  • 1. Data: 2009-12-30 09:39:21
    Temat: Kradzież telewizora to czyn który nie zawiera znamion czynu zabronionego
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    Witam

    Jak niektórzy wiedzą wynajmuję mieszkania. Legalnie na umowę, płacę podatek
    itp.

    Dwaj panowie mieszkali u mnie jakiś czas, potem się wyprowadzili po
    angielsku.

    W mieszkaniu zginął TV (zostawili inny jakiś dla picu niedziałający), kilka
    rzeczy było zniszczonych. Mam świadków i fotki mieszkania przed i po
    wynajmowaniu.

    Zgłosiłem na policję. Było to jakieś 1,5 miesiąca temu.

    Wczoraj odebrałem pismo z prokuratury o umorzeniu postępowania:

    cyt:

    "uszkodzenia rzeczy w postaci drzwi, ściany .... na szkodę (moje imię i
    nazwisko) tj. czyn z art. 288 par. 1 kk /wobec stwierdzenia iż czyn nie
    zawiera znamion czynu zabronionego/ na podst. art. 17 par 1 pkt 2 kpk."

    "...kradzieży telewizora marki Philips na szkodę (moje imię i nazwisko) tj.
    czyn z art. 278 par. 1 kk /wobec stwierdzenia iż czyn nie zawiera znamion
    czynu zabronionego/ na podst. art. 17 par 1 pkt 2 kpk."

    I tu nie rozumiem. Kradzież jest przecież ścigana z urzędu i chyba stanowi
    czyn zabroniony.

    Mam 7 dni na odwołanie się.

    Jest sens?

    Jak napisać to odwołanie? Musi być oczywiście formalne poprawne.

    Co jeszcze mogę zrobić?

    Pomożecie?

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 2. Data: 2009-12-30 09:55:18
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > znamion czynu zabronionego/ na podst. art. 17 par 1 pkt 2 kpk."
    >

    > I tu nie rozumiem. Kradzież jest przecież ścigana z urzędu i chyba stanowi

    Na twoim miejscu przejrzałbym akta sprawy. Powinny tam być zeznania osób
    które mieszkały i inne ustalenia. Na tej podstawie zadecydujesz co dalej.
    Jeśli chodzi o uszkodzenia drzwi i ścian to musi być to czyn umyślny aby był
    przestępstwem. Jeśli chodzi o telewizor - musisz zobaczyć co zeznali
    ewentualni sprawcy i podjąć wtedy decyzję.

  • 3. Data: 2009-12-30 10:20:57
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > był przestępstwem. Jeśli chodzi o telewizor - musisz zobaczyć co zeznali
    > ewentualni sprawcy i podjąć wtedy decyzję.

    Czyli lecieć do prokuratury? Chyba tak będę musiał zrobić.

  • 4. Data: 2009-12-30 10:47:09
    Od: "grzech" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli lecieć do prokuratury? Chyba tak będę musiał zrobić.

    Jeszcze jedno. Jeśli telewizor był stary to czyn mógł być zakwalifikowany
    jako wykroczenie. Powinni cię o tym poinformować.

  • 5. Data: 2009-12-30 10:51:50
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Jeszcze jedno. Jeśli telewizor był stary to czyn mógł być zakwalifikowany
    > jako wykroczenie. Powinni cię o tym poinformować.

    nowy nie był, ale był w super stanie.

    Mogę ich pozwać w procesie cywilnym?

    O zniszczenia i zwrot TV?

    Sąd mnie oleje czy coś wywojuję? W umowie są zapisy na ten temat, że w razie
    zniszczeń zwrot kasy itp.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 6. Data: 2009-12-30 12:09:45
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > nowy nie był, ale był w super stanie.

    Wazne, czy wart jest dzis wiecej niz 250 zl czy nie.
    Sprawdz na Allegro, zy chodza podobne modele i za ile.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-12-30 12:26:18
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "grzech" <s...@p...onet.pl> napisał
    > Jeszcze jedno. Jeśli telewizor był stary to czyn mógł być zakwalifikowany
    > jako wykroczenie. Powinni cię o tym poinformować.

    Zwykle nie informują do czasu ewentualnego skierowania wniosku o ukaranie.
    Znałem przypadek, że się pokrzywdzony wkurzył, że mu umorzyli dochodzenie,
    bo taki dostał papier. A później się okazało, że przedmiot nie miał 250 zł
    wartości, dochodzenie co prawda umorzyli z braku znamion, ale równocześnie
    wszczeli postępowanie o wykroczenie, nie puszczając pary z ust...

  • 8. Data: 2009-12-30 12:26:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał
    > Mogę ich pozwać w procesie cywilnym?
    >
    > O zniszczenia i zwrot TV?

    TAK

  • 9. Data: 2009-12-30 13:54:04
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Wazne, czy wart jest dzis wiecej niz 250 zl czy nie.
    > Sprawdz na Allegro, zy chodza podobne modele i za ile.

    Entuzjastycznie podałem wartość TV 900 zł :-)

    W uzasadznieniu była wartość.

    Pozdrawiam

    Jacek

  • 10. Data: 2009-12-30 14:42:40
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2009-12-30 14:54, Agent 0700 pisze:

    > Entuzjastycznie podałem wartość TV 900 zł :-)

    Uważaj z tym entuzjazmem.

    W Poznaniu pracownicy MPK zostali za coś podobnego oskarżeni - zawyżyli
    wartość zbitej szyby aby potraktowano to jako przestępstwo a nie
    wykroczenie.

    --
    spp