  • 11. Data: 2005-02-09 09:57:24
    Temat: Re: Legalnosc Windows?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Choć z drugiej strony M$ wymaga do jego legalności, byś tego elementu
    używał
    > przy urządzeniu. Jak dotąd nie spotkałem się ze sprawami wytaczanymi
    > przeciwko właścicielom legalnych OEM wersji, którzy używali ich
    niezgodnie z
    > licencją. Ktoś kiedyś tu pisał, że podobną sprawę M$ w Niemczech
    przegrał,
    > ale na ile to pewna wiadomość i jakie tam są różnice w ustawodawstwie,
    > tego opisać nie potrafię.

    obudowe mozna jako stolik pod laptopa uzywac :)

    P.

  • 12. Data: 2005-02-09 11:52:24
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    pixel wrote:

    > albo linuxa, za darmo i nawet myszki nie trzeba dokupowywać.

    mozna tez przejsc na platforme apple - co jest najlepszym (choc moze nie
    najtanszym) rozwiazaniem ;)

    --
    pawel

  • 13. Data: 2005-02-09 11:55:19
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > mozna tez przejsc na platforme apple - co jest najlepszym (choc moze nie
    > najtanszym) rozwiazaniem ;)

    dodaj zmiane sprzetu.

    P.

  • 14. Data: 2005-02-09 12:27:01
    Od: pawel <p...@m...ukradli.spamerzy.pl>

    Przemek R. wrote:

    > dodaj zmiane sprzetu.

    platforma == sprzet ;)

    --
    pawel

  • 15. Data: 2005-02-09 12:27:28
    Od: r...@w...pl (Rogaleskoo)

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Natomiast mikrosyf czasami potwierdza, a czasami zaprzecza, legalności
    > 'downgrade-u' - czyli

    Kiedyś pracownik MS twierdził, że posiadacze windows XP Prof mogą
    wykonać downgrade systemu. Na podstawie jego słów dokonałem zakopów i
    instalacji - podobno już ten człowiek nie pracuje w MS.
    Jednak obecnie aby wykonać down... to trzeba wykupić licencję typu
    OPEN (pakiet startowy 5 licencji potem już po jedej licencji) na
    najnowszy produkt i wtedy mozna sobie zainstalować dowolny niższy system
    operacyjny spłodzony przes MS. Jednak nie chcę wierzyć im na słowo i
    dobrze by było mieć oficjalne stanowisko MS na papierze.

    > Poza tym ogólnie w dziedzinie 'legalizacji' programów mikrosyfowych jest
    > bałagan i, delikatnie pisząc, rozbój w biały dzień.

    niestety taka jest prawda. Co więcej w umowie licencyjnej niema wielu
    zapisów na które powołuje się MS. I to jest chore.

    > Mała agitacja: a może warto pomyśleć o przejściu na Linuxa? Np. SuSE 9.2
    > jest bardzo sympatyczne i łatwe w instalacji :)

    i też płatny

    Mandrake też
    > nienajgorszy... Knoppix też fajnie wyglądał... A przeważnie w każdej
    > takiej linuxowej dystrybucji masz ogromny zestaw aplikacji (z OpenOffice
    > na czele).

    te są darmowe ale.... jedynie to, że nie wszystkie programy dosowe i
    windowsowe można na nich uruchomić a zamienniki często zapisują pliki w
    "niestrawialnych" formatach :-(
    Reasumując, jako wokstation linux tak, jako zamiennik sterownika do
    specjalizowanych układów sterujących niestety nie.

    Rogaleskoo

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0506-0, 2005-02-08
    Przetestowano na: 2005-02-09 13:28:21

  • 16. Data: 2005-02-09 12:39:40
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Fajnie ale gdzie dostac teraz BOX Windows 98SE?
    Bo przeciez to stary sytem:(

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344

  • 17. Data: 2005-02-09 13:03:44
    Od: r...@w...pl (Rogaleskoo)

    Użytkownik witek napisał:

    > No i to jest własnie to co Microsoft skopał doskonale.
    > Pierwotnie wersje OEM systemu operacjnego miały być sprzedawane z
    > komputerem. Kopie się komputer, albo starzeje i go wyrzucasz, to
    > wyrzucasz go razem z systemem operacyjnym. Nie można było takiego
    > systemu przenieść na nowy komputer. I tu sprawa była czysta.

    prawda

    > Z chęci zysku microsoft zezwolił na sprzedawania wersji OEM z dowolnym
    > elementem systemu komputerowego, czyli z myszką. Potem tego zabronił,
    > ale galimatias został.

