  • 41. Data: 2006-01-10 15:58:56
    Temat: Re: Legitymowanie - policjanci wystraszyli się
    Od: leon <L...@n...interia.pl>

    > Jeżeli policjanci występują w tzw. szyku zwartym, to nie muszą
    > nosić "blach".
    wiesz szyk zwarty w tym wypaku raczej nie istnial :))

    leon
    --
    Jezeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy bledne kolo- Lysa
    Spiewaczka

  • 42. Data: 2006-01-10 19:47:13
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > odmowa
    >
    > Gdyby zapytała o to jakaś osoba nie pisująca stale na to forum, to bym
    > zajrzał do kodeksu wykroczeń i Ci podał odpowiedni artykuł (bo z głowy
    > nie pamiętam). Ale z uwagi na to, że pisujesz tu regularnie wnoszę, że
    > wiesz doskonale, gdzie to znaleźć. Stad wnoszę, że nie o to Ci
    > chodziło. Więc rozwiń swą myśl o wyjaśnienie, na co oczekujesz ode
    > mnie podstawy prawnej.

    Podstawa prawna na fakt, ze za odmówienie bezprawnego legitymowania mozna
    legitymowanego ukarac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 43. Data: 2006-01-10 20:00:36
    Od: "ape" <a...@n...poczta.fm>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Podstawa prawna na fakt, ze za odmówienie bezprawnego legitymowania
    mozna
    > legitymowanego ukarac.

    podstawa prawna na bezprawne legitymowanie?

    --
    pozdro
    ape

  • 44. Data: 2006-01-10 21:05:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    SQLwysyn napisał(a):
    > Podstawa prawna na fakt, ze za odmówienie bezprawnego legitymowania
    > mozna legitymowanego ukarac.

    Legitymowanie jest zawsze prawnie umocowane, bo Ustawa o Policji jako
    jedno z zadań, które policja ma wykonywać wymienia "legitymowanie w celu
    ustalenia tożsamości". Tak więc zawsze mogą Cię wylegitymować na tej
    podstawie. Po prostu. W celu ustalenia tożsamości.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 45. Data: 2006-01-10 21:06:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    SQLwysyn [###s...@s...pl.###] napisał:

    > Podstawa prawna na fakt, ze za odmówienie bezprawnego legitymowania
    mozna
    > legitymowanego ukarac.

    W art. 65§2 kw, ani z tego co mi wiadomo nigdzie indziej, nie
    przewidziano zwolnienia z odpowiedzialności z tego powodu. Przepis
    jest jasny. Już wiele razy wykazywałem tu i mi się po raz kolejny nie
    chce, że w kontakcie organ procesowy - obywatel zawsze najlepiej
    przyjąć, ze organ procesowy działa zgodnie z prawem. W razie
    wątpliwości PO WYKONANIU czynności posze się skargę, zażalenie czy co
    tam przewiduje prawo. Ale PO. W innym wypadku organ czynność i tak
    wykona, tylko sytuacja procesowa osoby - której prawa pisze i nawet
    naruszono - będzie o wiele lepsza. Cóż z tego, ze wykaże, nawet, że
    policjant tego, lub tamtego nie dopełnił, skoro sama przy okazji
    dopuszcza się przestępstwa lub wykroczenia?

  • 46. Data: 2006-01-11 02:04:09
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "leon" <L...@n...interia.pl> napisał w wiadomości
    > wiesz szyk zwarty w tym wypaku raczej nie istnial :))

    Oczywiście, masz rację. Ale ja odniosłem się do szerszego
    kontekstu, przy okazji prostując twierdzenie screama.

    Piotr

  • 47. Data: 2006-01-11 02:09:20
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > W art. 65§2 kw, ani z tego co mi wiadomo nigdzie indziej, nie
    > przewidziano zwolnienia z odpowiedzialności z tego powodu. Przepis
    > jest jasny.

    OK, ale w tym przepisie jest powiedziane "kto wbrew obowiązkowi
    nie udziela [...]". A z czego wynika ów obowiązek okazania dokumentów?
    Poważnie pytam i będę wdzięczny za odpowiedź...

    Piotr

  • 48. Data: 2006-01-11 06:09:03
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    PiotRek napisał(a):
    > OK, ale w tym przepisie jest powiedziane "kto wbrew obowiązkowi
    > nie udziela [...]". A z czego wynika ów obowiązek okazania dokumentów?
    > Poważnie pytam i będę wdzięczny za odpowiedź...

    z samego uprawnienia do legitymowania

    KG

  • 49. Data: 2006-01-11 13:15:01
    Od: newsfeed <d...@c...com>

    scream wrote:

> [...]
    > ustalenia tożsamości". Tak więc zawsze mogą Cię wylegitymować na tej
    > podstawie. Po prostu. W celu ustalenia tożsamości.

    cel musi byc osadzony w prawie. Buc milicyjny nie moze sobie podlubac w
    nosie i powiedziec a teraz to wylegitymuje sobie tego lysego na perownie
    czwartym.

    Jest cos takiego jak konstytucja, a ta gwarantuje prawo do prywatnosci.
    Nigdzie nie wylacza Rysia Swiewierskiego i jego clownow.

  • 50. Data: 2006-01-11 13:22:59
    Od: scream <n...@p...pl>

    newsfeed napisał(a):
    > Jest cos takiego jak konstytucja, a ta gwarantuje prawo do prywatnosci.
    > Nigdzie nie wylacza Rysia Swiewierskiego i jego clownow.

    Dopisz jeszcze do tego liczne umowy międzynarodowe o prawach człowieka,
    bo ta wredna policja chce legitymować ludzi. Ble. A potem sam
    przeczytaj, że to co napisałeś jest śmieszne. A skąd Ty wiesz, dlaczego
    oni akurat tego buca na peronie czwartym chcą wylegitymować? Może
    dostali zgłoszenie, że pojawia sie tam złodziej o dokładnie takim
    rysopisie? I co, mają iść do niego i powiedzieć "Prosimy o okazanie
    dokumentów w związku z tym, że typujemy osoby pana wzrostu które mogą
    być podejrzane o naruszenie Art. 280 KK"? Bzdura.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl