  • 1. Data: 2005-09-03 10:47:19
    Temat: Prawo Amerykańskie a oferta hanldowa/spam
    Od: "Itm" <l...@v...pl>

    Witam serdecznie,

    Czy ktoś wie, jak rozstrzygnięto w USA kwestię rozróżnienia spamu od oferty
    handlowej przesyłanej do firma, a więc b2b?
    W naszym prawie doszło do sytuacji, w której według niektórych, przepis
    ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.(Dz.
    U. z dnia 9 września 2002 r.) brzmiący:
    "Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do
    oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w
    szczególności poczty elektronicznej. " mówi, że każde użycie środków
    komunikacji elektorniczjej do przesłania oferty handlowej, a więc równiez na
    przykład faks - jest zakazane.
    Problematyczna jest równiez interpretacja przepisu wspomnianej ustawy:
    "Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
    na otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    identyfikujący go adres elektroniczny." - według jednych udostępnienie
    adresu email rozumiane jest równiez przez pozostawienie go w kontakcie np na
    stronie interneowej firmy, czy w bazach danych firm np. www.pf.pl. Inni
    twierdzą, że mozliwe jest użycie tej drogi jedynie po uzyskaniu uprzedniej
    zgody (pisemnej?) adresata, wynosząc tym samym adres email z jednego
    najważniejszych obszarów, z jego podstawowuych funkcji - komunikacji między
    firmami i z nie do końca wiadomych powodów ustawodawca uwaza, że lepie jest
    gnębić kogoś telefonem, narażać go na koszty odbierania wielostronicowcyh
    faksów niż odebranie poczty email.

    Jak do tej kwesti odnosi się najbardziej rozsądne biznesowo Państwo Świata
    czyl iUSA? Jesli ktos wie - z góry dziękuje za informacje.

    Dziekuje.

    T.

  • 2. Data: 2005-09-03 17:42:19
    Temat: Re: Prawo Amerykańskie a oferta hanldowa/spam
    Od: "Itm" <l...@v...pl>

    > Jak do tej kwesti odnosi się najbardziej rozsądne biznesowo Państwo
    > Świata czyl iUSA? Jesli ktos wie - z góry dziękuje za informacje.

    Z opowiadań wiem jedynie, że nie ma tak surowych ograniczeń jak w, moim
    zdaniem nieco szkodliwym szczególnie dla smallbiznesu, Polskich regulacjach.

    pozr.
    T.

  • 3. Data: 2005-09-03 19:01:18
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Jak do tej kwesti odnosi się najbardziej rozsądne biznesowo Państwo
    Świata
    > czyl iUSA? Jesli ktos wie - z góry dziękuje za informacje.

    AFAIK to obowiązuje tam zdroworozsądkowa zasada opt-out, ale
    podstawę prawną to juz musisz sobie wyguglać.

    pix