  • 71. Data: 2006-12-27 17:33:28
    Temat: Re: Legalne oprogramowanie - weryfikacja [troche OT]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    redgrist wrote:

    > Wiec nie pozostaje nam nic innego pozdrawiamy DJ'a Andrzeja :-)))

    Przyganił kocioł garnkowi - kto "zaciął się" w powoływaniu się na M$
    jako źródle prawa?

    Pytanie od początku jest: jak sprawdzić _legalność_ oprogramowania
    (czyli jak nie podpaść pod kodeks karny).

    Pies drapał kodeks cywilny i roszczenia oparte na wydumanych przez M$
    umowach cywilnoprawnych - bo tym nie zajmuje się policja a każdego
    prywatnego "agenta" próbującego zbadać przestrzeganie umowy cywilnej
    można z własnego terenu przepędzić precz.

  • 72. Data: 2006-12-27 17:36:33
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Maluch napisał(a):

    > "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote in message

    > Niekoniecznie. Możesz zakupić w sklepie program np. Offica za 2.000. Po
    > jakimś czasie łapiesz, że sprzedano Ci lewą licencję. No i dochodzisz
    > swoich praw /są kłopoty?/. Mówię o prawnych działaniach.

    Chyba teoretyzujesz... W takiej sytuacji wysylasz nosnik (wazne zeby byl
    prawie jak oryginalny, a nie na przegranej plytce CDR) klucz i inne
    pierdoly z zakupu, wraz z FV. M$ zrobi Ci przyjemnosc i przesle legalna
    kopie programu. A zapewne do d... dobiora sie temu co sprzedaje.
    Na 100% jest tak z Windows'ami, czy z reszta ich oprogramowania to nie
    wiem...
    Procesowac sie ze sprzedawca tez mozesz, ale po co tracic czas i
    pieniadze, skoro sa prostsze sposoby?

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 73. Data: 2006-12-27 17:55:56
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    "Przemyslaw Osmanski" <p...@c...gdzies.net.pl> wrote in message

> [...]
    > kopie programu. A zapewne do d... dobiora sie temu co sprzedaje.
    > Na 100% jest tak z Windows'ami, czy z reszta ich oprogramowania to nie

    Słyszałem, że Windowsa tak można było, ale tylko jedną sztukę
    wymieniali(ją?) w ciągu m-ca czy dwóch od kupna. To jest coś za coś. Dane
    sklepu w zamian za legalną licencję. Gorzej jak kupisz kilka i wówczas
    pójdziesz uprzejmie donieść?. No chyba, że siłowo wymienisz na gotówkę :).
    --
    Maluch

  • 74. Data: 2006-12-27 18:47:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maluch wrote:

    > Popatrz, że w PA masz odwołania do licencjobiorcy. Również ustawodawca
    > używa określeń "użytkowanie zgodnie z umową" itp. Także paragrafy są i
    > mają związek z licencjami. PA to może nie KK ale podobnie do 5 lat jest
    > zagrożenie karą.

    Paragrafy karne nie znajdują się tylko w KK - w ustawie o prawie
    autorskim i prawach pokrewnych też są.

    Ale jakoś nie mogę tam znaleźć zapisów grożących 5-letnią odsiadką za
    np. używanie wingrozy bez np. naklejania naklejki.

    Jeśli znalazłeś taki zapis - poproszę o jego wskazanie ;->

  • 75. Data: 2006-12-27 19:40:35
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Paragrafy karne nie znajdują się tylko w KK - w ustawie o prawie
    > autorskim i prawach pokrewnych też są.

    No właśnie. Natomiast czytając ten wątek odnosi się wrażenie, że wówczas
    jest się "be", jak założy się fabrykę, hurtownie i detal z nielegalnym
    softem na dużą skalę. Otóż tak do końca nie jest.

    > Ale jakoś nie mogę tam znaleźć zapisów grożących 5-letnią odsiadką za
    > np. używanie wingrozy bez np. naklejania naklejki.

    Za brak przyklejonej nalepki to nawet nie pozbawią Cię licencji na windę.

    > Jeśli znalazłeś taki zapis - poproszę o jego wskazanie ;->

    Za nalepkę co najwyżej? pozbawienie licencji :). Za inne sprawy to pewnie
    wiesz, art. 116 pa i w kk troszkę.
    --
    Maluch

  • 76. Data: 2006-12-27 19:49:21
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > prywatnego "agenta" próbującego zbadać przestrzeganie umowy cywilnej
    > można z własnego terenu przepędzić precz.

    Też tak myślałem do pewnego momentu. Nikt u mnie nie był, ani nie próbował
    być a licencję na kilkanaście dni ponieśli. Później oddali z przeprosinami
    za zamieszanie.
    --
    Maluch

  • 77. Data: 2006-12-27 20:16:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maluch wrote:

    > Za nalepkę co najwyżej? pozbawienie licencji :). Za inne sprawy to
    > pewnie wiesz, art. 116 pa i w kk troszkę.

    No tak, ale to mowa o rozpowszechnianiu...

  • 78. Data: 2006-12-27 20:17:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Maluch wrote:

    > Też tak myślałem do pewnego momentu. Nikt u mnie nie był, ani nie
    > próbował być a licencję na kilkanaście dni ponieśli. Później oddali z
    > przeprosinami za zamieszanie.

    Ponieśli??

  • 79. Data: 2006-12-28 04:17:26
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > Ponieśli??

    Dokładnie, to pozbawili.

  • 80. Data: 2006-12-28 09:26:09
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Maluch wrote:

    > Dokładnie, to pozbawili.

    Licencji Cię pozbawili??? Czy tylko papierka na której była zapisana jej
    treść?

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak