  • 1. Data: 2004-09-16 19:56:37
    Temat: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    Witam

    Dzis zostalem zatrzymany w dosc dziwnych okolicznoscia za przejscie nie
    na pasach.
    Po dlużym oczekiwaniu dostałem ukarany mandatem. Moja odpowiedz byla iz
    nie bede placic mandatu, prosze o skierowanie sprawy do sadu czy innego
    odpowiednika bylego kolegium.
    W rezultacie, nie dostalem mandatu, lecz wezwanie na komende w dniu
    jutrzejszym na dosc pozna godzine.
    Moje pytanie, o co tu chodzi? od kiedy mandat za wykroczenie, konczy
    sie wezwaniem na komisariat? W jakim celu? Wiele osob dostaje mandaty
    za wykroczenia drogowe, ale nie spotkalem sie jeszcze z wezwaniem na
    komisariat. Czy to jest normalna procedura? Jakie moga byc jej powody?
    Czy nie powinienem dostac za x czasu wezwanie na "kolegium"? Zamiast
    wezwnia na komisariat?

    Pytanie dwa:
    Nie wiem czy to prawda, ale kiedys "obilo sie o uszy" iz, przejscie
    przez jezdnie nie na pasach nie jest wykroczeniem jesli pasy znajduja
    sie w odleglosci dalszej niz...x... jesli to prawda to jaka odleglosc
    musi byc?

    Pytanie trzy: parking usytuowany w taki sposob, iz aby dostac sie na
    chodnik nalezy przejsc jezdnie. Z parkingu nie ma miejsca wyznaczonego
    do przejscia na chodnik. Parking jest platny, w takim razie czyzby
    oznaczalo to, ze mozna zaparkowac, ale nie mozna opuscic pojazdu wcelu
    przejscia na chodnik?
    Czy z godnie z prawem mozna przejsc?

    Dziekuje

    TanSid

  • 2. Data: 2004-09-16 20:02:17
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    TanSid wrote:
    > Moje pytanie, o co tu chodzi? od kiedy mandat za wykroczenie, konczy
    > sie wezwaniem na komisariat? W jakim celu?

    Przesłuchania.

> [...]
    > komisariat. Czy to jest normalna procedura? Jakie moga byc jej powody?
    > Czy nie powinienem dostac za x czasu wezwanie na "kolegium"?

    Do sądu grodzkiego. Dostaniesz. Pewnie od razu wyrok nakazowy. A potem..
    czytaj pouczenia.

> [...]
    > przez jezdnie nie na pasach nie jest wykroczeniem jesli pasy znajduja
    > sie w odleglosci dalszej niz...x... jesli to prawda to jaka odleglosc

    Art. 13. 1. Pieszy, przechodząc przez jezdnię lub torowisko, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność oraz, z zastrzeżeniem ust. 2 i
    3, korzystać z przejścia dla pieszych. Pieszy znajdujący się na tym
    przejściu ma pierwszeństwo przed pojazdem.
    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest
    dozwolone, gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak
    skrzyżowanie znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od
    wyznaczonego przejścia, przechodzenie jest dozwolone również na tym
    skrzyżowaniu.
    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym
    mowa w ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje
    zagrożenia bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. Pieszy
    jest obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom i do przeciwległej
    krawędzi jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.
    4. Jeżeli na drodze znajduje się przejście nadziemne lub podziemne dla
    pieszych, pieszy jest obowiązany korzystać z niego, z zastrzeżeniem ust.
    2 i 3.
    5. Na obszarze zabudowanym, na drodze dwujezdniowej lub po której
    kursują tramwaje po torowisku wyodrębnionym z jezdni, pieszy przechodząc
    przez jezdnię lub torowisko jest obowiązany korzystać tylko z przejścia
    dla pieszych.
    6. Przechodzenie przez torowisko wyodrębnione z jezdni jest dozwolone
    tylko w miejscu do tego przeznaczonym.
    7. Jeżeli wysepka dla pasażerów na przystanku komunikacji publicznej
    łączy się z przejściem dla pieszych, przechodzenie do i z przystanku
    jest dozwolone tylko po tym przejściu.
    8. Jeżeli przejście dla pieszych wyznaczone jest na drodze
    dwujezdniowej, przejście na każdej jezdni uważa się za przejście
    odrębne. Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w
    miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za pomocą
    innych urządzeń na jezdni.

    KG

  • 3. Data: 2004-09-16 20:04:13
    Od: "Bogen" <Bogen07@tnij_to_poczta.fm>

    Użytkownik "TanSid" <t...@w...go2.pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Czy nie powinienem dostac za x czasu wezwanie na "kolegium"? Zamiast
    > wezwnia na komisariat?

