  • 1. Data: 2003-07-31 19:04:06
    Temat: Kruk Inkasso-pozew
    Od: "Pinky" <p...@c...pl>

    Witam,
    Pisze ponownie, ze brat otrzymuje od firmy jak w tytule wezwania do zaplaty
    za abonament oraz zwrot dekodera Cyfry+. Przyslali takze prowizorke pozwu do
    sadu. 1 lipca 2000r wymagalna byla zaplata za abonament, a w ciagu 90 dni od
    wygasniecia umowy mial zwrocic dekoder. Co ma zrobic, czy po 3 latach nic
    juz mu nie zrobia?
    Pozdr

  • 2. Data: 2003-08-01 04:58:04
    Temat: Re: Kruk Inkasso-pozew
    Od: "SC" <o...@s...com.pl>

    Odemnie żądają 300 zł za spóźnienie (kilka dni po terminie) się z oddaniem
    dekodera.
    Olałem ich. Wysyłają takie groźnie wyglądające druki a nawet kopię pozwu.
    Znaleźli nawet mój domowy telefon i mnie zaczęli nękać.
    Powiedziałem im grzecznie, że jak są w 100 % pewni swojej wygranej to niech
    sprawę skierują do Sadu a nie bawią się w błyskotliwe druki i telefony.
    W moim przypadku sprawa wygląda tak, że ja wpłaciłem 146 zł kaucji przy
    zawarciu umowy i tę kaucje "pobrał"
    sobie montazysta bo nie jest odnotowana na moim koncie w Wizji.
    Czyli przedstawiciel Wizji okradł mnie a oni się wypinają i mówią, że moge
    go skarzyć z powództwa cywilnego.
    W dodatku to Wizja zmieniła warunki umowy i ja się nie zgadzam żeby mnie
    sprzedała Cyfrze+ Chcę aby Cyfra + podpisała ze mną osobna umowę.
    Nigdyn żaden list od Wizji nie był polecony ani ZPO. Kazde moje pismo do
    nich było ZPO a oni na nie nigdy nie odpowiedzieli. ( w regulaminie jest
    napisane, że nie mają takiego obowiązku)
    Ponad pól roku trwało zanim udało mi sie od nich uwolnić.
    Generalnie straszą. Tak mi sie wydaje. Pomyśl. Gdybyś miał 100% pewność, że
    mazs rację to czy mając taką bezduszną i cwaną firmę jak Wizja czy Cyfra
    bawiłbyś się w wysyłanie kolorowych druczków jako zwykłe listy nie polecone
    ani nie ZPO ? Przysłał byś mni dwa wezwania do zapłaty ZPO i od razu do
    Sądu. Sąd na rozprawie zamknietej wydałby nakaz płatniczy następnie wydał
    klauzule wykonalności i hajda do komornika. Za 1-2 mce miałbyś już gotówkę.
    No ale kazda sprawa jest inna i wybór należy do Ciebie.
    Sławek

  • 3. Data: 2003-08-01 08:52:17
    Od: "Pinky" <p...@c...pl>

    Dzieki
    Pozdr

  • 4. Data: 2003-08-01 09:55:53
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "SC" <o...@s...com.pl> wrote in

    > Odemnie ządają 300 zl za spóLnienie (kilka dni po terminie) sie z
    > oddaniem dekodera.
    > Olalem ich. Wysylają takie groLnie wyglądające druki a nawet kopie
    > pozwu. ZnaleLli nawet mój domowy telefon i mnie zaczeli nekac.

    Jak podpisywales umowe to napewno podales swoj numer telefonu wiec nie musieli
    szukac.

    > Powiedzialem im grzecznie, ze jak są w 100 % pewni swojej wygranej to
    > niech sprawe skierują do Sadu a nie bawią sie w blyskotliwe druki i
    > telefony.

    Skieruja na 100%

    W moim przypadku sprawa wygląda tak, ze ja wplacilem 146 zl
    > kaucji przy zawarciu umowy i te kaucje "pobral"
    > sobie montazysta bo nie jest odnotowana na moim koncie w Wizji.
    > Czyli przedstawiciel Wizji okradl mnie a oni sie wypinają i mówią, ze
    > moge go skarzyc z powództwa cywilnego.
    > W dodatku to Wizja zmienila warunki umowy i ja sie nie zgadzam zeby
    > mnie sprzedala Cyfrze+ Chce aby Cyfra + podpisala ze mną osobna umowe.
    > Nigdyn zaden list od Wizji nie byl polecony ani ZPO. Kazde moje pismo
    > do nich bylo ZPO a oni na nie nigdy nie odpowiedzieli. ( w regulaminie
    > jest napisane, ze nie mają takiego obowiązku)

    Bez problemu bedziesz sie mogl powolac na to w sprzeciwie/zarzutach od nakazu
    zaplaty.

