  • 1. Data: 2002-03-06 12:54:25
    Temat: Legitymacja szkolna...
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Witam

    Zdarzylo sie, ze po zakonczeniu nauki w szkole podbilem sobie legitymacje
    pieczatką "domowej roboty", aby mieć ją jeszcze przez rok. Niestety kontroler
    (...) w pociągu zauwazyl to - wypisal mi bilet kredytowy i karę za jazdę bez
    pełnej opłaty. Wszystko to zapłaciłem, ale dziś rano dostałem wezwanie na
    policję w charakterze podejrzanego...

    Co mi grozi za podrobienie legitymacji? W koncu takie przypadki zdarzaja sie
    chyba stosunkowo czesto...

    pozdrawiam;
    B.O.

  • 2. Data: 2002-03-06 13:04:11
    Temat: Re: Legitymacja szkolna...
    Od: "KRZEM" <m...@s...pl000>

    > Co mi grozi za podrobienie legitymacji? W koncu takie przypadki zdarzaja
    sie
    > chyba stosunkowo czesto...

    Sprawa karna o podrobienie dokumentu: kilkaset złotych grzywny i wpis o
    karalności do papierów ...

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-03-06 13:52:26
    Od: "blurp" <b...@k...net.pl>

    "KRZEM" <m...@s...pl000> wrote in message
    > sie

    Powiedz że nie wiesz o co chodzi, (zakładam że nie zabrał ci tej
    legitymacji) że nie miałeś biletu i kanar spisał kare po pyskówce.
    Zasugeruj że pewnie zrobił to złośliwie. Jeżeli nie ma świadków i legitymki,
    nic ci nie zrobią.
    Kłamstow ma krótkie nogi swoją drogą.

  • 4. Data: 2002-03-06 14:18:14
    Od: "Kotewka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "blurp" <b...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > legitymacji) że nie miałeś biletu i kanar spisał kare po pyskówce.
    > Zasugeruj że pewnie zrobił to złośliwie. Jeżeli nie ma świadków i

    Gdyby nie zabrał, nie byłoby sprawy (dlaczego wszyscy są przekonani,
    że kanarzy to skończeni idioci?).

    PS. Jeżeli stwierdził podrobioną legitymację ma _obowiązek_ zatrzymać
    ją (nawet nie musi wzywać Policji) za pokwitowaniem, cd. patrz Prawo
    Przewozowe.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-03-06 14:29:09
    Od: "Buker" <x...@x...pl>

    Użytkownik "KRZEM" <m...@s...pl000> napisał w wiadomości
    > sie
    >
    > Sprawa karna o podrobienie dokumentu: kilkaset złotych grzywny i wpis o
    > karalności do papierów ...

    Jeżeli już to o przerobienie (podrobienie i przerobienie w rozumieniu KK
    to nie to samo).

    Art. 270. § 1KK. Kto, w celu użycia za autentyczny, podrabia lub przerabia
    dokument lub takiego dokumentu jako autentycznego używa,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności od 3
    miesięcy do lat 5.

  • 6. Data: 2002-03-06 20:27:43
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co mi grozi za podrobienie legitymacji? W koncu takie przypadki zdarzaja
    sie
    > chyba stosunkowo czesto...

    moj koles mial podobna sytuacje i dostal za to 2 na 2, wiec jesli nie zabral
    ci legitymacji to sie wszystkiego wypieraj

    pozdrawiam,

    carlosky

    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 7. Data: 2002-03-07 18:46:54
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > moj koles mial podobna sytuacje i dostal za to 2 na 2, wiec jesli nie zabral
    > ci legitymacji to sie wszystkiego wypieraj

    Co to jest 2 na 2?:>

    Legitke niestety mi zabrał (h**** 100 ******* w ****), myslalem ja wyrwać i
    wywalić przez okno, ale w przedziale było sporo ludzi, wiec pewnie miałbym
    jeszcze wieksze problemy.
    Tak jak ktos napisał wczesniej, to nie podrobienie, ale przerobienie, wiec mam
    nadzieje, ze nie bedzie to zbyt duza kara, no i jakoś wymigam sie od wpisu w
    papierach... wie ktos, ile to moze byc zł.?
    Aha, jeszcze jedno - tego ***** kanara chyba nie bedzie na komendzie?

    pozdrawiam;
    B.O.

  • 8. Data: 2002-03-07 19:49:49
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On 7 Mar 2002 b...@p...onet.pl wrote:

    > Tak jak ktos napisał wczesniej, to nie podrobienie, ale przerobienie, wiec mam

    Bez znaczenia - art. 270 KK wymienia je równorzędnie.

    > nadzieje, ze nie bedzie to zbyt duza kara, no i jakoś wymigam sie od wpisu w
    > papierach... wie ktos, ile to moze byc zł.?

    Najniższa grzywna to 100 zł, najwyższa - 720 tys. zł.

    > Aha, jeszcze jedno - tego ***** kanara chyba nie bedzie na komendzie?

    O tym nie ty decydujesz :)

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 9. Data: 2002-03-08 09:36:29
    Od: <b...@p...onet.pl>

    > moj koles mial podobna sytuacje i dostal za to 2 na 2

    Ekhm, no wiec co to jest 2 na 2?

    pzdr;
    B.O.

  • 10. Data: 2002-03-08 09:44:24
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:0...@n...onet.pl...

    > Ekhm, no wiec co to jest 2 na 2?

    Zgaduje: 2 lata w zawieszeniu na 2 lata.

    Karol