    W Komisariacie zostaniesz przesluchany w charakterze sprawcy wykroczenia, a nastepnie
    sprawa w raz z wnioskiem o ukaranie zostanie przeslana do sadu grodzkiego.

> [...]

    > do przejscia na chodnik. Parking jest platny, w takim razie czyzby
    > oznaczalo to, ze mozna zaparkowac, ale nie mozna opuscic pojazdu wcelu

    Sad roztrzygnie.
    Inna sprawa jesli sie okaze ze popelniles inne wykroczenie niz Ci sie wydaje, tj .
    nie przejscie w miejscu niedozowlonym czy jak to leci tylko spowodowanie
    zagroznia.......

    pozdr
    bogen

  • 4. Data: 2004-09-16 20:41:51
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    > W Komisariacie zostaniesz przesluchany w charakterze sprawcy
    wykroczenia, a nastepnie sprawa w > raz z wnioskiem o ukaranie
    zostanie przeslana do sadu grodzkiego.

    Nie rozumiem, o co chodzi z tym przesluchaniem, co oni moga sie mnie
    pytac, przeciez to oni uwazaja, ze popelnilem wykroczenie, a ja nie
    zgadzajac sie z tym prosilem o skierowanie sprawy do sadu.
    Nie bardzo rozumiem co ma na celu przesluchanie, oni stwierdzili tak,
    ja inaczej, co tu wiecej mowic?
    Chyba raczej powinienem przedstawic swoja wersje przed sadem.
    Moglbym prosic o wyjasnienie, jak to ma wygladac? Nie majac nigdy do
    czynienia z czyms takim, nie bardzo moge wyobrazic sobie cos takiego.

    Dziekuje za pomoc.

    TanSid

  • 5. Data: 2004-09-16 20:43:00
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    <ciach>
    Przepis ten stosuje się odpowiednio do przejścia dla pieszych w
    > miejscu, w którym ruch pojazdów jest rozdzielony wysepką lub za
> [...]

    Dziekuje za odpowiedz.

    TanSid

  • 6. Data: 2004-09-16 20:59:37
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    > Nie rozumiem, o co chodzi z tym przesluchaniem, co oni moga sie mnie
    > pytac, przeciez to oni uwazaja, ze popelnilem wykroczenie, a ja nie

    Beda to same zaskakujace pytania: np "Imie ojca" :) - po prostu taka jest
    procedura

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna
    Korepetycje i konsultacje przez telefon

  • 7. Data: 2004-09-16 21:36:32
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    > Beda to same zaskakujace pytania: np "Imie ojca" :) - po prostu taka
    jest
    > procedura

    To juz maja, imie, ojca, matki, urodzenie itp. juz spisali. moze beda
    chcieli wyciagnac ze mnie te numery totka, ktora trafie te 15 melonow?
    ;)

    TanSid

  • 8. Data: 2004-09-16 23:26:28
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    Użytkownik "TanSid"
> [...]
    > ja inaczej, co tu wiecej mowic?
    > Chyba raczej powinienem przedstawic swoja wersje przed sadem.

    Sąd raczej nie będzie wzywał, lecz opierając się na wyjaśnieniach spisanych
    na Policji bez rozprawy wyda wyrok nakazowy.

    ---
    Pzdr.

  • 9. Data: 2004-09-17 06:13:00
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To juz maja, imie, ojca, matki, urodzenie itp. juz spisali. moze beda
    > chcieli wyciagnac ze mnie te numery totka, ktora trafie te 15 melonow?

    poza tym w trakcie tego przesluchania moze okazac sie (choc to malo
    prawdopodobne ;) ) ze policmajster jednak byl nadgorliwy i nie do konca mial
    racje, wiec nie beda tylka sadu zawracac

    z drugiej strony to jesli nie bedziesz mial szczescia to dales tylow,
    mandatu zaplacil byc pewnie 50 zeta, a tak nie dosc ze zaplacisz to jeszcze
    w paiery ci narobia, teraz nie ma kolegium jest sad i wpis w papiery o
    karalnosci :)

  • 10. Data: 2004-09-17 06:42:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cidv99$hdd$1@opal.futuro.pl>, szerszen wrote:
> [...]
    > w paiery ci narobia, teraz nie ma kolegium jest sad i wpis w papiery o

    Jasne, i jeszcze ucinają lewą nogę skazanemu i wszystkim w jego rodzinie
    po kądzieli do 5tego pokolenia włącznie.

    --
    Marcin