  • 51. Data: 2010-07-12 07:02:33
    Temat: Re: MSDNAA
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010, Smok Eustachy wrote:

    > Dnia Sat, 10 Jul 2010 21:26:31 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
    > /.../
    >
    > Plik wymiany też w ramdysku.

    Tak trochę... na głowie postawione.
    Podobnoż historia zna trochę przypadków, kiedy porąbane systemy
    lub aplikacje odmawiały współpracy z braku pagefile, ale taki układ
    jak proponujesz w "normalnym" przypadku ma same wady.

    Jedyny "rozsądny" (w miarę) przypadek, to korzystanie w komputerze
    z większej ilości RAM niż umie obsłużyć system operacyjny (o co
    wcale nie tak trudno i zjawisko występuje nie tylko przy architekturze
    Intela oraz Windows 32-bit :))

    > Natomiast szyfrowanie swapu to parodia.

    Śmiem tę tezę nazwać ekhm... oryginalną ;P

    > Toż to trywialne.

    Jasne, najbardziej jak jakiś uprzywilejowany kod zapisuje sobie część
    treści/konfiguracji/czegokolwiek tam gdzie programista uznał za stosowne.
    Dziwnie Twój post wygląda - z jednej strony sam proponujesz rozwiązanie
    sprzeczne z "oczywistością", z drugiej piszesz jakby było oczywiste
    że wszyscy programiści (szczególnie kodu uprzywiejowanego) tak BARDZO
    pilnują, aby WSZYSTKIE dane dotyczące użyszkodnika były wyłącznie
    w katalogach tegoż użyszkodnika. Szczególnie przy przeznaczeniu do
    komputera *osobistego* (z podwersją "trzymaj konfigurację wspólną
    dla wszystkich użytkowników").
    Ja tam bym za to drugie głowy wolał nie dawać ;)
    (a najbardziej za to, że zbiory konfiguracyjne, mogące zawierać
    "wraźliwe" dane, nigdy nie leżą np. w katalogu aplikacji)

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2010-07-12 07:12:11
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    spp napisał(a) :

    > Nie, za zapomnienie nie ma kary.
    > Musisz jednak udowodnić, że zapomniałeś a nie, że nie chcesz podać hasła. ;)

    Nie można przeprowadzić dowodu na nieistnienie czegoś :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 53. Data: 2010-07-12 20:10:14
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Mon, 12 Jul 2010 09:02:33 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > lub aplikacje odmawiały współpracy z braku pagefile, ale taki układ jak
    > proponujesz w "normalnym" przypadku ma same wady.

    Ma zalety bo obsługa swapa nie nadąża za techniką.
    Czyli malutki swapik który oszukuje że jest a jak coś to na gwałt
    podpinasz plik swapa. Wieleż softu swapuje teraz?

> [...]
    > oraz Windows 32-bit :))

    > Śmiem tę tezę nazwać ekhm... oryginalną ;P

    Jak system ciężko orze swapem to znaczy że jest przeciążony i narzut na
    szyfrowanie bez sensu.

    > Jasne, najbardziej jak jakiś uprzywilejowany kod zapisuje sobie część
    > treści/konfiguracji/czegokolwiek tam gdzie programista uznał za
    > stosowne.

    A kto go zatwierdzi, tego uprzywilejowanego?

> [...]
    > katalogach tegoż użyszkodnika. Szczególnie przy przeznaczeniu do
    > komputera *osobistego* (z podwersją "trzymaj konfigurację wspólną dla

    Ja się wypowiadam na temat normalności.

    > Ja tam bym za to drugie głowy wolał nie dawać ;)
    > (a najbardziej za to, że zbiory konfiguracyjne, mogące zawierać
    > "wraźliwe" dane, nigdy nie leżą np. w katalogu aplikacji)

    Oczywiście że nie leżą w systemie używanym przeze mnie.

  • 54. Data: 2010-07-14 09:53:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jul 2010, Smok Eustachy wrote:

    > Ma zalety bo obsługa swapa nie nadąża za techniką.
    > Czyli malutki swapik który oszukuje że jest a jak coś to na gwałt
    > podpinasz plik swapa. Wieleż softu swapuje teraz?

    Co do softu, to page/swap powinien być zmartwieniem systemu
    a nie aplikacji, zaś fakt iż aplikacje to sprawdzały był
    nieporozumieniem (niemniej przyznaję że się zdarzało, acz
    nie pamiętam kiedy ostatnio spotkałem taki opis).
    A co do "podpinania", to po co ten "malutki" na wstępie,
    pomijając aplikacje (które do dziś pewnie już wymarły)?

    Co do pytania o spotkanie z wyswapowaniem, to ostatni przypadek
    konieczności naciśnięcia resetu po zapuszczeniu danych programowi
    do panoram miałem ze dwa komputery temu :D zaś wszystkie znane mi
    systemy "produkcyjne" mają RAM więcej niż trzeba.

    > Jak system ciężko orze swapem to znaczy że jest przeciążony i narzut na
    > szyfrowanie bez sensu.

    Bez sensu jest przejmowanie się narzutem, jeśli celem jest
    zaszyfrowanie danych. Albo-albo.
    Jak pisze na dysk, to i tak strata w czasach oczekiwania w większości
    przypadków rekompensuje zwolnioną moc procesora (znaczy "komputer
    i tak czeka", może sobie szyfrować).

    > A kto go zatwierdzi, tego uprzywilejowanego?

    Administrator, przy instalacji :P

    > Oczywiście że nie leżą w systemie używanym przeze mnie.

    A to doceniam.
    Że tak spytam - co to za OS i czym sprawdzałeś warunek o którym mowa?
    (bo nie, ZAŁOŻENIE że komercyjne instalatory nigdy nie przyjmą
    położenia zbiorów z konfiguracją poza katalogami użytkownika
    jest błędne, można tak przyjąć dopiero po weryfikacji każdego
    programu z osobna i wszystkich razem).

    pzdr, Gotfryd

  • 55. Data: 2011-07-18 10:39:23
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Pa pa5merf" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > podstawowe pytanie to czy ty z faktu posiadania tego nielegalnego windowsa
    > odnosisz jakieś korzyści majątkowe?
    > jeśli nie, a podejrzewam że nie, to nic ci nie grozi, a oto pszepis:

    Pech polega na tym, że orzecznictwo mówi, że używanie czegoś bez zapłaty to
    też korzyść majątkowa.

  • 56. Data: 2011-07-18 13:50:51
    Od: "tak" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Pa pa5merf" <c...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Pech polega na tym, że orzecznictwo mówi, że używanie czegoś bez zapłaty
    > to też korzyść majątkowa.

    Przecież to windows korzysta z PCta a nie odwrotnie.

    tak