  • 1. Data: 2010-09-12 20:48:23
    Temat: Licencja Windows XP i rozpoczęcie działalności - aktualizacja licencji?
    Od: Tomek <t...@g...com>

    Witam Wszystkich,
    Przeszukałem internet pod kątem problemu, nad którym się zastanawiam,
    ale nie znalazłem odpowiedzi na konkretnie mój przypadek.

    Parę lat temu zakupiłem na Allegro laptopa "z drugiej ręki" z
    zainstalowanym Windows XP (Home, ale to jak już wiem nie ma znaczenia)
    i naklejką licencyjną, bez nośnika, producent dostarczył płytki
    backupowe. Dostałem od sprzedającego gwarancje i fakturę/paragon,
    który ten otrzymał ze sklepu. Nie posiadałem wówczas działalności, po
    prostu laptop był mi potrzebny powiedzmy do internetu. Teraz chciałbym
    założyć działalność i używać tego laptopa do celów związanych z
    działalnością firmy.

    Pytanie jest czy muszę aktualizować licencję, czy też mogę swobodnie
    używać go jak dotychczas?

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2010-09-12 20:58:21
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    mozesz uzywac normalnie

  • 3. Data: 2010-09-12 22:56:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-12 22:48, Tomek pisze:
    > Pytanie jest czy muszę aktualizować licencję, czy też mogę swobodnie
    > używać go jak dotychczas?

    Możesz używać. DG OF to po prostu ty. Tylko zostaniesz przedsiębiorcą.
    Twoje rzeczy są nadal twoje :D

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-09-13 05:35:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Możesz używać. DG OF to po prostu ty. Tylko zostaniesz przedsiębiorcą.
    > Twoje rzeczy są nadal twoje :D

    No o ile warunki licencji pozwalaja.
    W przypadku WinXP czy to Home czy Professional pozwalaja.
    W przypadku np. MS Office z rodziny "Home and Student" nie pozwalaja.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-09-13 06:39:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2010 07:35, SDD pisze:

    > No o ile warunki licencji pozwalaja.
    > W przypadku WinXP czy to Home czy Professional pozwalaja.
    > W przypadku np. MS Office z rodziny "Home and Student" nie pozwalaja.

    Tylko jest to już kwestia cywilna, a nie karna.

  • 6. Data: 2010-09-13 07:52:03
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 08:39:57 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Tylko jest to już kwestia cywilna, a nie karna.

    To lepiej czy gorzej? ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 7. Data: 2010-09-13 08:03:53
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-09-13 09:52, Henry(k) pisze:

    > To lepiej czy gorzej? ;-)

    Wiesz, jest mnóstwo osób która uważa że wyroki w cywilnych sprawach nie
    mają żadnego znaczenia i nie zamierza ich wykonywać. :(

    --
    spp

  • 8. Data: 2010-09-13 08:08:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2010 09:52, Henry(k) pisze:

    > To lepiej czy gorzej? ;-)

    O tyle lepiej, że najpierw mikrosyf musiałby się jakoś (i to zasadniczo
    legalnie) dowiedzieć, że używasz niezgodnie z umową i potem pozywać o
    rzekomo poniesione z tego tytułu straty w sądzie cywilnym.

    Nie mógłby w tym celu wykorzystać np. policji.

  • 9. Data: 2010-09-13 09:39:45
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > rzekomo poniesione z tego tytułu straty w sądzie cywilnym.
    >
    > Nie mógłby w tym celu wykorzystać np. policji.

    Załóżmy teraz taką sytuację: jest sobie świeżo upieczony absolwent
    pewnej szkoły. Z tej szkoły przyniósł do domu sporo oprogramowania, z
    którego miał prawo korzystać jako uczeń/student. Zgodnie z umową może
    tych programów używać po zakończeniu nauki do celów prywatnych
    (komercyjnych już nie).
    Obecnie rozkręca firmę i w tej firmie nadal korzysta z tych programów,
    czy wspomnianą wyżej umowę łamie.

    Z jakiegoś powodu ma najazd misiów (za głośno testował w nocy pożyczone
    głośniki).
    Ku radości sąsiadów, misie rekwirują do wyjaśnienia sprzęt.

    Czy misie mogą zawiadomić mikrocośtam, że delikwent korzysta ich
    programów niezgodnie z umową?

    --
    pozdrawiam,
    Tapatik

  • 10. Data: 2010-09-13 10:18:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.09.2010 11:39, Tapatik pisze:

> [...]
    > Ku radości sąsiadów, misie rekwirują do wyjaśnienia sprzęt.
    >
    > Czy misie mogą zawiadomić mikrocośtam, że delikwent korzysta ich

    Mogą ale im nie wolno ;)