  • 1. Data: 2003-07-07 11:23:57
    Temat: Kradzież zastrzeżonej nazwy - Co moge zrobić
    Od: "Marcin_Mucha" <y...@k...it>

    Serdecznie witam grupowiczów.

    Znalazłem się w niemiłej sytuacji.
    Otóż jedna z polskich firmy nie prawnie używa zastrzeżonej nazwy mojej firmy
    zarejestrowanej w USA.
    Moje pytanie - Czy w Polsce na tej podstawie, mogę domagać się od firmy
    która nielegalnie według mnie wykorzystuje moją zastrzeżoną wcześniej nazwę
    firmy (Polska firma używa jej również jako nazwy swojej by podszywać się pod
    nią oferując ten sam produkt - kupiony z resztą od mojej firmy)

    Mam też dodatkowe pytanie, czy wykrycie takiej sytuacji przez osobę trzecią
    daje jej prawo do zgłoszenia takiego stanu rzeczy do odpowiednich organów
    ochrony - jakich, na jakie artykuły się powołać podczas rozmowy z "intruzem"

    Bardzo dziękuję i czekam na odpowiedz
    Marcin Mucha

  • 2. Data: 2003-07-07 11:40:42
    Temat: Re: Kradzież zastrzeżonej nazwy - Co moge zrobić
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Znalazłem się w niemiłej sytuacji.

    Zdarza się.

    > Otóż jedna z polskich firmy nie prawnie używa zastrzeżonej nazwy mojej
    firmy
    > zarejestrowanej w USA.

    A dlaczego rejestracja firmy w USA miałaby za sobą pociągać
    automatyczną ochronę nazwy w Polsce?
    Czy jeśli u nas zastrzegę nazwę "kogucik" to w USA ktokolwiek
    będzie to respektował? :-))
    Zgłosiłeś nazwę do ochrony w Polsce?

> [...]
    pod
    > nią oferując ten sam produkt - kupiony z resztą od mojej firmy)

    To już chyba szybciej podpada pod zwalczanie nieuczciwej
    konkurencji ale niech się wypowiedzą specjaliści.

    Pix