    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Linie papilarne jako dane osobowe
    Date: Tue, 8 Sep 2009 22:40:45 +0200

    Usłyszałem dziś w Tok FM rozmowę na ten temat (niestety nie od początku).
    Pracodawca dla celów ewidencji czasu pracy i kontroli pracowników stosuje
    urządzenia rozpoznające osobę (pracownika) na podst. linii papilarnych (nie
    słyszałem szczegółów technicznych procedury). Sprawa trafiła do GIODO który
    uznał, że odcisk palca stanowi informację której pracodawca nie ma prawa
    żądać od pracownika ani osoby ubiegającej się o pracę (prawo pracy
    enumeratywnie wymienia dozwolone informacje). Ponadto uznał, że jest to
    cecha chroniona ustawą o ochronie danych osobowych. Nie ma więc prawa do
    gromadzenia i przetwarzania takich danych.
    Natomiast WSA uznał odmiennie wskazując, że pracodawca ma prawo stosować
    procedury niezbędne dla realizacji swoich obowiązków i uprawnień.
    Nie wiem ile z tej adycji nie usłyszałem, może ktoś słyszał całą?
    Chętnie poczytałbym komentarze.

    --
    Jotte