjasniej i powiedz9 zarzadaj aby to bylo
    wpisane w protokoł)ze wyjasnienia zlozysz w Sadzie.

    pozdr
    bogen

  • 18. Data: 2004-09-17 15:07:43
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    TanSid wrote:
    > Dlatego prosze o podpowiedz, co zrobic, aby koniecznie stanac przed
    > sadem i moc przekazac to osobiscie?

    Wnieść sprzeciw od wyroku nakazowego jeśli go dostaniesz.

    KG

  • 19. Data: 2004-09-17 17:14:53
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "TanSid" :

    > Dlatego prosze o podpowiedz, co zrobic, aby koniecznie stanac przed
    > sadem i moc przekazac to osobiscie?

    Kam ma rację, by stanąć przed sądem trzeba złożyć sprzeciw od wyroku
    nakazowego, wtedy sąd musi przeprowadzić rozprawę.

    ---
    Pzdr

  • 20. Data: 2004-09-17 19:26:06
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    > Na przesluchaniu w KP odmow skladania wyjasniej i powiedz9 zarzadaj
    > aby to bylo wpisane w > protokoł)ze wyjasnienia zlozysz w Sadzie.

    Dzieki i o to chodzilo. tak zrobilem. Co prawda teraz za przejscie nie
    po pasach mam istna wojne z policja, okazalo sie, ze w samochodzie
    oprocz "stojkowych" byl komendant. Poirytowalo ich to, ze nie oddale
    mjako to ujal "szacunku" policji, poniewaz nie bedac zatrzymanym sie
    oddalilem zwyklym spokojnym krokiem.

    Jesli moge to w tym watku jeszcze zadam pytanie zwiazane z sprawa.
    Jak powinno wygladac zatrzymanie i pouczenie przez policje. Czy
    przypadkiem policjant nie powinien wysiasc z samochodu, przedstawic sie
    stopniem i nazwiskiem i dopiero udzielic pouczenia czy ukrarac?
    Pierwsze ich zatrzymanie wygladal tak: przejezdzal samochodem
    (nieoznakowany) zatrzymal sie, funkcjonariusz byl bez czapki, bez
    marynarki, siedzac za kierownica opuscil okienko i zadaje pytanie "czy
    ja widzialem gdzies tam przejscie".
    Jak z godnie z prawem powinno wygladac zatrzymanie w celu pouczenia lub
    ukarania mandatem za wykroczenie?

    Dziekiuje za odpowiedz.

    TanSid