  • 1. Data: 2006-11-06 14:51:40
    Temat: sprzedaz licencji
    Od: "Bea" <b...@g...pl>

    Witam!

    Pytanie może proste dla niektórych :) ale ja mam problem
    Czy można sprzedać licencje na progrma komputerowy "do dalszej odsprzedaży".

    Chodzi o licencje na użytkowanie nie sprzedaż programu.
    Czy można ją sprzedać dystrybutorowi a on potem klientowi ostatecznemu?

    Gdzie szukać ewentualnie przepisów tego dotyczących?

    Pozdrawiam!

    Bea

  • 2. Data: 2006-11-06 15:59:08
    Temat: Re: sprzedaz licencji
    Od: " " <i...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Bea <b...@g...pl> napisał(a):

    > Pytanie może proste dla niektórych :) ale ja mam problem
    > Czy można sprzedać licencje na progrma komputerowy "do dalszej odsprzedaży".

    Z punktu widzenia prawa autorskiego - sprzedac dystrybutorowi licencje na
    sprzedaz licencji na uzytkowanie albo napisac w licencji, ze mozna ja
    odsprzedawac.
    Z ksiegowego punktu widzenia i z praktyki - dystrybutorowi bedzie latwiej
    kupic od Ciebie licencje na uzywanie "na magazyn" a potem odsprzedac. Tak to
    najlatwiej ksiegowac. Do tego podpisujesz z dystrybutorem umowe o wspolpracy i
    tam dopisujesz punkt o mozliwosci odsprzedazy licencji (domyslnie polskie
    prawo na odsprzedaz licencji nie pozwala).
    No, chyba ze to bedzie sprzedaz okazjonalna, wtedy lepsza jednak bedzie jakas
    umowa na pelnomocnictwo i udzielanie licencji bezposrednio end userowi z
    prowizja dla dystrybutora-naganiacza. Ale to juz strategia a nie prawo :-)
    Mozesz tez np. sprzedawac kody aktywacyjne i udzielac licencji dopiero podczas
    rejestracji programu. Jak widzisz sa rozne metody.

    > Gdzie szukać ewentualnie przepisów tego dotyczących?

    W ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych?

    --
    pozdrawiam,
    ioo.