  • 1. Data: 2003-02-25 16:03:02
    Temat: Gwarancja na sprzęt RTV
    Od: "Tom" <t...@w...pl>

    Mam pytanko do grupowiczów może ktoś mi pomoże :
    Około 45 dni temu oddalem do sklepu RTV zakupiony tam sprzęt DVD z uwagi na
    uszkodzenie "lasera". Sprzedawca przyją sprzęt, który był jeszcze na
    gwarancji i poinformował mnie, że będzie po około 2 tygodni do odebrania po
    naprawie. Obecnie wszystkie moje telefony kwituje :"USZKODZENIU ULEGŁ LASER
    I PUNKT NAPRAWCZY MA TĄ CZĘŚĆ SPROWADZIĆ". Na moje sprzeciwy twierdzi, że po
    zmianach w kodeksie cywilnym "NAPRAWA GWARANCYJNA SPRZĘTU MOŻE TRWAĆ DO 60
    DNI". Niestety nie doszukałem się w nowym kodeksie cywilnym o terminie
    napraw gwarancyjnych. Bardzo będę wdzięczny za odpowiedź.

    --
    Pozdrowka
    Tomek

  • 2. Data: 2003-02-25 19:54:32
    Temat: Re: Gwarancja na sprzęt RTV
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tom wrote:
> [...]
    > DNI". Niestety nie doszukałem się w nowym kodeksie cywilnym o terminie
    > napraw gwarancyjnych. Bardzo będę wdzięczny za odpowiedź.

    Termin naprawy gwarancyjnej jest z reguły wyznaczony w karcie
    gwarancyjnej. Nie ma takich terminów wyznaczonych przez kodeks cywilny.
    I jeszcze - jeśli reklamowałeś u sprzedawcy to czy na pewno jest to
    reklamacja z tytułu gwarancji? Masz jeszcze rękojmię na ten sprzęt (albo
    odpowiedzialnść z tytułu niezgodności z umową)- data zakupu?

    KG

  • 3. Data: 2003-02-26 13:01:18
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > reklamacja z tytułu gwarancji? Masz jeszcze rękojmię na ten sprzęt (albo
    > odpowiedzialnść z tytułu niezgodności z umową)- data zakupu?

    Kurcze, ale rękojmia to nie gwarancja. Myślę, że mylnym jest stanowisko
    zakładające dowolna alternatywę między uprawnieniami z tych dwóch tytułow.
    Zresztą jest to nielogiczne, gdzyć gwarancja jako dobrowolna, niejaka
    dodatkowe zapewnienie sprzedawcy idzie dalej, niz ustawowo narzucona
    rękojmia. A wiec zakres stosowania rekojmi musi byc wezszy niz gwarancji.
    Wada musiałaby juz istniec w momencie kupna, a w przypadku sprzetu, ktory
    poprawnie dzialał jakiś czas byłoby to raczej trudne do udowodnienia.

    Depi.

  • 4. Data: 2003-02-26 13:15:44
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
> [...]
    > Wada musiałaby juz istniec w momencie kupna, a w przypadku sprzetu, ktory
    > poprawnie dzialał jakiś czas byłoby to raczej trudne do udowodnienia.

    No nie, ale kto powiedział, że nie jest. Wada nie musi istnieć w
    momencie kupna, tylko wynikać z przyczyny wtedy istniejącej. Zauważ, że
    jakoś przyjęło się domniemanie, że ta przyczyna istniała w momencie
    sprzedaży (np kiepska jakość). To czy w tym wypadku tak było i uda się
    to udowodnić jeśli sprzedawca by zaprzeczył... No cóż, nie ocenimy tego.

    KG

  • 5. Data: 2003-02-26 22:17:14
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    > sprzedaży (np kiepska jakość). To czy w tym wypadku tak było i uda się
    > to udowodnić jeśli sprzedawca by zaprzeczył... No cóż, nie ocenimy tego.

    Ano. Tak tylko zaznaczam, że nie jest zawsze tak, że lepiej skorzystać z
    rękojmi, bo fajniejsza. Czasem można złapać tylko za gwarancję. A swoją
    drogą masz rację, że wykształciło się takie domniemanie. Teraz przy
    niezgodności z umową jest ku temu przynajmniej prawne uzasadnienie w postaci
    tego domniemania, ze jesli sie ujawni w ciagu 6 mies.... No w ogole
    'niezgodnosc' jest luzniejszym pojeciem niz 'wada'/

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-27 08:30:51
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > tego domniemania, ze jesli sie ujawni w ciagu 6 mies.... No w ogole
    > 'niezgodnosc' jest luzniejszym pojeciem niz 'wada'/

    A poza tym nowa ustawa wprowadza domniemanie, ze "niezgodnosc" ktora
    ujawnila sie
    do pol roku "byla juz w momencie zakupu"

    (tak wczoraj w radio "ekspertka" mowila)

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-02-27 16:13:28
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
> [...]
    > tego domniemania, ze jesli sie ujawni w ciagu 6 mies.... No w ogole
    > 'niezgodnosc' jest luzniejszym pojeciem niz 'wada'/

    Gorzej będzie jak to domniemanie obróci się w drugą stronę - po 6
    miesiącach to kupujący będzie musiał udowadniać..

    KG