  • Data: 2004-06-16 07:43:35
    Temat: Re: Kupno mieszkania a umowa przedwstepna
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agrida <a...@e...com.pl> napisał(a):

    > Nikogo nie okantowano. Jeżeli przedmiotem umowy przedwstepnej była
    > sprzedaż miszkania tylko nie sprzedanie tego mieszkania jest
    > niedotrzymaniem warunków umowy. Mieszkanie jest, więc nie ma podstaw do
    > odszkodowania. Jeśli chodzi o podane terminy - każdy może napisac kilka
    > dni później. A kilka czy kilkanascie - w tej sytuacji zadna różnica.
    >
    > Aga

    IMHO nie ma podstaw do domagania się kary umownej. Umowę zawarto, własność
    przeniesiono, a jeszcze wskazać należy na przepis art. 356 par. 1 KC:
    wierzyciel może żądać osobistego świadczenia dłużnika tylko wtedy, gdy to
    wynika z treści czyności prawnej, z ustawy albo z właściwości świadczenia,

    pzdr

    marek radwański