  • 21. Data: 2017-08-23 09:18:26
    Temat: Re: Kupno/sprzedaż mieszkania - depozyt notarialny
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-22 o 17:23, .B:artek. pisze:
    > Słyszałeś o takim przypadku, by nie wypłacił wbrew ustaleniom? I co
    > zrobi później? Zamknie kancelarię i rozpocznie nowe życie pod nowym
    > nazwiskiem na Bermudach? Za 300 tys. zł? Albo 2 razy tyle??

    Czy są jakieś regulacje na wypadek złej woli notariusza? czy to może się
    opiera na dobrej woli notariusza, że notariusz jest porządny?
    Kiedy można odzyskać pieniądze w przypadku złej woli notariusza?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 22. Data: 2017-08-23 09:20:43
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-22 o 17:44, .B:artek. pisze:
    > Wówczas wypłata może się przeciągnąć, jeśli poza notariuszem nikt z inny
    > z kancelarii (np. zastępca notariusza) nie będzie upoważniony do
    > zlecenia wypłaty. Ale to moim zdaniem sytuacja dość nieprawdopodobna,
    > sama w sobie nie przekreślająca użyteczności samego depozytu
    > notarialnego przy zabezpieczaniu transakcji nieruchomościowych.

    Jak często jest stosowany depozyt notarialny przy kupnie/sprzedaży
    nieruchomości? Jest to powszechne czy rzadko stosowane?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 23. Data: 2017-08-23 12:22:14
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    W gotówce rzadko, ponieważ notariusze tego nie lubią - mało kto chce ryzykować życiem
    dla kilkustet tysięcy w kasie (nawet pancernej).

    -----

  • 24. Data: 2017-08-23 12:27:28
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-23 o 12:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > W gotówce rzadko, ponieważ notariusze tego nie lubią - mało kto chce ryzykować
    życiem dla kilkustet tysięcy w kasie (nawet pancernej).

    Miałem na myśli depozyt wykonany przelewem.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2017-08-23 15:56:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Pytaj u notariusza, u którego chcesz dokonać transakcji.

  • 26. Data: 2017-08-23 16:20:31
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-23 o 15:56, ąćęłńóśźż pisze:
    > Pytaj u notariusza, u którego chcesz dokonać transakcji.

    A jak mi notariusz odpowie, że będzie dobrze, żebym się nie martwił?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 27. Data: 2017-08-23 16:23:19
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    To będzie dobrze i się nie martw.

    -----

  • 28. Data: 2017-08-23 19:34:03
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 23 sie 2017 o 09:18, Wojtek pisze:
    > Czy są jakieś regulacje na wypadek złej woli notariusza? czy to może się
    > opiera na dobrej woli notariusza, że notariusz jest porządny?
    > Kiedy można odzyskać pieniądze w przypadku złej woli notariusza?

    Regulacje są dokładnie takie same jak w każdym innym przypadku, gdy ktoś
    nie chce zwrócić / zapłacić Ci należnych pieniędzy. Czyli w
    ostateczności pozew i sąd. Żadnemu normalnemu notariuszowi nie przyjdzie
    do głowy odmówić wypłaty pieniędzy w sytuacji, gdy wypłata powinna
    nastąpić. Bo to może się dla niego skończyć - oprócz oczywistych
    konsekwencji finansowych - także utratą prawa wykonywania zawodu.

    --
    .B:artek.

  • 29. Data: 2017-08-24 08:40:29
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-08-21 o 10:48, Wojtek pisze:
    > Jak przeprowadzić bezpieczną (dla obu stron transakcji)transakcję
    > kupn/sprzedaży mieszkania? Co sądzicie o depozycie notarialnym? Czy to
    > działa? Jakie są wady depozytu notarialnego? Co zrobić, gdy notariusz
    > nie chce/nie może wypłacić depozytu?
    >
    > Są lepsze rozwiązania od depozytu notarialnego?

    Wszystko fajnie, do czasu, aż nie okaże się, że ktoś kupuje mieszkanie
    na kredyt, wtedy ta cała dyskusja nie ma sensu, bo tak się nie da...

    --
    http://zrzeda.pl

  • 30. Data: 2017-08-24 08:49:38
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Zaprosić notariusza do mieszkania (na stół pieniądze i klucze), a jednocześnie
    asesora do sądu (sprawdza w sekretariacie wydziału, czy są wnioski i składa swój),
    lub na odwrót.
    Nie słyszałem o takim przypadku, ale kto bogatemu zabroni?
    Poza tym np. asesor może być podstawiony i sprawa znów się rypnie ;-))

    -----