  • 11. Data: 2010-10-05 13:46:00
    Temat: Re: Kto tu łamie prawo - wynagrodzenie ?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 05-10-2010 15:04, RadekD pisze:

    > OK. Czyli już się prawie rozumiemy ;-)
    >
    > Ugotowany przez kogo ? I jakie konsekwencje może ponieść pracownik
    > dostający lewe wynagrodzenie.

    Tak naprawdę żadne, jeżeli zrobi wielkie oczy i stwierdzi, że myślał że
    wszystko jest ok, wszak przyznano ma kwotę brutto, a ile wyjdzie na rękę
    to oblicza pracodawca.

    > Nie to, że chcę chamsko podkablować (częściowo też na siebie) ale nie
    > pogardzę jakimś hakiem na mojego "pana pracodawcę".

    Fajna firma...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2010-10-05 13:54:04
    Od: RadekD <r...@p...onet.pl>

    > Tak naprawdę żadne, jeżeli zrobi wielkie oczy i stwierdzi, że myślał że
    > wszystko jest ok, wszak przyznano ma kwotę brutto, a ile wyjdzie na rękę
    > to oblicza pracodawca.

    Czyli dla mnie OK.

    > Fajna firma...

    Oj fajna. Można by napisać doktorat z psychologi na temat leczenia
    własnych kompleksów i podwyższania samooceny przez "panów pracodawców"
    wyżywających się na pracownikach.
    Wpadlibyście na to by przyczepić się pracownika dostającego minimum za
    to, że na śniadanie je kiełbasę a nie szynkę z Almy ?

  • 13. Data: 2010-10-05 14:16:46
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 05.10.2010 RadekD <r...@p...onet.pl> napisał/a:
    > Ugotowany przez kogo ? I jakie konsekwencje może ponieść pracownik
    > dostający lewe wynagrodzenie.
    jakis czas temu dostalem wezwanie do US w sprawie firmy, u ktorej kilka lat
    temu mialem umowy - zlecenia.

    Przelewy na konto, to co bylo na umowach/przelewie/pitcie nijak się miało do
    siebie wzajemnie. To co bylo w ksiegowosci bylo jeszcze inne (czesc umow -
    oczywiscie niepodpisane przezemnie - byla podwojna, to co mialem w przelewach w
    papierach u nich nie wystepowalo...)

    Prawde mowiac srednio mnie to interesowalo, potem zreszta wycofalem sie z wspolpracy.

    Efekt - powiedzialem co wiedzialem, na pytanie czy napewno nic nie dostalem
    poza przelewami(przelewy byly nizsze niz umowy) powiedzialem ze nie pamietam...
    i tyle.

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/

  • 14. Data: 2010-10-05 14:20:59
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "RadekD" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Tak mnie zastanawia jedna rzecz. Pracuję na umowę
    > na czas nieokreślony z której wynik, że zarabiam xxx zł
    > jednak wypłata, którą dostaję jest wyższa xxxx zł (niestety niedużo).
    > Co najlepsze wypłatę otrzymuję na konto z konta firmowego
    > z zaznaczeniem, że to wypłata za dany miesiąc i danymi firmy.
    >
    > Kto tu właściwie łamie prawo ?
    > Jakie są konsekwencje tego dla obu stron?
    > I komu tak właściwe powinno zależeć na wykryciu tego ?

    http://praca.wp.pl/gid,12725833,kat,1013831,galeriaz
    djecie.html?T[page]=1

    K.

  • 15. Data: 2010-10-07 09:39:18
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-10-05 12:45, IwonaW pisze:
    > Użytkownik "RadekD"<r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > I ty i pracodawca lamiecie prawo. On bo nie odprowadza za ciebie pelnych
    > skladek ZUS, ty bo nie odprowadzasz w pelnej wysokosci podatku dochodowego -
    > pracodawca jest tylko jego platnikiem.
    > Jezeli chcesz byc w porzadku to w mozesz w rozliczeniu rocznym PIT podac
    > wynagrodzenie w wysokosci faktycznie otrzymanej i zaplacic podatek w
    > prawidlowej wysokosci. A do pracodawcy wystapic o skorygowanie PIT-11 jezeli
    > bedzie na inna kwote niz faktycznie otrzymana bo inaczej sie deklaracje w US
> [...]

