  • 1. Data: 2004-03-09 05:23:15
    Temat: Wychowawczy i upadłość zakładu
    Od: "Karol S" <k...@W...gazeta.pl>

    Witam.
    Moja żona jest na urlopie wychowawczym i pobiera z ZUS zasiłek wychowawczy.
    Jej zakład pracy ogłosił upadłość i otrzymała wypowiedzenie z dniem 31 marca.
    Fakt ten zgłosiła w ZUS-ie, na co ZUS zareagował zabraniem prawa do zasiłku z
    dniem 31 maraca. Czy ZUS ma prawo do tego?

  • 2. Data: 2004-03-09 09:17:57
    Temat: Re: Wychowawczy i upadłość zakładu
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "Karol S" <k...@W...gazeta.pl> napisał:

> [...]
    > wypowiedzenie z dniem 31 marca. Fakt ten zgłosiła w ZUS-ie, na
    > co ZUS zareagował zabraniem prawa do zasiłku z dniem 31 maraca.

    Tak. Prawo do pobierania zasilku wychowawczego przysluguje jedynie
    osoba uprawnionym do urlopu wychowaczego. Reguluje to ustawa o
    zasilkach rodzinnych, pielegnacyjnych i wychowawczych.

    (mrk)

  • 3. Data: 2004-03-09 16:46:15
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witam,

    Użytkownik "Karol S" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zasiłku z
    > dniem 31 maraca. Czy ZUS ma prawo do tego?

    Zasiłek wychowawczy przysługuje tylko w czasie urlopu wychowawczego,
    więc działanie ZUS zgodne z prawem..

    Żona na początku kwietnia może zarejestrować się jako bezrobotna i
    prawdopodobnie przez 6 miesięcy pobierać zasiłek dla bezrobotnych
    (jeżeli przed urlopem wychowawczym pobierała co najmniej minimalne
    wynagrodzenie).

    W tym czasie może szukać następnego pracodawcy, u którego bez okresu
    wyczekiwania może wykorzystać pozostałą część urlopu wychowawczego
    (urlop wychowawczy można wykorzystać w max. 4 częściach).

    Pozdrawiam

    wa