  • 11. Data: 2011-07-31 21:57:08
    Temat: Re: Kupno samochodu z OC na raty.
    Od: "raBar-bar" <r...@g...pl>

    news:j12b2n$t6v$1@news.onet.pl...

    > To nie jest najlepszy pomysł, ponieważ nabywcy pojazdu mogą przeliczyć
    > składkę raz jeszcze i jeśli miał mniejsze zniżki niż zbywca, to zapłaci
    > więcej niż wynika z polisy.

    W przypadku złożenia wypowiedzenia nie przeliczą. Zapisy mówiące o
    możliwości rekalkulacji składki zaczynają się od słów "w razie
    niewypowiedzenia przez nabywcę..."
    A z wiadomości wątkotwórcy wynika wyraźnie, że decyzję dotyczącą
    wypowiedzenia już podjął.

    pozdrawiam
    raB

  • 12. Data: 2011-08-02 12:53:02
    Od: "FIODOR" <n...@t...i.siam>

    tak sie splukales na auto ze nie stac Cie na bilet jednorazowy ? ;-)

  • 13. Data: 2011-08-02 18:36:04
    Od: "M." <t...@p...onet.pl>

    > tak sie splukales na auto ze nie stac Cie na bilet  jednorazowy  ? ;-)

    Tak się zniechęciłem... zamiast 15 minut samochodem potrafi się zrobić 1.5h
    autobusami. Daje to razem 3h w ciągu dnia na dojazd zamiast 30 minut. Tak się
    składa, że mam dużo pomysłów na wykorzystanie pozostałych 2h30m i najciekawsze z
    nich nie są podróżą komunikacją miejską.

    BTW sprawa rozwiązana. Przepisałem ubezpieczenie na siebie, cenowo wyszło
    całkiem fajnie, najwyższe zniżki zachowane właśnie czekam na papiery. Wszystko
    gra, a za pół roku pomyśli się co dalej.

  • 14. Data: 2011-08-03 09:24:56
    Temat: Odp: Kupno samochodu z OC na raty.
    Od: Łukasz Trębicki <l...@g...com>

    M. w tej sytuacji musisz opłacić polisę za następny okres rozliczeniowy. Będzie ona
    obowiązywała do dnia wpłynięcia wypowiedzenia. Jeśli wypowiedzenie zostanie
    dostarczone np. w połowie miesiąca, to otrzymasz zwrot składki, za niewykorzystany
    okres.

    Przemku, rozwiń proszę temat, a z chęcią pomogę w wyjaśnieniu sytuacji.
    Zajrzyj na oficjalny blog Link4 i skontaktuj się ze mną za pośrednictwem widniejącej
    tam zakładki kontaktowej. Jeśli sprawa, którą opisujesz dotyczy Ciebie, podaj proszę
    numer polisy.

    W przypadku dodatkowych pytń, zachęcam do kontaktu poprzez oficjalny blog Link4.

  • 15. Data: 2011-08-03 12:57:54
    Temat: Re: Odp: Kupno samochodu z OC na raty.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 8/3/2011 4:24 AM, Łukasz Trębicki wrote:
> [...]
    dostarczone np. w połowie miesiąca, to otrzymasz zwrot składki, za niewykorzystany

    ja w kwestii formalnej.

    kto dostanie zwrot składki?

  • 16. Data: 2011-08-04 16:18:02
    Od: "Kenny" <kenny333[nasz przodek]o2.pl>

    Użytkownik "M." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > :/).
    > Jak zadziałać, żebym 1 sierpnia miał ważne OC, mógł prowadzić pojazd, nie
    > narazić się na żadne kary/odsetki/mandaty.
    >
    > Na paru forach prawniczych wyczytałem, że kredytowanie OC to broszka
    > ubezpieczyciela, nigdzie w prawie nie ujęta i skoro wystawił on je na rok,
    > przez rok działa, czy się zapłaci, czy nie, a to że podzielił je na raty i
    > jak
    > będzie windykację przeprowadzał to jego rzecz. Na kim przeprowadzi
    > ewentualną
    > windykację? (przed terminem zapłaty raty, ja stałem się właścicielem

    Przede wszystkim nie sluchac naganiacza z Link4 i nic nie placic. Jak sam
    juz znalazles na forach, auto ma wazne OC na czas jaki zostala zawarta
    polisa (zawsze 12mies), a jej platnosc to zupelnie inna historia.

    Co masz zrobic? Najzwyczajniej wypowiedziec umowe w ciagu 30 dni od daty
    nabycia auta. Za te dni od 1 sierpnia do czasu powiadomienia towarzystwa
    polisa, nie bedzie oplacona.

    Zgodnie z art 32.3 ustawy o obwiazkowym OC, solidarnie (ze zbywcą)
    odpowiadacie za skladke do dnia powiadomienia towarzystwa o transakcji.
    Mozecie to sobie ujac w cenie auta, uzgodnic miedzy soba, czy jak tam
    chcecie. Juz po wypowiedzeniu, uzgodnisz z Link4 ile im jestes winny ze te
    pare dni (jesli dojdziesz do wniosku, ze to Ty zaplacisz).

    --
    Pozdr.
    Kenny