  • 1. Data: 2002-03-06 11:12:34
    Temat: kurier "zgubil paczke"
    Od: "Tipmann" <p...@z...pl>

    Witam!

    Chcialbym zapytac, czy ktos mial juz podobny problem i czy moj ewentualny
    donos do prokuratury ma w ogole podstawe prawna.

    Zajmujemy sie sprzedaza detaliczna urzadzen przemyslowych. Takze w formie
    wysylkowej (paczki za pobraniem, wysylane kurierem - np. Servisco).
    Zazwyczaj sa to paczki wysylane za pobraniem, czasami jednak wysylalismy
    przesylke po otrzymaniu faxem kopii przelewu. Niestety trafilismy na
    oszusta, ktory przefaxowal nam kopie przelewu na nasze konto oraz
    zamowienie. Wszystko to bylo przefaxowane z Urzedu Pocztowego, a przelew
    podbity pieczatka Poczty. Po dwoch tygodniach, kiedy zaczelismy sie
    niepokoic brakiem wplywu na konto postanowilismy sprawdzic czy przelew
    faktycznie zostal zlozony. Oczywiscie firma ktora go zlozyla, nigdy nie
    istniala, adres jest fikcyjny, telefon komorkowy byl tak-takiem i juz nie
    dziala. Oczywiscie naszym bledem bylo zawierzenie temu klientowi.

    Ale zostaje sprawa odbioru - na liscie przewozowym podalismy adres dostawy
    (klientem byla "spolka cywilna"). Ow klient telefonicznie poprosil nas o
    podanie numeru listu przewozowego, nastepnie zjawil sie w magazynie firmy
    kurierskiej i podal nr listu i powiedzial, ze jest tam dla niego przesylka,
    podbil list pieczatka (wykonana metoda "zrob to sam" z zestawu jaki mozna
    kupic w kazdym sklepie papierniczym), powiedzial ze szef go przyslal i ze mu
    sie spieszy i podal numer listu przewozowego. Okazal tez stary, zniszczony
    dowod osobisty, z ktorego kurier nie spisal ani numeru, ani nazwiska.
    Przypominam, ze paczka byla adresowana na firme, a wiec jesli odebral ja
    pracownik to powinien posiadac upowaznienie.

    Moje pytanie brzmi - czy moge pociagnac kuriera/firme kurierska do
    odpowiedzialnosci, za niedopelnienie obowiazkow? Wydal paczke adresowana na
    firme obcej osobie, na podstawie podejrzanej pieczatki i faktu znajomosci
    przez tego czlowieka numeru listu przewozowego. Kurier nie potrafi udzielic
    informacji komu fizycznie wydal przesylke (a jednoczesnie nie dowiozl jej
    pod wskazany adres).

    Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
    Tipmann

    PS: chcialbym nadmienic, ze podana sytuacja nie dotyczy firmy Servisco,
    tylko innej firmy kurierskiej.

  • 2. Data: 2002-03-06 20:33:28
    Temat: Re: kurier "zgubil paczke"
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    Użytkownik "Tipmann" <p...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Z gory dziekuje za wszelka pomoc.
    > Tipmann
    >
    > PS: chcialbym nadmienic, ze podana sytuacja nie dotyczy firmy Servisco,

    O ile firma kurierska uzna Twoje argumenty, skonczy sie na tym, ze za calosc
    beknie biedny kurier, ktorego i tak juz zyluje do maksimum jego firma...
    Zazwyczaj kurierzy nie maja OC przewoznika i czasem moga miec powazne
    problemy z zaplaceniem szkody.

    Pozdr,

    GreGG

  • 3. Data: 2002-03-06 20:35:05
    Od: "GreGG" <g...@s...uci.agh.edu.pl>

    > przez tego czlowieka numeru listu przewozowego. Kurier nie potrafi
    udzielic
    > informacji komu fizycznie wydal przesylke (a jednoczesnie nie dowiozl jej
    > pod wskazany adres).

    Aha - jeszcze jedno. Nalezy sprawdzic czy to kurier wydawal przesylke czy
    np. pracownik magazynowy. O ile przesylka byla jeszcze na magazynie, to
    odpowiedzialnosc ponosi firma a nie kurier. Dopiero w momencie odbioru i
    podpisu pod lista przesylek odebranych z magazynu kurier staje sie
    faktycznie za nie odpowiedzialny.

    Pozdr,

    GreGG

  • 4. Data: 2002-03-07 12:24:55
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...nospam.onet.pl>

    Użytkownik GreGG <g...@s...uci.agh.edu.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:a65udb$q4r$...@n...tpi.pl...
> [...]
    firma...
    > Zazwyczaj kurierzy nie maja OC przewoznika i czasem moga miec

    Nieprawda.
    Odpowiada za doreczenie przesylki firma, ktora tez odpowiada za
    swoich pracownikow (kurierow)
    Umowe zawierales z firma a nie z konkretnym kurierem.
    To firma jest zwiazana z Toba, a kurier jest zwiazany tylko z
    firma.
    Pozwac mozna firme.

    --
    Piotr Skaba