  • 1. Data: 2019-07-17 08:39:35
    Temat: Kwitnie handel narkotykami w Internecie
    Od: u2 <u...@o...pl>

    https://www.dw.com/pl/powa%C5%BCny-problem-niemiec-k
    witnie-handel-narkotykami-w-internecie/a-43903859

    Poważny problem Niemiec. Kwitnie handel narkotykami w Internecie

    Już siódmy rok z rzędu wzrosła liczba przestępstw narkotykowych - wynika
    z rocznego raportu niemieckiej policji na ten temat.

    Symbolbild Kokain (picture-alliance/dpa/Manzoni/Fotogramma)

    Konsumpcja narkotyków w RFN stale rośnie

    - Dostęp do narkotyków jest łatwy, a handel narkotykami nadal jest
    lukratywnym interesem - stwierdził szef Federalnego Urzędu Kryminalnego
    BKA Holger Münch w czasie prezentacji najnowszego raportu na temat
    przestępczości narkotykowej za rok 2017. Szczególnym wyzwaniem dla
    policjantów jest handel narkotykami w Internecie.

    W ubiegłym roku niemiecka policja wykryła łącznie 330 tys. przestępstw
    narkotykowych - to wzrost o 9,2 proc. w porównaniu z rokiem 2016.
    Kwitnie nie tylko handel, ale i konsumpcja narkotyków. Szczególnie
    wyraźnie widać to na przykładzie kokainy (wzrost przestępstw o 17,9
    proc.) i konopi (wzrost o 11,8 proc.).

    Ilość przyjętej przez policjantów kokainy osiągnęła rekordowy pułap 8100
    kg. To cztery razy więcej niż rok wcześniej. Związane jest to przede
    wszystkim z przechwyceniem trzech wielkich ładunków w hamburskim porcie
    w pierwszym kwartale 2017 r.

    Marlene Mortler, pełnomocniczka niemieckiego rządu ds. narkotyków,
    stwierdziła w czasie prezentacji raportu, że konsumpcja narkotyków staje
    się w niektórych kręgach czymś normalnym. - Nie chcę takiego
    społeczeństwa - powiedziała.

    Szczególnym wyzwaniem dla policjantów jest handel w Internecie oraz
    międzynarodowe powiązania przestępcze. - Kto chce kupić narkotyki, nie
    musi już szukać dostawców w ciemnych zaułkach miast - stwierdził Münch.
    Zamiast tego narkotyki przychodzą dziś pocztą lub przez kuriera.

    Niepokojące statystyki

    Handel narkotykami kwitnie nie tylko w tak zwanym darknecie, ale i w
    normalnie dostępnym Internecie. Niemiecka policja stawia na własnych
    cyberekspertów, którzy zajmują się penetracją ciemnych zaułków w sieci -
    powiedział Münch.
    Deutschland Holger Münch Präsident des Bundeskriminalamtes
    (picture-alliance/dpa/S. Stache)

    Holger Münch, prezes BKA

    Niepokój policjantów potwierdzają statystyki. W 2017 r. zanotowano 2500
    przypadków handlu narkotykami w sieci - to wzrost o 24%. Policjantom
    udało się zlikwidować dwie platformy handlu narkotykami w darknecie.
    Pierwsza z nich miała 200 tys. użytkowników, z tego 40 tys. sprzedających.

    Oferta sprzedaży w ogólnodostępnym Internecie sugerować ma kupującym, że
    nie chodzi tu o żadne niebezpieczne substancje - tłumaczył Münch. Tak
    sprzedawane są nowe psychoaktywne substancje tzw. dopalacze (legal
    highs). 75 przypadków śmiertelnych po konsumpcji tego typu narkotyków
    tylko w ubiegłym roku udowadnia, że działanie tych substancji na
    konsumentów jest nieobliczalne w skutkach - dodał Münch. Szef BKA
    zaznaczył, że z reguły konsumenci nie wiedzą jakie substancje wchodzą w
    skład takiego narkotyku.

    Pełnomocniczka rządu ds. narkotyków podkreśliła, że niemiecki parlament
    zabronił handlu, nabywania i posiadania tego typu narkotyków.
    Jednocześnie Mortler odrzuciła postulat legalizacji konopi. Byłby to
    fałszywy sygnał - podkreśliła. - Nie chodzi o to, by upiększać
    statystyki, ale o to, by zwalczać niebezpieczne narkotyki - stwierdziła.
    Jej zdaniem należy zapobiec temu, by narkotyki traktować w przestrzeni
    publicznej "tak, jakby chodziło o owoce czy warzywa".

    (dpa/du)

    --
    I love love

  • 2. Data: 2019-07-17 09:15:06
    Temat: Re: Kwitnie handel narkotykami w Internecie
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2019-07-17 o 08:39, u2 pisze:
> [...]
    > stwierdziła w czasie prezentacji raportu, że konsumpcja narkotyków staje
    > się w niektórych kręgach czymś normalnym. - Nie chcę takiego

    Niech przejdą z "wąchaczami" (elektronicznymi lub psimi) po budynku
    bundestagu i bundesratu, ciekawe czy wtedy publicznie powie, że nie chce
    takiej władzy.
    Gdzie to ostatnio kokainę wykryto? Nie pamiętam czy to był parlament
    europejski, czy brytyjski.

