  • 11. Data: 2015-03-17 11:34:10
    Temat: Re: Legalny Windows (i inne) ?
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 16 Mar 2015 11:19:08 +0100
    Krzychu <k...@w...pl.invalid> wrote:

    > Uzyskałem odpowiedź, że aby licencja była ważna, muszą zostać
    > spełnione 2 z 3 warunków:
    >
    > 1. Oryginalny nośnik instalacyjny
    >
    > 2. Naklejka z widocznym, prawidłowym kluczem produktu (naklejka może
    > znajdować się na obudowie komputera lub być naklejona na opakowanie
    > produktu lub może znajdować się w książeczce dołączonej do
    > oprogramowania)
    >
    > 3. Potwierdzenie zakupu produktu (faktura / paragon)

    Chyba oni sami nie wiedzą co jest legalne, a co nie ;)

    Pomijając przykład który sam podałeś, czyli nowe kompy sprzedawane bez
    nosnika i bez klucza już od dawna. To pozostają jeszcze np. molpaki,
    gdzie ani klucza na naklejce, ani oryginalnego nośnika nie masz, bo
    soft ściagasz od nich ze strony.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 12. Data: 2015-03-17 15:00:52
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 11:34, szerszen pisze:

    > Chyba oni sami nie wiedzą co jest legalne, a co nie ;)

    Wiedzą. Ale jest jeden haczyk.
    Inna jest definicja podawana przez producenta a inna
    przez ludzi znających nasze przepisy a zgodnie z nimi
    wystarczy paragon/faktura czy nawet umowa kupna
    sprzedaży od poprzedniego użytkownika.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2015-03-17 15:03:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-17 o 15:00, RadoslawF pisze:
> [...]
    > przez ludzi znających nasze przepisy a zgodnie z nimi
    > wystarczy paragon/faktura czy nawet umowa kupna

    Oczywiście umowa ustna jest wystarczająca?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2015-03-18 09:14:10
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 17 Mar 2015 15:00:52 +0100
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Wiedzą. Ale jest jeden haczyk.

    Ale o jakim haczyku piszesz?

    Przecież to producent dał odpowiedź, że muszą być spełnione 2 z 3
    warunków, tak?

    Sam producent sprzedaje swoje oprogramowanie bez 2 z 3 warunków. Więc
    sugerujesz, że producent sprzedaje swoje nielegalne oprogramowanie?

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 15. Data: 2015-03-18 11:01:40
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 09:14, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > Sam producent sprzedaje swoje oprogramowanie bez 2 z 3 warunków. Więc
    > sugerujesz, że producent sprzedaje swoje nielegalne oprogramowanie?

    Brak czytania ze zrozumieniem ?
    Haczyk polega na fakcie że nasze prawo wymaga spełnienia tylko
    jednego z tych warunków. Dodatkowo niektórzy twierdzą ze nie
    musi być na piśmie/fakturze/paragonie.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2015-03-18 13:41:31
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości grup

    > Brak czytania ze zrozumieniem ?
    > Haczyk polega na fakcie że nasze prawo wymaga spełnienia tylko
    > jednego z tych warunków. Dodatkowo niektórzy twierdzą ze nie
    > musi być na piśmie/fakturze/paragonie.

    Czyli jak mi kumpel sprzeda wypaloną Windę to po spisaniu umowy stanie się
    ona całkowicie legalna według polskiego prawa ? :)

    A.

  • 17. Data: 2015-03-18 16:23:19
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 18 Mar 2015 11:01:40 +0100
    RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Brak czytania ze zrozumieniem ?

    Ciekawe u kogo ;)

    Ja nie rozpatruje tego co Polskie prawo o tym mówi, tylko co mówi i
    sprzedaje producent. Rozumiesz, czy nadal nie?

    Prducent twierdzi że są 3 warunki, przy czym dwa MUSZĄ być spełnione, a
    jednocześnie sprzedaje oprogramowanie spełniające TYLKO JEDEN warunek.

    dlatego napisałem "Chyba oni sami nie wiedzą co jest legalne, a co
    nie ;)"

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 18. Data: 2015-03-18 21:29:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 13:41, Konrad pisze:

    > Czyli jak mi kumpel sprzeda wypaloną Windę to po spisaniu umowy stanie
    > się ona całkowicie legalna według polskiego prawa ? :)

    Zależy z czego ją wypalił.

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2015-03-18 21:32:27
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-03-18 o 16:23, szerszen pisze:

    > Ciekawe u kogo ;)

    U ciebie.

> [...]
    > jednocześnie sprzedaje oprogramowanie spełniające TYLKO JEDEN warunek.
    >
    > dlatego napisałem "Chyba oni sami nie wiedzą co jest legalne, a co

    Tyle że jeszcze prawo w tym kraju ustala sejm a nie zagraniczna
    korporacja. Więc pytanie właśnie jej o legalność jest wyborem
    takim sobie. Co sam potwierdzasz znajdując brak logiki w tym
    co twierdza w porównaniu z tym co mówią.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2015-03-19 09:19:14
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    RadoslawF napisa?(a):

    > Haczyk polega na fakcie że nasze prawo wymaga spełnienia tylko
    > jednego z tych warunków. Dodatkowo niektórzy twierdzą ze nie
    > musi być na piśmie/fakturze/paragonie.

    Możesz wskazać akt prawny, który w przypadku tej konkretnej oferty
    sprzedaży klucza licencyjnego MS Windows wymaga spełniania jednego
    warunku z trzech tu wymienionych?

    j.

    --
    "Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"