  • 21. Data: 2003-12-03 19:45:21
    Temat: Re: Legalnosc krotkich fragmentow filmo w i zwiastunów
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Tzn - jezeli umiem udowodnic ze je LEGALNIE nabylem (lub dostalem o iel
    > produkt jest darmowy), czy tez mam tylko udowodnic ze nie wspieram
    piractwa
    > tzn nie kupuje na gieldzie itd itd? Pewnie to pierwsze?

    A dokładnie tak. Moim zdaniem, nawet jeśli będziesz miał cały utwór, a
    wykażesz, że po prostu skopiowałeś go z legalnej płyty, bo Ci się nie
    chciało za każdym razem wkładać płytki i z dysku łatwiej, to nie ma
    podstaw, by się czepiać. Ba nawet, jeśli skopiowałeś to z legalnej płytki
    pożyczonej od kolegi na chwilę.

    Zresztą pewne światło na sprawę rzuca dzisiejszy komunikat Prokuratury.
    Jeśli dobrze go wysłuchałem i nic nie przekręciłem bo akurat pracowałem i
    dopiero po chwili się zorientowałem, o czym mówią w dzienniku radiowym, to
    umorzyli postępowania w odniesieniu do wszystkich, którzy po prostu rzeczy
    nielegalne mieli, ale nie udowodniono im rozpowszechniania. Jako podstawę
    podano znikomą szkodliwość społeczną czynu. I moim zdaniem to jest
    rozwiązanie jak najbardziej właściwe. No bo komu szkodzi, że ja sobie
    ściągnę na dysk i słucham kilka piosenek. W czym tkwi różnica pomiędzy
    takim postępowaniem, a kopiowaniem na kasetę MC. No i przecież autorzy
    wywalczyli haracz od sprzedawanych nagrywarek, a zatem nie mogą mieć
    pretensji, że się ich używa do kopiowania płyt.