    From: "Maciej S." <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kto ma zrobić drogę?
    Date: Fri, 18 Mar 2011 21:35:19 +0100

    Witam,

    Mam pytanie do osób któe ten temat już przerabiały - jestem posiadaczem
    działki, wobec której rok temu został uchwalony w gminie plan
    zagospodarowania przestrzennego, i działka jest działką budowlaną. Do
    działki prowadzi droga, jakieś 400 metrów, która obecnie jest drogą gminną
    dojazdową do pól (tereny wcześniej były - i dalej są rolne, podatek gmina
    bierze rolny) nieutwardzoną. Droga w planie zagospodarowania jest drogą
    lokalną dojazdową o
    określonych parametrach szerokości (6 metrów). Nawet został zrobiony plan
    budowy tej drogi, ale przez gminne przepychanki jest on tylko na papierze.
    Zamierzam się wkrótce budować, ale nie moge - obecnie droga z uwagi na brak
    odwodnienia i nieutwardzenia wiosną zimą zamienia się w błoto. Od 3 lat co
    roku wymieniam się z gminą pismami z prośbą o utwardzenie drogi/wykonanie
    zogdnie z planem, i co roku otrzymuję tą samą odpowiedz - że gmina w ramach
    dostępnych środków utrzymuje tą drogę w stanie przejezdności - oczywiście
    gmina nic nie robi, a ostatnio nawet rzuciła trochę gruzu na drogę ją
    blokując. Generalnie urzędnicy i wójt, który się niedawno zmienił ma to
    głęboko gdzieś.

    I moje pytania:

    Co mogę dalej zrobić? Kto za tą drogę, jej przejezdność, utwardzenie
    odpowiada, jak gmina - a tak jest chyba na 100%, to czy możecie podać mi
    podstawy
    prawne?
    Jeśli mieliście podobną sytuację, to co dalej? W przypadku dalszego olewania
    (na piśmie proponowałem współpracę, również finansową) jakie są instytucje
    odwoławcze? Urząd powiatowy? TVN Uwaga?

    MS