    nie dokońca zabronił - kolejny pomysł polegał na tym, ze mozna było
    kupić OEM z urządzeniami niebędącymi peryferami czyli cd rom, procek,
    płyta gł, flopp i take tam. Kolejny pomysł i chyba ostatnii mówi, że
    można kupić z elementem, bez którego system nie będzie poprawnie działał
    czyli teoretycznie z cdromem, flopem, procesorem, pamięcią, płyta
    główną, klawiaturą, myszką, monitorm, kartą grafiki i dyskiem. Pewnie
    jeszcze można dopisać parę rzeczy ale nie o to tu chodzi.

    > Interpretacja Microsoftu jest taka, ze wolno ci tak zakupioną wersję OEM
    > zainstalować jeden raz na dowolnym komputerze,

    >na ktorym masz nakleić naklejkę.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    gdzie tak jest napisane?

    > Potem już tego systemu na inny komputer przenosic nie można było.

    prawda i nadal nie można.

    > Na pytanie co z legalnością jak się myszka zepsuje? Tego nie wie nikt.
    > Podejrzewam, że nic, tak długo jak dugo będziesz miał naklejkę na
    > komputerze z tego windowsa (no i może dla świetego spokoju, jakiś dowód,
    > pokazujący, że tem OEM kupiłeś ze sprzetem).

    legalność OEM'a konczy się w chwili gdy:
    tracisz fakturę na zakup
    tracisz oryginalny nośnik
    tracisz certyfikat legalności (naklejka z hologramem dawniej książkę z
    nalejonym certyfikatem lub sam certyfikat (dotyczy DOS'a))
    wymiana płyty gł. (np. po upłynięciu gwarancji psuje się).

    Zgodnie ztym co mówią ludzie z działu licencji w MS to możesz sobie
    wymienic wszystko w kompie aby płyta główna została sie ta, na którą
    "zainstalowałeś" SO.

    Co prawda są to wymysły
    > microsoftu, ale jakby chcieć się trzymać licencji, to po prostu trzymaj
    > gdzieś te papierki na wszelki wypadek. Lepiej mieć trochę papierów niż
    > udowadniać że się jest wielbłądem i wyciągać komputer z sądowego
    > depozytu przez dwa lata.

    Wymysły są różne i różnie instytycje wymyślają sobie coraz to lepsze
    wymysły. Symantec twierdzi iż legalne oprogramowanie np. antywirus jest
    do czasu gdy zgubisz sobie książkę od programu lub np. sprzątaczka z
    utylizuje pudełko od programu. (Choć ostatnio wprowadzili klucz produktu
    dla antyvirusa).

    > Więc moja rada. Kup normalnego windowsa, a nie OEM i będziesz miał spokój.

    I tak i nie.
    W wersjach od XP w górę zmaina płyty glownej komputera pociąga za sobą
    konieczność ponownej aktywacji SO a co dalej oznacza konieczność
    kontaktu z MS w celu wykonania zmian w bazie aktywacji. Oczywiście
    kłopotów jest mniej a możliwości więcej ale "smród pozostaje".

    Pozatym pełna wersja jest znacznie droższa i nie zawsze sie opłaca taki
    zakup.

    W wypadku zakupu powyżej 5-u kompów opłaca się wykupić Licencje i nośnik.

    Pozdrawiam

    Rogaleskoo

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0506-0, 2005-02-08
    Przetestowano na: 2005-02-09 14:04:26

  • 18. Data: 2005-02-09 13:04:03
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > platforma == sprzet ;)

    hmm, niekoniecznie,

    P.

  • 19. Data: 2005-02-09 13:15:42
    Od: r...@w...pl (Rogaleskoo)

    Użytkownik Jacek23 napisał:

    > Fajnie ale gdzie dostac teraz BOX Windows 98SE?
    > Bo przeciez to stary sytem:(

    Raczej będzie problem - OEM był i jest w Polsce bardzo popularny.

    Dodatkowo MS zakończył już support dla windows 98

    Rogaleskoo

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 0506-0, 2005-02-08
    Przetestowano na: 2005-02-09 14:16:20

  • 20. Data: 2005-02-09 13:23:10
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Jacek23 napisał(a):

    > Fajnie ale gdzie dostac teraz BOX Windows 98SE?
    > Bo przeciez to stary sytem:(

    Kup BOX-a XP PRO ;)

    j.