  • 1. Data: 2005-08-29 11:54:49
    Temat: Ktoś mi pomoże? A może ktoś to poprowadzi?
    Od: "Łukasz " <w...@g...pl>

    Jest dom, który w Księgach Wieczystych jest napisany na dwie osoby,
    nieżyjących już dziadków. Dziadkowie mieli syna, który miał żone. Syn nie
    żyje. Została żona, ich wspólna córka oraz córka z pierwszego małżeństwa syna.
    Spadkobierców jest trzech. Chcemy, by akt własności (którego nie mamy
    jeszcze..) był wypisany na żonę i ich wspólną córkę, chcemy by też taki zapis
    był w Księgach Wieczystych.
    Co należy zrobić?
    Powinniśmy spłacić tą córkę z pierwszego małżeństwa?
    Musi to być dokładnie w 1/3 wartości? A może są jakieś inne rozwiązania? Może
    ta córka z pierwszego małżeństwa może się zrzec swojej części?

    Jak to jest? Może jest tu ktoś, kto potrafiłby przeprowadzić taką operację?
    Jestem z Górnego Śląska.

    Pozdrawiam, Łukasz.

  • 2. Data: 2005-08-29 14:53:40
    Temat: Re: Ktoś mi pomoże? A może ktoś to poprowadzi?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Łukasz napisał(a):
> [...]
    > jeszcze..) był wypisany na żonę i ich wspólną córkę, chcemy by też taki zapis

    bez znajomości dat śmierci kolejnych osób trudno coś powiedzieć

    KG

  • 3. Data: 2005-08-29 14:55:41
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Łukasz wrote:
> [...]
    > Musi to być dokładnie w 1/3 wartości? A może są jakieś inne rozwiązania? Może
    > ta córka z pierwszego małżeństwa może się zrzec swojej części?

    Zacznijmy od tego, że musicie przeprowadzić postępowanie spadkowe i
    podział spadku, przed sądem. Sugerując, żeby dom przypadł Wam, a tej
    córce prawo do określonej kwoty, wypłaconej od Was.

    I przy okazji ostrzegam - nie możecie się z tą pierwszą córką wcześniej
    umówić, tak że wy ją spłacacie, a ona Wam podpisuje, że nie rości
    pretensji. Nie możecie, bo chodzi o dom, czyli nieruchomość, a w takiej
    sytuacji wszelkie zwykłe umowy są nieważne. Dlatego spłacajcie ją
    dopiero, jak to wyniknie z podziału spadku.

    A tak w ogóle, to ważne jest jeszcze to, kto kiedy umarł. Bo jeśli syn
    umarł przed dziadkiem, albo babcią, to się podział spadku zmienia.

    Pozdrawiam,
    --
    MArta
    m...@N...pl

  • 4. Data: 2005-08-30 08:10:45
    Od: "Łukasz " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marta Wieszczycka <m...@N...pl> napisał(a):

    > Zacznijmy od tego, że musicie przeprowadzić postępowanie spadkowe i
    > podział spadku, przed sądem. Sugerując, żeby dom przypadł Wam, a tej
    > córce prawo do określonej kwoty, wypłaconej od Was.

    Sprawa podziału majątku już się odbyła, Sąd ustalił, że każdej ze stron
    przypada 1/3 wartości majątku.

> [...]
    > sytuacji wszelkie zwykłe umowy są nieważne. Dlatego spłacajcie ją
    > dopiero, jak to wyniknie z podziału spadku.

    A czy możemy np. pojechać do tej osoby i jakoś się dogadać, by spłacić Jej
    mniej niż 1/3 wartości? Może ta córka np. się zrzec na naszą korzyść? Jakie
    są tego konsekwencje?
    Oczywiście zrobilibyśmy to wraz z notariuszem..

    > A tak w ogóle, to ważne jest jeszcze to, kto kiedy umarł. Bo jeśli syn
    > umarł przed dziadkiem, albo babcią, to się podział spadku zmienia.

    Już mówię.. Pytała też o to osoba, która odpowiedziała mi przed Tobą, w tym
    temacie..
    Mąż umarł 09.1991, a Jego rodzice (dziadkowie) 05.1979.
    Córka męża z pierwszego małżeństwa mieszkała w tym domu, o którym mowa, do
    1973 roku. Od tego czasu jest wymeldowana i mieszka gdzie indziej.

    Nie ma czegoś takiego jak zasiedzenie? Od roku kiedy Ona sie wymeldowała,
    czyli 33 lata temu, w owym domu mieszka zona i córka..

    Pozdrawiam, Łukasz.

  • 5. Data: 2005-09-01 15:24:03
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Łukasz wrote:

    > Sprawa podziału majątku już się odbyła, Sąd ustalił, że każdej ze stron
    > przypada 1/3 wartości majątku.
    No to teraz trzebaby notarialnie załatwić sprawę odkupienia jej udziału.

> [...]
    > są tego konsekwencje?
    > Oczywiście zrobilibyśmy to wraz z notariuszem..

    Koniecznie wszystko z notariuszem, bo to nieruchomość.
    Inna sprawa, że nie widzę powodu, dla którego ona miałaby się na to
    zgodzić. Jeśli w skład spadku nie wchodziły żadne długi... No chyba że
    ten dom jest wart tak mało, że znaczenie będą miały koszt pogrzebu i
    nagrobka...
    Po poza tym, to jaki niby zamierzasz zastosować argument, żeby ją
    przekonać? Ruską mafię?
    Przecież nawet jeśli powiesz, że tyle nie masz, ale masz mniej, to ją to
    nie musi obchodzić - skoro ma prawo zarządać podziału współwłasności
    poprzez jej sprzedaż. Inna sprawa, że być może wtedy dodatkowe koszty i
    tak by jej część mogły obniżyć, no i nie wiadomo, czy udałoby się
    uzyskać rzeczywistą wartość domu... Więc może faktycznie spróbujcie ją
    przekonać. Tylko pamiętając o notariuszu.

    > Już mówię.. Pytała też o to osoba, która odpowiedziała mi przed Tobą, w tym
    > temacie..

    Skoro już podałeś, że jest orzeczenie sądu, z którego wynika, ile się
    komu należy, to już sprawa jest jasna.

    > Nie ma czegoś takiego jak zasiedzenie? Od roku kiedy Ona sie wymeldowała,
    > czyli 33 lata temu, w owym domu mieszka zona i córka..

    W tym przypadku nie ma mowy o zasiedzeniu. Po pierwsze dziedziczenia się
    nie zasiaduje (czyli z ustawy dziedziczą spadkobiercy, a nie
    mieszkańcy). Nie ma zatem znaczenia, czy mieszkała, czy nie. I tak miała
    prawo dziedziczyć po tacie. A po drugie nawet teraz nie biegnie Wam
    zasiedzenie, skoro mieszkają współwłaściciele. Podobnie jak nie biegnie
    zasiedzenie, kiedy się komuś dom wynajmuje. Meldunek też nie ma tu nic
    do rzeczy. Nie masz obowiązku mieszkać osobiście i być zameldowanym w
    każdym domu, który Ci się częściowo należy.