  • 1. Data: 2002-12-04 16:48:16
    Temat: Mail na serwerze dowodem w sprawie?
    Od: "Andrzej" <a...@p...wroc.pl>

    Taka sytuacja:
    1. Prezes łamie prawo, przesyła do mnie mailem dyspozycje które je łamią
    2. Ja przesyłam te maile na moje prywatne, komercyjne konto, aby w razie
    czego bronić się.
    3. Firma hostująca moją pocztę może na podstawie nagłówków stwierdzić kto
    wysłał mail, kiedy itd.

    Czy to może być dowód?

    Andrzej

  • 2. Data: 2002-12-05 16:22:01
    Temat: Re: Mail na serwerze dowodem w sprawie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Wszystko może być dowodem. Tyle, że analizując przedstawioną przez Ciebie
    sytuację, to akurat masz dowód, że ktoś (nie wiemy kto) mający
    najprawdopodobniej dostęp do konta szefa wysłał do Ciebie jakieś polecenie.
    Ponieważ jak sądzę - a przynajmniej o tym nie piszesz - wiadomość nie była
    podpisana elektronicznie, to w gruncie rzeczy nie wiadomo ani kto ją wysłał
    (bo nawet konto nadawcze można sfałszować w zapisie elektronicznym w
    stosunkowo prosty sposób) ani jaką miała treść, bo ktoś albo ty mógł ją
    zmienić przed przesłaniem na Twoje konto.
    Czarno widzę taki dowód, jeśli nie będzie innych dowodów w tej sprawie.