    From: Jan <j...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Legalność starego oprogramowania
    Date: Tue, 26 Jan 2010 08:30:43 +0100

    Szanowni znawcy prawa,

    Chcę używać programu komputerowego w zgodzie z prawem.
    I nie wiem, co mam zrobić, żeby zadośćuczynić prawu.
    Problem tkwi w jednym szczególe - jest to program tak
    stary, że zniknął już jego producent, a sam program
    znikł z rynku. Czyli - nie mogę okazać faktury ani
    żadnego pisanego dokumentu dowodzącego własności,
    bo nie mogę kupić sobie licencji w sklepie.
    Program to kompilator pewnego języka, a potrzebny mi
    jest, bo mam dużo gotowych programów w wersji źródłowej,
    bardzo przydatnych do mojej pracy. Program dał mi
    w prezencie dawny jego użytkownik. On także nie miał
    dowodu kupna, bo mu już dawno zaginął.

    Moje pytanie powstało wskutek skrytej nadziei, że
    może wiek programu daje jakieś prawo do używania
    bezpłatnego. Jak to jest z tym wiekiem i bezpłatnością?
    Może są jakieś zasady mówiące o przedawnieniu praw
    autorskich?

    Wiem, że prawa autorskie w literaturze przedawniają
    się po 70 bodaj latach od śmierci autora. Mam nadzieję,
    że z oprogramowaniem jest inaczej...

    Pozdrawiam,

    Jan