  • 1. Data: 2005-09-03 10:45:17
    Temat: Kupno samochodu - wady ukryte
    Od: tricky <t...@p...onet.pl>

    Kupliem samochod tzn zaplacilem za niego 12 tys musze jeszcze 8 ale
    papierow jeszcze na niego nie mam samochod sprowadzany z francji -
    zawralismy tylko umowe miedzy soba - papiery z francji maja byc na mnie
    narazie jednak kazalem mu sie wstrzymac.
    Problem w tym ze dalem go na sparwdzenie i silnik jest do remontu
    kapitalnego - co przewyzsza wartosc samochodu . Wiec stwierdzilem ze
    skoro w calosci jeszcze za niego nie zaplacilem oddam go a zarzadam
    zwrotu pieniedzy - mam go juz 10 dni- chlop ktroy mi sprzedal jest we
    francji i wraca z kilka dni.

    Czy mam podstawy prawne i na co sie powolywac ?

    Prosze o pomoc i dziekuje

  • 2. Data: 2005-09-03 11:37:40
    Temat: Re: Kupno samochodu - wady ukryte
    Od: "spv" <a...@o...pl>

    ---
    > Problem w tym ze dalem go na sparwdzenie i silnik jest do remontu
    > kapitalnego - co przewyzsza wartosc samochodu . Wiec stwierdzilem ze
    ---

    chyba obniza wartość tego samochodu :)
    skoro przewyższa to jak najbardziej Ci się opłaca go brać :)

  • 3. Data: 2005-09-03 13:28:36
    Od: tricky <t...@p...onet.pl>

    dobra obniza ogolnie samochod szmelc. Wiec chce sie wycofac
    Czy jets to mozliwe ?

  • 4. Data: 2005-09-03 14:55:05
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    tricky napisał(a):
    > dobra obniza ogolnie samochod szmelc. Wiec chce sie wycofac
    > Czy jets to mozliwe ?

    Absolutnie nie odbieraj tego samochodu!!! Ewentualnie wez ale nie plac 8
    tys. Powiedz, ze to na naprawe silnika. Jak nie bedzie chcial ci dac
    kasy/samochodu to do prokuratury - art. bodajze 286 KK - oszustwo.

    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 5. Data: 2005-09-04 13:50:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <i...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tys. Powiedz, ze to na naprawe silnika. Jak nie bedzie chcial ci dac
    > kasy/samochodu to do prokuratury - art. bodajze 286 KK - oszustwo.

    Pomimo mojego zboczenia zawodowego, to oszustwa tutaj dopatrzyć się
    trudno. Zwłaszcza, że nie znamy treści mowy i nie wiemy, czy
    sprzedawca gwarantował doskonały stan techniczny silnika. W końcu to
    używany samochód i co do zasady może nawet być z lekka
    zdekompletowany, byle kupujący miał świadomość owego faktu w chwili
    sprzedaży.

    Co do samego odbierania pojazdu i Twojej rady, to odnoszę wrażenie, że
    rada jest cokolwiek spóźniona. Kupujący odebrał samochód 10 dni temu.

    A do twórcy wątku: Jaką dokładnie umowę zawarliście ze sprzedającym?
    Czy jest on pośrednikiem, czy sprzedającym samochód? Czy w umowie
    zawarto stan techniczny pojazdu?