  • 1. Data: 2003-10-31 06:50:52
    Temat: Mandat za brak opłaty parkingowej - płacić czy nie płacić?
    Od: "Darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich.
    Dostałem tzw. wezwanie do opłacenia mandatu karnego za brak opłaty parkingowej
    wystawione przez Straż Miejską. Niedawno mówiono w radiu i w telewizji, że
    zgodnie z wyrokiem NSA pobieranie opłat za miejsca parkingowe jest niezgodne z
    prawem. Czy w ostatnim czasie coś się zmieniło w tym temacie? Czy jak mnie
    zaciągną do sądu grodzkiego to mam szanse bez problemu się wybronić?

    Z góry dziekuję wszystkim, którzy mogą udzielić mi pomocy.

    Poniżej przytaczam pełną treść otrzymanego wezwania:
    Urząd Gminy .. Straż Miejska dnia ...
    Wezwanie A nr ...
    Informuję, iż o godz. 12 45 przy ulicy ... popełnił Pan wykroczenie pojazdem
    (nr rejestracyjny) polegające na braku opłaty parkingowej określone w uchwale
    RM XXXIX. Na podstawie upoważnienia Burmistrza Gminy ... informuję, iż ww.
    wykroczenie kwalifikuje się do ukarania grzywną w drodze mandatu karnego w
    wysokości 50,0 złotych.
    <verte>
    Pouczenie:
    1. W przedmiotowej sprawie należy się zgłosić w ciągu 3 dni od daty wystawienia
    bezpośrednio w siedzibie Straży Miejskiej w ....
    2. W przyadku niestawienia się w ww. sprawie (ewentualnie złożenia wyjaśnień) w
    ciągu 3 dni od daty wystawienia wezwania, Straż Miejska w ... wystąpi do Sądu
    Grodzkiego

    podpis funkcjonariusza.

  • 2. Data: 2003-10-31 08:03:59
    Od: "złodziej podatków" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Darek <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    > wystawione przez Straż Miejską. Niedawno mówiono w radiu i w telewizji, że
    > zgodnie z wyrokiem NSA pobieranie opłat za miejsca parkingowe jest

    A wręczono Ci go do ręki ? Jeżeli nie to śmiało możesz olać. Włożenie za
    wycieraczkę nie jest doręczeniem. Ty nic nidziałeś za wycieraczką. Może
    ktoś wyciągnął ? Albo wiatr porwał ?

    --
    " złodziej podatków "

    nie kradnij, rząd nie toleruje konkurencji

  • 3. Data: 2003-10-31 16:42:18
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Darek" <d...@p...onet.pl> napisał:

    >Informuję, iż o godz. 12 45 przy ulicy ... popełnił Pan wykroczenie pojazdem
    >(nr rejestracyjny) polegające na braku opłaty parkingowej określone w uchwale
    >RM XXXIX.
    1. Wykroczenia zawarte sa w KW, a nie w uchwale RM (do ukarania
    potrzebna jest ustawa !)

    2. Takiego wykroczenia KW nie przewiduje.

    >Na podstawie upoważnienia Burmistrza Gminy ... informuję, iż ww.
    >wykroczenie kwalifikuje się do ukarania grzywną w drodze mandatu karnego w
    1. Jesli gmina, to raczej wójt nie burmistrz
    2. O tym co karze się grzywną nie decyduje/upoważnia burmistrz

    >podpis funkcjonariusza.
    Ten funkcjonariusz nie wie co podpisuje i jakie kto ma uprawnienia ;-)

    Artur Golański

  • 4. Data: 2003-10-31 19:20:35
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    > 1. Wykroczenia zawarte sa w KW, a nie w uchwale RM (do ukarania
    > potrzebna jest ustawa !)
    >
    > 2. Takiego wykroczenia KW nie przewiduje.

    > 1. Jesli gmina, to raczej wójt nie burmistrz
    Jest to przypadek gdzie miasto i gmina stanowią jedną jednostkę samorządową,
    także chyba jest to prawidłowe określenie - nie wiem czy nie powinno być może
    burmistrz miasta i gminy
    > 2. O tym co karze się grzywną nie decyduje/upoważnia burmistrz

    > Ten funkcjonariusz nie wie co podpisuje i jakie kto ma uprawnienia ;-)
    >
    > Artur Golański

    Wielkie dzięki, myślę, że są to dobre argumenty. Nie wiem tylko czy nie byłoby
    lepiej wogóle się nie przyznawać, że mandat otrzymałem - ale poczekamy
    zobaczymy co czas przyniesie - chyba będę dalej parkował w tym samym miejscu
    bez wykupywania opłaty (1,00zł za pół godziny).

  • 5. Data: 2003-11-04 20:42:53
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    Może znajdzie się jeszcze ktoś skłonny do podzielenia się swoją wiedzą na ten
    temat. Z góry dzięki.