  • 1. Data: 2004-09-29 11:33:32
    Temat: Kupno działki z samowolą
    Od: "Roe Dorsz" <r...@c...pl>

    Witam,

    Mam takie nietypowe pytanie.
    Mam okazje kupić działkę w bardzo atrakcyjnej cenie, na której stoi budynek.
    Budynek ten jest w stanie surowym (zadaszony), lecz został wybudowany bez
    zezwolenia na budowę (jak to na wsi bywało). Stan w jakim się znajduję trwa
    od 1982 roku. Chciałbym wykorzystać ten budynek jako tymczasowe
    "schronienie" dla przechowywanych na działce rzeczy. Jest to budynek z
    stałymi fundamentami budowany jako mieszkalny.

    1. Czy jako nowy właściciel moge być pociagnięty do odpowiedzialności za
    złamanie prawa przez kogoś innego?

    Jakie mam możliwości rozwiązania tego problemu:
    2. Czy bym musiał rozebrać ten budynek?
    3. Czy istnieje jakiś czas po którym nastąpi "uprawnienie" tego budynku.
    4. Czy mam szansę uzyskać zezwolenie na dokończenie tej budowy?
    5. Czy ktos może decyzją administacyjną (wójt, wojewoda prezydent) umożliwić
    wykorzystanie takiego budynku.
    6. Czy jest wogóle sens kupować taką działkę? (to jest pytanie)

    Pozdrawiam
    Roe Dorsz

  • 2. Data: 2004-09-29 12:22:31
    Temat: Re: Kupno działki z samowolą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roe Dorsz" <r...@c...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy jako nowy właściciel moge być pociagnięty do odpowiedzialności za
    > złamanie prawa przez kogoś innego?

    Nie. Zresztą i tak się przedawniło. Teraz co najwyżej może zajść konieczność
    rozbiórki.

  • 3. Data: 2004-09-29 12:31:48
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Roe Dorsz pisze:

    > Witam,
    >
    > Mam takie nietypowe pytanie.

    > 6. Czy jest wogóle sens kupować taką działkę? (to jest pytanie)

    To zalezy od ceny..

    > 2. Czy bym musiał rozebrać ten budynek?

    to zalzy od tego, czy zechcesz "zalegalizowac samowole", czy nie.
    (dosc droga sprawa i nae zawsze mozliwa.

    > 4. Czy mam szansę uzyskać zezwolenie na dokończenie tej budowy?

    Patrz - "legalizacja" samowoli...

    Jelslijedyna przeszkoda jest "formalny brak zezwolenia" to mozna ise starac.
    jesli niemozna wybudowac w tym miejscu legalnie, to i dokonczyc nie wolno

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-10-02 13:26:14
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    Ile wynosi przedawnienie?