    > Ponad pól roku trwalo zanim udalo mi sie od nich uwolnic.

    Od Kruka sie nie uwolnisz dopoki nie oddasz dlugu.Mi tez sie tak wydawalo ze
    ciagle olewanie ich pism spowoduje ze zapomna o mnie.Jednak nie zapomnieli.Chociaz
    przyznam ze moja sytuacja byla nieco bardziej jasna niz w Twoim
    przypadku.Ewidentnie wisialem im kase.

    > Generalnie straszą. Tak mi sie wydaje. Pomyśl. Gdybyś mial 100%
    > pewnośc, ze mazs racje to czy mając taką bezduszną i cwaną firme jak
    > Wizja czy Cyfra bawilbyś sie w wysylanie kolorowych druczków jako
    > zwykle listy nie polecone ani nie ZPO ? Przyslal byś mni dwa wezwania

    A mi sie wydaje ze wcale nie maja obowiazku zeby w ogole cie wzywac do
    zaplaty.Moga sobie odczekac i znienacka cie zaskoczyc nakazem zaplaty wydanym
    przez sad.To ze wysylaja do ciebie wezwania zwyklym listem to po prostu ich dobra
    wola.To czy polecony czy nie to nie ma zadnego znaczenia moim zdaniem.Natomiast
    zgadzam sie ze tzw prowizorka pozwu wysylana przez nich,czy tez ich pisma z
    wielkim napisem "DLUZNIK",robia wrazenie psychologiczne.

    > do zaplaty ZPO i od razu do Sądu. Sąd na rozprawie zamknietej wydalby
    > nakaz platniczy nastepnie wydal klauzule wykonalności i hajda do
    > komornika.

    Nakaz zaplaty jest od razu wykonalny,nie ma potrzeby nadawania mu klauzuli
    natychmiastowej wykonalnosci przez sad.
    Pozdrawiam Pawel

  • 5. Data: 2003-08-01 11:42:03
    Od: "SC" <o...@s...com.pl>

    > Nakaz zaplaty jest od razu wykonalny,nie ma potrzeby nadawania mu klauzuli
    > natychmiastowej wykonalnosci przez sad.

    Miałem nakaz zapłaty wydany przez Sąd dla mojego lokatora. Musiałem odczekać
    2 tygodnie i opłacic 5 zł z groszami za nadanie klauzuli wykonalności.
    Bez tej klauzuli komornik nie chciał przyjąc sprawy.

    Telefonu nie podawałem przy zawieraniu umowy gdyż nigdy tego nie robię.

    A co do kruka to poczekam.
    Takie 146 zł Wizja pobrała takze od mojej Mamy. Więc razem daje to ok. 300
    zł.
    Mam podpisy kwitujące te kwoty. Obie kwoty nie dotarły do wizji.
    Przedstawiciel wizji sie wypina i nie chce rozmawiać. Zwala wine na
    pracownika który już u niego nie pracuje.
    Generalnie zdałem dwa dekodery i mam wizje z głowy.
    Całe szczeście że nie podpisaliśmy im weksla in blanco. W zamian pobrali od
    nas te 146 zł.
    SC

  • 6. Data: 2003-08-01 11:55:32
    Temat: Odp: Kruk Inkasso-pozew
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    > Nakaz zaplaty jest od razu wykonalny,nie ma potrzeby nadawania mu klauzuli
    > natychmiastowej wykonalnosci przez sad.
    > Pozdrawiam Pawel

    Nie całkiem racja, bo: Art. 492. (292) § 1. Nakaz zapłaty z chwilą wydania
    stanowi tytuł zabezpieczenia, wykonalny bez nadawania mu klauzuli
    wykonalności.

    Ten przepis ma zastosowanie jedynie do nakazów zapłaty wydanych w
    postępowaniu nakazowym, i bez klauzuli można na ich podstawie jedynie
    wszcząć postępowanie zabezpieczające. Żeby wszcząć egzekucję trzeba taki
    nakaz zaopatrzyć klauzulą wykonalności!
    Trzeba również zazanczyć, że w przypadku pozewu o zapłatę o wiele częściej
    sądy wydają nakazy zapłaty w postępowaniu upominawczym, a takie nakazy bez
    klauzuli wykonalności nawet do zabezpieczenia nie są podstawą.
    -Renata.

