  • 1. Data: 2005-06-04 12:51:59
    Temat: Kradziez zawarosci paczki a odszkodowanie ?
    Od: "york" <r...@w...pl>

    Witam

    Mam taki oto problem.
    Moja paczka zostala spladrowana , wyciagnieto z niej
    aparat cyfrowy warty 1100zl a w zamian zlodziej wlozyl
    potluczone kafelki. Prawdopodobnie zrobil to pracownik
    poczty.Cale szczescie mam potwierdzenie nadania a tam
    wpisuje sie wage przesylki. Przy odbiorze przesylka miala
    inna wage , czyli w trakcie transporu kogos pokusila zawartosc
    paczuszki. Przejde jednak do meritum calej sprawy.
    Paczka nie byla ubezpieczona , bylo podane tylko samo pobranie
    na kwote 1115zl. Na poczcie powiedziano mi, ze jesli dostane odszkodowanie
    to bardzo male ok 100-200zl bo nie byla ubezpieczona paczka.
    Naczelnik poczty stwierdzila, ze kwota pobrania nie jest dowodem
    wartosci towaru. Zgadzam sie z tym , ale przeciez jesli zawartosc paczki
    nie zostalaby skradziona, to musialbym otrzymac swoje pobranie , badz
    zwrot paczki z towarem. Innej mozliwosci nie ma .Nie jest to zwykle
    zaginiecie paczki a zwykla kradziez w ktorej uczestniczyl prawdopodobnie
    pracownik poczty.Cala sprawa trafila na Policje , zglosil to odbiorca .
    Ja rowniez bylem na policji ale kazano mi czekac az wplynie zgloszenie
    od odbiorcy paczki. Na poczcie rowniez kazano mi czekac i powiedziano
    ze wszytko musi zglosic odbiorca. Czy w takiej sytuacji mam jakas szanse
    odzyskac prawdziwa wartosc przesylki ? Czy sa jakies przepisy
    na ktore moglbym sie powolac ? Jesli ktos ma jakis pomysl , sugestie , to
    bardzo prosze o wypowiedzenie sie.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-06-04 12:55:17
    Temat: Re: Kradziez zawarosci paczki a odszkodowanie ?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    york wrote:
    > Na poczcie powiedziano mi, ze jesli dostane odszkodowanie
    > to bardzo male ok 100-200zl bo nie byla ubezpieczona paczka.
    Dobrze ci powiedziano

> [...]
    > nie zostalaby skradziona, to musialbym otrzymac swoje pobranie , badz
    > zwrot paczki z towarem. Innej mozliwosci nie ma .
    Jest
    Dostajesz odszkodowanie jak wyżej.

    > Czy w takiej sytuacji mam jakas szanse
    > odzyskac prawdziwa wartosc przesylki ?
    Nie

    > Czy sa jakies przepisy
    > na ktore moglbym sie powolac ?

    Nie ma

    Jesli ktos ma jakis pomysl , sugestie , to
    > bardzo prosze o wypowiedzenie sie.

    Wniosek: przesyłki wartościowe się ubezpiecza.

  • 3. Data: 2005-06-04 13:03:44
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[niepotrzebne]interia.pl>

    Użytkownik "york" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

    >Czy w takiej sytuacji mam jakas szanse
    > odzyskac prawdziwa wartosc przesylki ?

    Od zlodzieja, jesli go złapia. Od PP nie bo paczka była nie ubezpieczona.

    HaNkA

  • 4. Data: 2005-06-04 13:24:58
    Od: "york" <r...@w...pl>

    > Jesli ktos ma jakis pomysl , sugestie , to
    >>
    > Wniosek: przesyłki wartościowe się ubezpiecza.

    Zgadza sie , tylko wiesz jak zaproponujesz
    klientowi zaplate za przesylke z ubezpieczeniem
    te 40-50zl a konkurencja kasuja 8-15zl za przesylke,
    to sporo osob wycofa sie i nie kupia u Ciebie.Oczywiscie
    towar o wiekszej wartosci np. laptopy zawsze wysylalem
    prywatnym kurierem i z ubezpieczeniem.Kwota jest
    inna i dla klienta nie jest juz to tak duzym obciazeniem
    wyzsza oplata za wysylke.

