    From: piotrek77 <p...@f...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Krowy wchodza na moja posesje
    Date: Tue, 31 Dec 2002 10:05:46 +0100

    Witam

    Mam nastepujacy problem:

    Mieszkam na wsi. Moja posesja jest nieogrodzona (chyba nie ma prawa
    nakazujacego stawianie plota).
    Gdy rolnicy robia codzienny sped bydla, to te stworzenia (kilkaset kilo
    sztuka) skracaja sobie droge przez moja posesje.
    Wiaze sie to z szeregiem nieprzyjemnosci: krowie kupy, poobgryzane
    kwiatki i drzewka, itp
    Kilka miesiecy temu pedzace stado krow stratowalo mi koze przywiazana na
    sznurku (coby jablonek nie poobgryzala). Nastepstwem tego byl "zgon"
    kozy. Wlasciciel krow oczywiscie nie czuje sie w zaden sposob
    odpowiedzialny za czyn swoich zwierzat.

    Co byscie zrobili na moim miejscu?
    Rozwiazaniem jest oczywiscie jest postawienie solidnego plota (niestety,
    nie lezy to w moich mozliwosciach finansowych, a poza tym nie mam ochoty
    stawiac plota).

    A gdybym zastrzelil krowe ktora weszla na moja posesje? Jakie
    konsekwencje za to groza?
    A moge ogrodzic posesje drutem kolczastym?
    A moge wykopac wilczy dol?;)
    A moze doniesc na zloczyncow do ksiedza/biskupa/soltysa/wojta/dzielnicowego?

    pozdrawiam

    Piotrek