  • 11. Data: 2009-10-17 18:07:04
    Temat: Re: Mały paradoks z zakresu Prawa Ruchu Drogowego
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    SDD pisze:
    > Użytkownik "grzeda" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Choc moze dobry papuga by zalatwil, zeby w takiej sytuacji:

    > D A
    >
    > A naprawil sobie szkode z polisy OC B, B naprawil sobie z D, C naprawil
    > sobie z polisy A a D naprawil sobie z polisy C :)

    Jezeli orzeczona jest wina 50 na 50 to dostaniesz tylko polowe szkody.

    pozdr
    PG

  • 12. Data: 2009-10-17 18:40:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Zakładając, że nie było ograniczeń, to małe szanse na otrzymanie mandatu.
    > Za przekroczenie o 10km/h nie karają :) A pouczenie można przyjąć i nie
    > zawracać sobie głowy.

    110 km/h - 90 km/h = 20 km/h - przynajmniej mnie się tak wydaje :-)

  • 13. Data: 2009-10-18 00:29:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > 110 km/h - 90 km/h = 20 km/h - przynajmniej mnie się tak wydaje :-)

    Czy ta "dwupasmówka" to przypadkiem nie będzie droga poza obszarem
    zabudowanym z rozdzielonymi kierunkami ruchu?

    Potocznie tak się na takie drogi mówi. Wtedy limit to 100km/h, chyba że
    znaki stanowią inaczej.

  • 14. Data: 2009-10-18 20:22:49
    Od: leon <l...@g...pl>

    Dnia 17-10-2009 o 11:15:44 Piotr [trzykoty] <t...@o...pl>
    napisał(a):

    > "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com> wrote >predko?ci? 90 km/h.
    > Zatrzymuje
    >
    > Jest to realne. Predko?ciomierze w samochodach mog? byae niedok?adne,
    > radar
    > te?, choae on jest cechowany i powinien mieae ?wiadectwo

    > Mandatu mo?esz nie przyj?ae. W s?dzie sobie sprawdzisz, czy radar by?
    > zalegalizowany, a mo?e nawet i bieg?y obej?y twój predko?ciomierz.

    Legalizacja to cos ciekawego. Np straz miejska posiada fotoradar przenosny
    danego modelu. znalazlem dokument podpisany przez ministra odnosnie
    zezwolen na uzywanie takiego.
    Jest w nim napisane ze pomiaru nalezy dokonywac pod katem 22stopni w
    stosunku do osi jezdni.
    I teraz jest problem, bo jezeli odbioru masztow dokonuje technik fimry
    produkujacej fotoradar i sprawdza
    czy faktycznie parametry sa zachowane, to jak straz miejska moze
    prawidlowo ustawic sprzet aby zachowac parametry?
    Jak duze wowczas sa przeklamania pomiaru?

    leon

  • 15. Data: 2009-10-18 20:29:21
    Od: "Jarek" <j...@c...mysite.pl>

    Klucic sie i odwolywac!! ;)
    Mialem podobna sytuacje - jechalem z wesela i na bank nie przekroczylem
    50tki, funkcjonariusz chcial mi wmowoc 75 (a ze po pijaku jechalem to sie
    nie klucilem). ostatnecznie dostalem 50pln i 2 punktu - bo 'niedziela' byla
    i pan byl wyrozumialy.
    Jakis czas pozniej znajomy opowiadal, ze na praktykach (??) kiedys mierzyl
    predkosc. mozna oszukac wynik pomiaru jakos ruszajac radarem czy trzesac...
    czy cos w tym stylu.
    A poza tym ktos juz wygral sprawe z policja o predkosc. pokazal wynik gpsa,
    technik potwierdzil wiarygodnosc zapisu i pozew cofnieto. ale to bylo w
    stanach.

  • 16. Data: 2009-10-20 19:59:03
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "op23" <o...@r...pl> wrote
    > Swój prędkościomierz można sprawdzić GPS'em

    A GPS jaką ma dokładność?
    http://www.cs.put.poznan.pl/rklaus/gps/bledy_systemu
    _gps.htm

  • 17. Data: 2009-10-21 06:25:08
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > A GPS jaką ma dokładność?
    > http://www.cs.put.poznan.pl/rklaus/gps/bledy_systemu
    _gps.htm

    Zależy czego i kiedy, ale zwykle prędkość podaje z dokładnością lepszą niż
    1%

  • 18. Data: 2009-10-26 10:19:44
    Od: Bond Piotr Bond <p...@g...com>

    On 17 Paź, 00:58, "Bezrobotny" <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > Was policja i pokazuje fotoradar z prędkością 110 km/h (co jest teoretycznie

    trzeba dmuchnąć ma się rozumiec w balonik :)