  • 1. Data: 2004-03-09 08:36:31
    Temat: Licencja na program a dane osobowe
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witam!
    Kupiłem za kilkaset zł program księgujący i nie mogę go używać gdyż
    producent w licencji zastrzegł sobie, że program będzie działał dopiero po
    przesłaniu do nich kuponu z moimi danymi adresowymi. Informacji tej nie ma
    nigdzie na opakowaniu pomimo iż wymienione są wymagania.
    Mam wezwanie do Urzędu Skarbowego celem poprawienia deklaracji PIT 28 za
    2003, chciałem wprowadzić ten rok do programu i do korekty zanieść już druk
    wypełniony przez program. Okazuje się, że muszę najpierw wysłać pocztą
    zgłoszenie licencyjne i czekać na odesłanie mi dyskietki z własnymi danymi
    adresowymi. W tym czasie minie mi termin wyznaczony przez US a tym samym
    program jest mi po części zbędny.
    Czy takie praktyki są prawnie dozwolone?

    Pozdrawiam - Darek

  • 2. Data: 2004-03-09 10:41:26
    Temat: Re: Licencja na program a dane osobowe
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Darek wrote:

> [...]
    > samym program jest mi po części zbędny.
    > Czy takie praktyki są prawnie dozwolone?

    No coz... nie trzeba bylo kuowac takiej licencji..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-03-09 11:11:41
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    > No coz... nie trzeba bylo kuowac takiej licencji..
    >
    > Boguslaw

    A jak to sprawdzić przed zakupem, na opakowaniu nie ma ani słowa, na ich
    stronie Interetowej też nie znalazłem :)
    Program dodatkowo drukuje (na razie w wersji bez sprzedającego) swoja
    reklamę na dole strony.
    Takie praktyki są wg mnie dopuszczalne w programach darmowych a nie
    płatnych. W momencie zapłacenia za towar mam prawo wymagać aby program
    wykonywał to do czego jest przeznaczony i co jest napisane na opakowaniu.
    Mam wiele programów kupionych i ŻADEN nie wymadał takich zabiegów jak ten.
    Najuciążliwszym był Windows XP ale on w trakcie rejestracji nie wymaga
    podania danych adresowych. Jest ustawa o ochronie danych adresowych i to
    chyba załatwia sprawę.
    I bądź tu uczciwy, mogłem kupić za 20 zł pirata i nie byłoby kłopotu.

    Darek

  • 4. Data: 2004-03-09 16:15:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Moim zdaniem naruszają w tym wypadku ustawę o ochronie danych osobowych.
    Ja bym im wysłał te dane i powiadomił o tym GIODO. Tobie odblokują
    program, a GIODO sprawę załatwi ostatecznie i tak Twoich danych mieć nie
    będą.