    > Pełnomocniczka rządu ds. narkotyków podkreśliła, że niemiecki parlament
    > zabronił handlu, nabywania i posiadania tego typu narkotyków.

    Buhahahahaha, bo co wolno wojewodzie....

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2019-07-17 13:35:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]

    >stwierdziła w czasie prezentacji raportu, że konsumpcja narkotyków
    >staje się w niektórych kręgach czymś normalnym. - Nie chcę takiego

    A w sasiedniej Holandii jakos nie ma problemow, przynajmniej z trawka.

    Ba - w kilku amerykanskich stanach tez juz nie ma problemow ...

> [...]
    >nie musi już szukać dostawców w ciemnych zaułkach miast - stwierdził
    >Münch. Zamiast tego narkotyki przychodzą dziś pocztą lub przez

    Swoja droga - dziwne, ze dopiero teraz.
    A moze problem zaufania/platnosci ?

    No i jeszcze sa dopalacze - oni chyba nie maja ustawy ... a, widze

> [...]
    >Münch. Szef BKA zaznaczył, że z reguły konsumenci nie wiedzą jakie
    >substancje wchodzą w skład takiego narkotyku.

    Swoja droga - o nas o tych dopalaczach bylo glosno, ale wtedy jak Tusk
    z nimi walczyl, to chyba jeszcze nie bylo zadnej ofiary smiertelnej.

    J.

  • 4. Data: 2019-07-17 16:12:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 17.07.2019 o 13:35, J.F. pisze:
    > A w sasiedniej Holandii jakos nie ma problemow, przynajmniej z trawka.

    byłeś ? próbowałeś ?

    --
    I love love

  • 5. Data: 2019-07-17 17:23:40
    Od: p...@g...com

[...]

    Buhahaha ... Ilu z 2 milionów inżynierów i lekarzy handluje dragami ? Marokanczycy
    przeciwko Somalii, Tureccy kontra Libańczycy i niemiecka Polizei kapituluje.
    Przegraliście gamonie.

    https://m.tagesspiegel.de/berlin/im-rausch-durch-die
    -nacht-berlin-hat-den-kampf-gegen-die-drogen-verlore
    n/24478152.html?utm_referrer=https%3A%2F%2Fwww.googl
    e.com%2F

  • 6. Data: 2019-07-17 22:50:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 17.07.2019 o 08:39, u2 pisze:

    > Już siódmy rok z rzędu wzrosła liczba przestępstw narkotykowych - wynika
    > z rocznego raportu niemieckiej policji na ten temat.

    Ocena zagrożenia danego typu przestępczością na podstawie policyjnych
    statystyk jest kiepskim pomysłem. Ilość wykrytych przestępstw danego
    rodzaju zależy od szeregu rożnych czynników, a ilość popełnianych tego
    typu przestępstw jest tylko jednym z nich - a i nie koniecznie
    najważniejszym. Ważne są jeszcze choćby takie czynniki, jak ilość
    policjantów zajmujących się tym zagadnieniem, czy choćby ich
    doświadczenie, taktyka i wyposażenie. Bywają też drobne zmiany w stanie
    prawnym, które wpływają na taką, lub inną ilość ujawnionych przestępstw.

  • 7. Data: 2019-07-18 13:32:51
    Od: p...@g...com

    --Ocena zagrożenia danego typu przestępczością na podstawie policyjnych
    statystyk jest kiepskim pomysłem.

    no ciezko bedzie polemizowac z tymi liczbami :-)

    narkole ew. bandziory na dragach

    In ihrem Kampf gegen den Drogenhandel hat die Hamburger Polizei 2018 mehr als 9100
    Tatverdächtige registriert. Mehr als 4000 von ihnen sind Ausländer, kommen vor allem
    aus Afghanistan und der Türkei.

    dealerzy

    Schaut man nur auf des Delikt ,,unerlaubten Handel/Schmuggel mit Betäubungsmitteln",
    ist der Anteil der nichtdeutschen Tatverdächtigen noch höher: 2018 wurden fast 1800
    tatverdächtige Dealer oder Schmuggler festgenommen, mehr als 60 Prozent hatten keinen
    deutschen Pass.

    Niemiaszki sa w czarnej (nomen omen) dupie i wątpię zeby ogarnęli temat

    https://www.welt.de/regionales/hamburg/article191262
    247/Drogenkriminalitaet-Fast-jeder-zweite-Tatverdaec
    htige-ohne-deutschen-Pass.html

  • 8. Data: 2019-07-18 13:47:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.07.2019 o 13:32, p...@g...com pisze:
    > --Ocena zagrożenia danego typu przestępczością na podstawie policyjnych
    > statystyk jest kiepskim pomysłem.
    > no ciezko bedzie polemizowac z tymi liczbami :-)

    Tylko należy rozumieć, co te liczby oznaczają.

  • 9. Data: 2019-07-18 14:12:23
    Od: p...@g...com

    chyba Niemcy zrozumieli :-)

    https://www.ndr.de/nachrichten/hamburg/Prozess-um-sp
    ektakulaeren-Kokain-Schmuggel,kokain322.html

  • 10. Data: 2019-07-19 03:23:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-07-17, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "u2" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Swoja droga - dziwne, ze dopiero teraz.

    Chyba nie dopiero teraz vide sprawa Kory i adresata, jej psa, AD 2012 :)

    --
    Marcin