    From: "Marek" <M...@p...fm>
    Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lekarz Medycyny Pracy
    Date: Wed, 26 Feb 2003 08:25:54 +0100

    Użytkownik "Ireneusz Kaczmarek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b3g6k1$949$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    > Znalalzem sie w takiej dziwnej sytuacji.
    > Po wykonaniu badań , wymaganych przed rozpoczeciem pracy.
    > Udałem sie z kompletem wyników do Lekarza Medycyny Pracy.

    Jeśli drążysz temat to zgodnie z przepisami to .... to mogla to być sytuacja
    blędna od początku!!!!!!!!!!
    Badania wstępne czy też okresowe powinny być wykonywane na podstawie
    skierowania z zakladu pracy do placówki medycyny pracy która ma z tym
    zakladem podpisaną stosowna umowę.Skierowanie powinno określać klasyfikację
    stanowiska pracy i klasyfikację czynników szkodliwych w miejscu pracy.
    I dopiero potem powinieneś otrzymać skierowanie na stosowne badania - w
    żadnym przypadku nie powinien to być jakiś ogólny standart dla wszystkich.
    Bo medycyna pracy nie określa czy jesteś zdrowy czy nie lecz czy zdolny do
    wykonywania pracy na określonym stanowisku.

    A ponieważ w tym kraju wszyscy robią wszystko po swojemu róznie to
    interpretując i dorabiając ideologię do pójścia na latwiznę to Tobie na
    pewno niechcialo by się conajmniej raz więcej lekarza odwiedzić jemu nie
    chce się (też brać odpowiedzialności) przepisać wyniki , komuś w zakladzie
    pracy dobrze to rozwiązać (może przeczytać Dz.U. o slużbie medycyny pracy i
    zobaćżyć co i jak mają nie tak.??!!!)
    W szczególnych przypadkach wymagane są też inne badania : badania sanitarne
    , badania dla kierowców , nauczycieli

    P.S badania wstępne i okresowe dokonywane być winny na podstawie stosownej
    umowy-na koszt pracodawcy.

    Marek