  • Data: 2009-09-08 21:32:28
    Temat: Re: Linie papilarne jako dane osobowe
    Od: Andrzej Adam Filip <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Usłyszałem dziś w Tok FM rozmowę na ten temat (niestety nie od początku).
    > Pracodawca dla celów ewidencji czasu pracy i kontroli pracowników
    > stosuje urządzenia rozpoznające osobę (pracownika) na podst. linii
    > papilarnych (nie słyszałem szczegółów technicznych procedury). Sprawa
    > trafiła do GIODO który uznał, że odcisk palca stanowi informację
    > której pracodawca nie ma prawa żądać od pracownika ani osoby
    > ubiegającej się o pracę (prawo pracy enumeratywnie wymienia dozwolone
    > informacje). Ponadto uznał, że jest to cecha chroniona ustawą o
> [...]

    Komentarz bardziej techniczny niż prawny:
    Użycie odcisku palca od identyfikacji pracownika jest moim zdaniem
    procedurą bardzo wyraźnie "nad standardową". Byłoby dziwne i straszne
    gdyby *każdy* pracodawca miał prawo ją stosować bez sytuacji
    uzasadniającej użycie "nad standardowych" środków bezpieczeństwa i
    identyfikacji bez jasnej podstawy prawnej.

    --
    Andrzej Adam Filip : a...@o...eu : A...@g...com
    Nie samym chlebem człowiek żyje.