  • 1. Data: 2006-11-06 15:19:56
    Temat: Kumoterstwo w piotrkowskim sadzie cywilnym!!!?
    Od: "MichalS" <m...@w...pl>

    Czesc, mam na imie Monika, pierwszy raz zwracam sie z zapytaniem na liste.
    A sprawa jest taka:
    Za kilka dni musze zlozyc apelacje od skandalicznego wyroku (wiele uchybien
    formalnych,
    merytorycznie niesprawiedliwy). Wyrok wydala sedzia, ktorej matka jest
    prezesem sadu
    okregowego w tym samym miescie.
    Tak wiec apelacje od wyroku corki bedzie rozpatrywala matka lub jej sluzbowi
    podwladni.
    Z litera prawa jest to chyba zgodne, ale co z zasadami wspolzycia
    spolecznego?
    Przeciez od ilosci zgodnych wyrokow w dwoch instancjach zalezy awans sedzi
    do sadu okregowego!
    Co moge w tej sytuacji zrobic? Czy mam szanse, aby apelacje rozpatrywal inny
    sad okregowy -
    w innym miescie, czy musze sie z tym pogodzic i liczyc na sprawiedliwy
    werdykt?
    Czy mam jakies srodki odwolawcze?

    Pozdrawiam, Monika.

  • 2. Data: 2006-11-06 15:23:31
    Temat: Re: Kumoterstwo w piotrkowskim sadzie cywilnym!!!?
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

> [...]
    > inny sad okregowy -
    > w innym miescie, czy musze sie z tym pogodzic i liczyc na sprawiedliwy

    Możesz zgłosić wniosek o wyłączenie wszystkich sędziów tego sądu (z imienia
    i nazwiska) z podaniem przyczyny.

    Marcin.

  • 3. Data: 2006-11-11 17:12:16
    Od: "MichalS" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl> napisał w
    wiadomości news:b08e0$454f537a$57cf7bb1$28384@news.chello.pl...

    > Możesz zgłosić wniosek o wyłączenie wszystkich sędziów tego sądu (z
    > imienia i nazwiska) z podaniem przyczyny.

    I jaka mam podac przyczyne? Ze boje sie, ze matka pomoze
    corce w awansie do okregowego odrzucajac apelacje?
    Dowiedzialam sie, ze sad nie uwzglednia takich wnioskow.
    Okazuje sie, ze w Piotrkowie sa trzy takie rodzinne pary
    (w okregowym rodzic, w rejonowym dziecko).
    Gdzie ETYKA prawnicza?

    Pozdrawiam. Monika.