  • 7. Data: 2003-08-01 13:00:04
    Temat: Re: Odp: Kruk Inkasso-pozew
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl> wrote in

    > Nie calkiem racja, bo: Art. 492. (292) § 1. Nakaz zaplaty z chwilą
    > wydania stanowi tytul zabezpieczenia, wykonalny bez nadawania mu
    > klauzuli wykonalności.
    >

    > Ten przepis ma zastosowanie jedynie do nakazów zaplaty wydanych w
    > postepowaniu nakazowym, i bez klauzuli mozna na ich podstawie jedynie
    > wszcząc postepowanie zabezpieczające. Zeby wszcząc egzekucje trzeba
    > taki nakaz zaopatrzyc klauzulą wykonalności!

    Byc moze.Nie mam komentarza do kpc przy sobie a i to jest bez znaczenia dla tego
    watku ktory dotyczy czego innego.Krzyczec tez nie ma potrzeby.

  • 8. Data: 2003-08-02 09:50:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | sobie montazysta bo nie jest odnotowana na moim koncie w Wizji.
    | Czyli przedstawiciel Wizji okradł mnie a oni się wypinają i mówią, że moge

    Bzdura - zakładając, że montażysta był zapewniony przez nich, a nie
    znalazłeś sobie go sam.

    | W dodatku to Wizja zmieniła warunki umowy i ja się nie zgadzam żeby mnie
    | sprzedała Cyfrze+ Chcę aby Cyfra + podpisała ze mną osobna umowę.

    Z tego co wiem, to WIZJA nikogo nie sprzedawała, tylko została sprzedana.

> [...]
    | mazs rację to czy mając taką bezduszną i cwaną firmę jak Wizja czy Cyfra
    | bawiłbyś się w wysyłanie kolorowych druczków jako zwykłe listy nie

    Nie ma obowiązku wysyłania wezwań, więc zwykłym listem jest tak samo dobre,
    jak by go w ogóle nie było. Przed sądem nie mogą ponosić zarzutu, że
    wzywali, ale też nie jest im do niczego potrzebny.

> [...]
    | Sądu. Sąd na rozprawie zamknietej wydałby nakaz płatniczy następnie wydał
    | klauzule wykonalności i hajda do komornika. Za 1-2 mce miałbyś już

    Oni te umowy tak zamotali, że żaden normalny sąd tego w postępowaniu
    nakazowym raczej nie orzeknie. Osobiście wątpię, czy w normalnym y uzyskali
    wyrok, ale to już temat na inną bajkę.

  • 9. Data: 2003-08-02 09:59:29
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Jak podpisywales umowe to napewno podales swoj numer telefonu wiec nie
    musieli
    | szukać.

    Albo mają książkę telefoniczną. Jesli numer nie jest zstrzeżony, to nie ma
    to większego znaczenia, skąd go mają.

    | Skieruja na 100%

    Ale czy wygrają?

    | Bez problemu bedziesz sie mogl powolac na to w sprzeciwie/zarzutach od
    nakazu
    | zaplaty.

    Pod warunkiem, że CYFRA wykaże bezsprzecznie, że jej się ta kwota należy. Bo
    to warunek, by uzyskała w ogóle taki nakaz. W opisanym wypadku, to nie jest
    takie oczywiste - przynajmniej dla mnie.

> [...]
    zapomnieli.Chociaz
    | przyznam ze moja sytuacja byla nieco bardziej jasna niz w Twoim

    A to wiele zmienia. Tutaj może się okazać, że nie do końca mają rację.

> [...]
    | zgadzam sie ze tzw prowizorka pozwu wysylana przez nich,czy tez ich pisma
    | wielkim napisem "DLUZNIK",robia wrazenie psychologiczne.

    Tu się zgodzę z Tobą. I właśnie mnie to dziwi. Po co oni to robią w sprawach
    oczywistych? Jedno wezwanie i nakaz zapłaty.

    | Nakaz zaplaty jest od razu wykonalny,nie ma potrzeby nadawania mu klauzuli
    | natychmiastowej wykonalnosci przez sad.

    Sprzeciw! Nakaz zapłaty nie może być w ogóle opatrzony klauzulą
    natychmiastowej wykonalności. To by było bez sensu, pomijając, że przepis na
    to nie pozwala. Po otrzymaniu nakazu zapłaty masz 14 dni na sprzeciw.
    Dopiero po tym terminie sąd nakłada klauzulę wykonalności, jeśli sprzeciwu
    nie ma.

  • 10. Data: 2003-08-02 10:02:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Telefonu nie podawałem przy zawieraniu umowy gdyż nigdy tego nie robię.

    A jest zastrzeżony?

> [...]
    | Przedstawiciel wizji sie wypina i nie chce rozmawiać. Zwala wine na
    | pracownika który już u niego nie pracuje.

    Jak masz to na piśmie, to jesteś górą. To jest jego pracownik i jego
    problem.