  • 5. Data: 2005-06-04 13:36:35
    Od: poreba <d...@p...com>

    witek <w...@g...pl.spam.invalid> niebacznie popelnil

    > Jest
    > Dostajesz odszkodowanie jak wyĹźej.

    A tak BTW jeżeli zakład złotniczy wprowadzi regulamin, że w przypadku
    zaginięcia/zniszczenia powierzonych do renowacji precjozów odpowiada
    za straty w wysokości 1,4582 stosowanej stawki za roboczogodzinę to
    nie możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych?

    --
    pozdro
    poreba

  • 6. Data: 2005-06-04 13:38:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    york wrote:

> [...]
    > prywatnym kurierem i z ubezpieczeniem.Kwota jest
    > inna i dla klienta nie jest juz to tak duzym obciazeniem

    Prawa rynku. Zwiększ cenę o 30 zł. Kasuj za przesyłkę 15 zł i napisz, że
    przesyłka jest ubezpieczana na twój koszt. Marketing to podstawa.

  • 7. Data: 2005-06-04 13:52:34
    Od: "york" <r...@w...pl>

    > Prawa rynku. Zwiększ cenę o 30 zł. Kasuj za przesyłkę 15 zł i napisz, że przesyłka
    jest
    > ubezpieczana na twój koszt. Marketing to podstawa.

    Tylko czasami te 30-50zl to moja marza :) Trzeba schodzic z cena mocno
    w dol zeby miec atrakcyjne ceny. Polski klient zazwyczaj nie rozumie , ze
    towar musi swoje kosztowac , zeby wszytko bylo ok. Kazdy chce kupic jak
    najtaniej i tnie sie koszty gdzie mozna. Nie rozwijam dalej , bo odbiegamy
    od glownego tematu.

    Jedyna chyba szansa na odzyskanie moich pieniedzy ,
    byloby wykrycie zlodzieja przez policje i pociagniecie go do odpowiedzialnosci
    karnej , albo naglosnienie sprawy w mediach .Wtedy nawet wielkie firmy robia
    wyjatki i oddaja kase , zeby uniknac rozglosu .

  • 8. Data: 2005-06-04 14:15:46
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    witek wrote:

    > Wniosek: przesyłki wartościowe się ubezpiecza.

    Czasem bardziej opłaca wysłać się kurierem, gdzie przesyłka jest
    ubezpieczona do jakiejś kwoty w ramach opłaty za nadanie (np. Stolica chyba
    do 50.000) niż przesyłać paczką wartościową Poczty Polskiej ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Krystyna Borek

    --> Odzyskaj swoje pieniądze --> http://rejestr.info <--

  • 9. Data: 2005-06-04 14:16:04
    Od: "Krystyna Borek" <k...@h...waw.pl>

    poreba wrote:

> [...]
    > za straty w wysokości 1,4582 stosowanej stawki za roboczogodzinę to
    > nie możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych?

    Jest. Takie postanowienie, to klauzula abuzywna.

  • 10. Data: 2005-06-04 14:21:25
    Od: "york" <r...@w...pl>

> [...]
    > za straty w wysokości 1,4582 stosowanej stawki za roboczogodzinę to
    > nie możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych?

    No wlasnie o czyms takim myslalem. Tzn czy jest jakies prawo ogolne
    na ktore mozna sie powolac pomijajac regulamin poczty.Czesto w
    programie konsument pokazywano przyklady , gdzie ludzie wygrywali
    sprawy mimo , ze z regulaminu wynikalo ze sa na spalonej pozycji.
    Np.Kiedys pokazywali przyklad Pana ,ktory zakupil w sklepie
    towar na ktory dostal gwarancje 3 miesiace.Towar zepsul sie po tym
    okresie a on ubiegal sie o odszkodowanie, poniewaz przyslugiwalo mu
    prawo konsumenckie i gwarancja 12 miesieczna .Czyli sa sytuacje
    ze mimo tego iz zgadzamy sie na regulamin danej firmy , to mozemy sie
    od niego odwolac powolujac sie na prawa konsumenckie. Moze
    w moim przypadku tez cos takiego mozna zastosowac ?