  • 1. Data: 2003-03-06 22:44:52
    Temat: Kupno komputera z oprogramowaniem
    Od: Marek Chłopek <e...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Mam jedno nurtujące mnie pytanie:-
    Zamierzam kupić niedługo komputer przenośny od mojej firmy. Będzie umowa,
    faktura i przelew wszystko zgodnie z regułami. W momencie kupna tego
    komputera przez firmę miał on (i ma teraz) preinstalowany windows plus inne
    programy - wszystko przygotowane i instalowane przez producenta laptopa.
    Firma dokupiła później MS office i inne oprogramowanie zainstalowane także
    na tym komputerze.
    Czy i na jakich warunkach mogę przejąć (a) komputer, (b) oprogramowanie
    preinstalowane na laptopie i (c) oprogramowanie dokupione później?

    Czy coś się zmieni w odpowiedzi na powyższe jeśli zamiast mnie kupi to inna
    firma?

    Dziękuję z góry za odpowiedź.
    --
    Marek Chłopek

  • 2. Data: 2003-03-07 00:08:04
    Temat: Re: Kupno komputera z oprogramowaniem
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    06 mar 2003 o 23:44 GMT
    Marek Chłopek
    > Czy i na jakich warunkach mogę przejąć (a) komputer,

    Normalnie, to zwyczajny sprzęt.

    > (b) oprogramowanie
    > preinstalowane na laptopie i

    Postaraj się o wszystkie dokumenty potwierdzające jego legalność (czyli
    sprawdź na przykład, czy wymagane nalepki są na laptopie, czy są odpowie-
    dnie informacje w fakturach zakupu). Tu wszystko zależy od tego, co i jak
    było preinstalowane.

    > (c) oprogramowanie dokupione później?

    Jeśli OEM, to jest przypisane do tego komputera, jeśli administrator
    dopełnił swoich obowiązków. Więc też musisz wziąć na to odpowiednie
    dokumenty, faktury, etc. Jeśli BOX, to zapewne firma zechce je sobie
    zostawić bądź sprzedać oddzielnie. Jeśli MOLP, SLVP, etc. to zapewne
    nie da się adkupić jednej licencji z kompletu.

    > Czy coś się zmieni w odpowiedzi na powyższe jeśli zamiast mnie kupi to inna
    > firma?

    Nic mi o tym nie wiadomo.

    Pozdr

    Czarek Gorzeński