    From: "Annie" <s...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Mandat z Węgier
    Date: Thu, 16 Aug 2007 19:48:42 +0200

    Witam

    Miesiąc temu na Węgrzech otzrymalismy mandat. Z policja dogadalismy sie w
    jezyku migowo/niemieckim i podpisany zostal jakis swistek po wegiersku.
    Mandat mial przyjsc do domu i mial byc przeslany, a przynajmniej tak
    zrozumielismy, przez polska policje).
    Dzis listonosz przyniosl polecony z Wegier za zwrotnym potwierdzeniem
    odbioru w ktorym jest pismo (prawdopodobnie mandat ....) caly po wegiersku,
    ani slowa w innym ludzkim jezyku.

    Generalnie zgadzam sie z tym ze mandat sie nalezal ale zaczyna mnie
    denerwowac takie podejscie do sprawy ze tekst jest nieprzetlumaczony nawet
    na angielski czy chocby niemiecki.
    Z powodu nieznajomosci wegierskiego nie jestem w stanie nawet stwoerdzic
    gdzie mialabym wplacic te pieniadze.
    Pytanie brzmi. Czy mozna takie pismo zignorowac czy powinnam sie rozejrzec
    za jakims tlumaczem? Co mi grozi za niezaplacenie mandatu ktorego odbior
    pokwitowalam?

    pozdrawiam
    Annie