eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoMandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych › Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare pytan pokrewnych
    From: "TanSid" <t...@w...go2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat za przejscie w niewlasciwym miejscu, a wezwanie na komisariat + pare
    pytan pokrewnych
    Date: Thu, 16 Sep 2004 21:56:37 +0200

    Witam

    Dzis zostalem zatrzymany w dosc dziwnych okolicznoscia za przejscie nie
    na pasach.
    Po dlużym oczekiwaniu dostałem ukarany mandatem. Moja odpowiedz byla iz
    nie bede placic mandatu, prosze o skierowanie sprawy do sadu czy innego
    odpowiednika bylego kolegium.
    W rezultacie, nie dostalem mandatu, lecz wezwanie na komende w dniu
    jutrzejszym na dosc pozna godzine.
    Moje pytanie, o co tu chodzi? od kiedy mandat za wykroczenie, konczy
    sie wezwaniem na komisariat? W jakim celu? Wiele osob dostaje mandaty
    za wykroczenia drogowe, ale nie spotkalem sie jeszcze z wezwaniem na
    komisariat. Czy to jest normalna procedura? Jakie moga byc jej powody?
    Czy nie powinienem dostac za x czasu wezwanie na "kolegium"? Zamiast
    wezwnia na komisariat?

    Pytanie dwa:
    Nie wiem czy to prawda, ale kiedys "obilo sie o uszy" iz, przejscie
    przez jezdnie nie na pasach nie jest wykroczeniem jesli pasy znajduja
    sie w odleglosci dalszej niz...x... jesli to prawda to jaka odleglosc
    musi byc?

    Pytanie trzy: parking usytuowany w taki sposob, iz aby dostac sie na
    chodnik nalezy przejsc jezdnie. Z parkingu nie ma miejsca wyznaczonego
    do przejscia na chodnik. Parking jest platny, w takim razie czyzby
    oznaczalo to, ze mozna zaparkowac, ale nie mozna opuscic pojazdu wcelu
    przejscia na chodnik?
    Czy z godnie z prawem mozna przejsc?

    Dziekuje

    TanSid