  • 1. Data: 2008-02-04 22:58:51
    Temat: Mandat a kolizja
    Od: "JAKLEM" <n...@n...de>

    Witam,
    Nurtuje mnie jedno pytanie czy w przypadku kolizji drogowej mozna otrzymac
    jeden mandat za wykorczenia:
    -stworzenie zagrożenia dla bezpieczenstwa ruchu
    -nie zachowanie odpowiedniej odległosci

    Wg mnie to pierwsze jest skutkiem drugiego a karac wielkokrotnie(w jednej
    kontroli) za to samo podobno nie mozna. Jak to w końcu jest z gory dzieki za
    pomoc.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-02-05 00:09:38
    Temat: Re: Mandat a kolizja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "JAKLEM" <n...@n...de> napisał w wiadomości

    > Wg mnie to pierwsze jest skutkiem drugiego a karać wielokrotnie(w jednej
    > kontroli) za to samo podobno nie mozna. Jak to w końcu jest z gory dzieki
    > za pomoc.

    Ale dostałeś jeden mandat, a nie dwa?

  • 3. Data: 2008-02-05 02:30:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    JAKLEM wrote:
> [...]
    > kontroli) za to samo podobno nie mozna. Jak to w końcu jest z gory dzieki za

    no, można zarobić mandat za niezachowanie odpowiedniej odległości bez
    konieczności pakowania się w kolizję.
    Kolizja to oddzielna sprawa.
    Czyli jedno wykroczenie to to, że jechałes za blisko (mogli ci wlepić
    mandata 'w locie" za sam fakt jechania za blisko)
    a drugie wykroczenie to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu poprzez
    spowodowanie kolizji.

    najwyraźniej musiałeś podskakiwać.

  • 4. Data: 2008-02-05 07:37:12
    Od: "dexth" <d...@o...pl>

> [...]

    To ja podam przyklad podobny i tu nie mam watpliwosci, że można otrzymać. Moja
    znajoma wyprzedzała w małej miejscowości w miejscu, gdzie była podwójna ciągła z
    prędkością ok 75 km/godz. Dostała mandat 300 zł i jeszcze jakieś punkty. Wiem, że
    zapłaciła i tak mi przekazała, ale tego mandatu na oczy nie widziałem, więc nie będę
    się zapierał, że oba wykroczenia były na nim wypisane.

    pozdr dexth

  • 5. Data: 2008-02-05 08:28:46
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    W Krakowie, na Alejach jest pas przeznaczony tylko dla autobusów i taksówek.
    Panowie policjanci chwialili się ostatnio, że ustawiają w szeregu kilka aparatów
    co skrzyżowanie i robią zdjęcia autom, które bezprawnie jadą prawym pasem. Każde
    zdjęcie jest liczone jako osone wykroczenie i przejeżdżając całe Aleje prawym
    pasem można zarobić komplet punktów. Nie mówiąc o tym, że kwota mandatu też
    mnoży się przez ilość zdjęć.

    --
    Lukasz

  • 6. Data: 2008-02-05 10:16:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    LukaszS wrote:

> [...]
    > wykroczenie i przejeżdżając całe Aleje prawym pasem można zarobić komplet
    > punktów. Nie mówiąc o tym, że kwota mandatu też mnoży się przez ilość

    To akurat jest logiczne. Bo co skrzyżowanie jest nowy zakaz i on jest na
    nowo łamany.

    p. m.

  • 7. Data: 2008-02-05 10:45:03
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > To akurat jest logiczne. Bo co skrzyżowanie jest nowy zakaz i on jest na
    > nowo łamany.

    Oczywiście. Przytoczyłem go tylko jako przykład, że i za gówniane wykroczenie(a)
    w ciągu kilku minut można stracić prawo jazdy. Ale mnie tam ich nie żal...

    --
    Lukasz

  • 8. Data: 2008-02-05 14:23:24
    Od: "BETON" <b...@m...pl>

    skoro tak ustawiają te radary zastanawiam sie jak to bedzie w przyszłosci.
    Teoretycznie co 50 m w miscie radar, oraz kamera zliczająca
    wykroczenia ( przejazd przez linie, wqyprzedzanie na pasach, przeskoki na
    pomarańczowym, złe parkowanie, gadnaie przez tel, brak pasów itd...
    Po kilku miesiacach 90% ludzi miało by komplet punktów.
    ...Zastanawiam sie jak by rozwiązanić zeby nie doprowadzic do paralizu?
    zwiekszą limit? obetną kilka "radarów" ...

  • 9. Data: 2008-02-05 14:33:36
    Od: "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > ...Zastanawiam sie jak by rozwiązanić zeby nie doprowadzic do paralizu?
    > zwiekszą limit? obetną kilka "radarów" ...

    Paraliżu czego? Egzaminatorów?

    Pewnie wczesniej, czy później doprowadziłoby to do tego, że ludzie przestana
    gadac przez komórki w aucie, przeskakiwać na żółtym, jeździć paami dla
    autobusów, źle parkować. Co do zapiniania pasów, to temat na inną dyskusję.

    --
    Lukasz

  • 10. Data: 2008-02-05 15:41:49
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2008-02-05 15:23 użytkownik BETON napisał :
> [...]
    > Po kilku miesiacach 90% ludzi miało by komplet punktów.
    > ...Zastanawiam sie jak by rozwiązanić zeby nie doprowadzic do paralizu?

    To może być niebywałym zaskoczeniem i w ogóle wywrócić świat do góry
    nogami, ale może jeździć zgodnie z przepisami?

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`