    Miejmy tylko nadzieję,że sądy, a zwłaszcza skarbówka będzie bardziej
    wyrozumiała dla pracowników. W końcu w większości przypadków to nie
    pracownik odpowiada za taką sytuację. Na każdym kroku słyszy się o
    sytuacjach na papierze mam tyle, a zarabiam tyle.
    Często nie godząc się na takie warunki nie ma szansy na pracę, a
    pracownik cicho siedzi bo nie chce stracić roboty.

    No i załóżmy, że ktoś podaje takiego pracodawcę do sądu - a co jak
    zatrudniał on np kilkanaście osób i chcąc płacić pełne składki ZUS i
    podatek przestaje być rentowny i musi zamknąć działalność. Robotę traci
    nie tylko kilkanaście osób ale i sam pracodawca oraz tracą klienta firmy
    współpracujące.

    Dopóki najniższa krajowa będzie tak rażąco niska, a przy tym składki ZUS
    tak rażąco wysokie to będzie taka chora sytuacja.

    I wszyscy o tym wiedzą - również i urzędnicy i rządzący ale nikt z tym
    nie próbuje nic zrobić. Niestety przepisy mamy takie jak mamy.

    Niech ktoś spróbuje założyć sobie działalność gospodarczą. Nie dość, że
    od razu musi płacić haracz do ZUS - to jeszcze podatek. Choć ten drugi
    jest w miarę OK - zarobiłeś podziel się. A ZUS - zarobiłeś czy nie płać.
    i to nie mało (poza 2 pierwszymi latami).

    Ariusz

  • 16. Data: 2010-10-07 09:47:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 10/7/2010 4:39 AM, Ariusz wrote:

> [...]
    > Często nie godząc się na takie warunki nie ma szansy na pracę, a
    > pracownik cicho siedzi bo nie chce stracić roboty.

    Nie bedzie bardziej wyrozumialy.
    Nie wykazales na PIT osiągnietego dochodu i zabulisz go z odsetkami plus
    kara.
    Nieistotne czy dostales pit-11 czy nie i co na nim jest. Ewentualnie
    nalezy je skorygowac.
    Na pit-37 wykazujesz faktycznie otrzymana kase.
    wszelkie odchylki ida na twoje konto w razie czego.
    jakbys to jeszcze pod stolem dostawal gotowka do reki, to ciezko byloby
    ci cokolwiek udowodnic.
    jak masz wplate na koncie, to jestes samobójcą nie wykazaujac tego w pit-37.

> [...]
    > podatek przestaje być rentowny i musi zamknąć działalność. Robotę traci
    > nie tylko kilkanaście osób ale i sam pracodawca oraz tracą klienta firmy

    No i co?

    > Dopóki najniższa krajowa będzie tak rażąco niska, a przy tym składki ZUS
    > tak rażąco wysokie to będzie taka chora sytuacja.

    alt.pl.wiejska

> [...]
    > jest w miarę OK - zarobiłeś podziel się. A ZUS - zarobiłeś czy nie płać.
    > i to nie mało (poza 2 pierwszymi latami).

    j.w.

  • 17. Data: 2010-10-07 10:49:39
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > miarę OK - zarobiłeś podziel się. A ZUS - zarobiłeś czy nie płać.
    > i to nie mało (poza 2 pierwszymi latami).

    Z tym, że nie do końca, bo jak zarabiasz więcej to zusowi płacisz więcej.
    Lub nie, ale to jest już twój wybór z określoną konsekwencją. Za pracownika
    płacisz proporcjonalnie do jego wynagrodzenia. Interes jest więc w tym, że
    pracodawca może nie płacić od tych pod stołem.