  • 11. Data: 2007-02-03 13:52:35
    Temat: Re: Kradzież pieniędzy z karty kredytowej. [KK]
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    Użytkownik "camasa" <c...@o...eu> napisał w wiadomości :
    > "Kradzież pieniędzy z karty kredytowej."

    Podobą sytuację miała moja siostra kilka lat temu.
    Założyła konto jako studentka chyba w Multibanku.
    Potrzebowała taniego konta do otrzymywania stypendium.
    Dostała kartę płatniczą (nie kredytową).
    Po jakimś czasie chciała uaktywnić kartę, sprawdziła stan konta w
    bankomacie.
    I okazało sie że brakuje stu złotych.
    Po dochodzenie co i jak okazało się że braki na koncie spowodowała zapłata
    za zakupy gdzieś daleko od miejsca zamieszkania.
    Bank oczywiście nie poczuwał się do straty bo w transakcji użyta była karta
    i podany pin.
    Instytucja, która zajmuje sie takimi sprawami wzięła 50 zł za wniosek i i
    tak nic nie załatwiła.
    Na 1000% nie było możliwości urzycia karty przez osobę niepożądaną a już
    napewno nie tak daleko.

    --
    -->PozDraWiaM<--
    ------->Hugo<---------

  • 12. Data: 2007-02-03 14:26:46
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Samotnik napisał/a:
    >Karty wypukłe MOGĄ być rozliczane offline. Nie muszą i na ogół w Polsce nie
    >są.
    Mea culpa za uproszczenie.
    Owszem - w Polsce są też rozliczane online, ale ze względu na zgodność z
    systemem rozliczeń offline nie jest możliwe dowolne ustalanie PIN-u (jak
    w płaskich), ale PIN jest tworzony na podstawie haszowania danych z
    paska, co oznacza, że skimmer może go odtworzyć, a w płaskich musi
    zdobyć.

  • 13. Data: 2007-02-03 15:32:18
    Od: camasa <c...@o...eu>

    Użytkownik Hugo napisał:

    > Podobą sytuację miała moja siostra kilka lat temu (...) sprawdziła stan konta w
    bankomacie. I okazało sie że brakuje stu złotych. Bank oczywiście nie poczuwał się do
> [...]
    załatwiła.
    > Na 1000% nie było możliwości urzycia karty przez osobę niepożądaną a już napewno

    Jaki był finisz sprawy? Przełknięcie goszkiej śliny poraszki?

  • 14. Data: 2007-02-03 15:51:11
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 03.02.2007 Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał/a:
> [...]
    > w płaskich), ale PIN jest tworzony na podstawie haszowania danych z
    > paska, co oznacza, że skimmer może go odtworzyć, a w płaskich musi

    KK Multi pozwala ustalać dowolnie PIN, co obala Twoją teorię. Jeśli ma ona
    jakikolwiek sens, to wyłącznie w kwestii kart autoryzowanych PINem.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 15. Data: 2007-02-03 15:51:39
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> wrote in
    message news:in69s2h3hs4qoq4b6i39camss5s47ivvvm@4ax.com...
    > Mea culpa za uproszczenie.
    > Owszem - w Polsce są też rozliczane online, ale ze względu na zgodność z
    > systemem rozliczeń offline nie jest możliwe dowolne ustalanie PIN-u (jak
    > w płaskich)

    No to ciekawe.
    Bo zastanawiam się dlaczego na mojej karcie kredytowej bylo napisane, że jak
    chce do niej pin, to mam sobie zadzwonić na automat wpisać kod xxxxxxx i
    sobie ustalić PIN.

  • 16. Data: 2007-02-03 16:18:18
    Od: "Hugo" <s...@s...pl>

    Użytkownik "camasa" <c...@o...eu> napisał w wiadomości:
    > Jaki był finisz sprawy? Przełknięcie goszkiej śliny poraszki?

    saldo -150zł
    i świadomość że w podobnej sytuacji nie masz szans na wygraną:(

    --
    -->PozDraWiaM<--
    ------->Hugo<---------

  • 17. Data: 2007-02-03 19:10:34
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-02-03 15:26 użytkownik Artur Drzewiecki napisał :

> [...]
    > w płaskich), ale PIN jest tworzony na podstawie haszowania danych z
    > paska, co oznacza, że skimmer może go odtworzyć, a w płaskich musi

    Nieprawda.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 18. Data: 2007-02-03 20:03:50
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Nieprawda.

    Oczywiscie napiszesz nam dlaczego ?

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl/

  • 19. Data: 2007-02-03 20:08:49
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Dziękuję za sprostowanie odnośnie PIN-u.

    A wracając do wątku - stawiam na dziecko lub kogoś z jego otoczenia (np.
    kolegę z aparatem do skimmingu).
    Żona jest mało prawdopodobna z tego, że chyba domyśli się, że mąż od
    razu się zorientuje co do wypłaty, skoro karta była nieużywana a on
    wyciągi sprawdza.
    A dziecko - albo samo wypłaciło z karty tatusia, albo pochwaliło się nią
    (i kopertą z PIN-em) kolegom, a aparat do skimmingu jest malutki, a PIN
    łatwo zapamiętać.

  • 20. Data: 2007-02-03 21:31:29
    Od: akala <a...@a...com>

    Dnia Sat, 03 Feb 2007 14:12:38 +0100, Artur Drzewiecki napisał(a):

    > A PIN...
    > PIN jest w miarę efektywny w kartach płaskich, ale nie wypukłych.
    > Mianowicie:

    mam pytanie ,niedawno dostałem w ramach promocji katę kredytową
    "MasterCard" - aktywowałem ją ,ale wzbudza ona u mnie sporo nieufności /na
    razie wszystkie rachunki się zgadzają/, których powodem jest to ,że
    dokonując zakupów muszę podpisywać rachunki , nikt praktycznie nie
    porównuje podpisu. Chcę zapytać co to znaczy karta wypukła i płaska ,czy tu
    chodzi sposób wytłoczenia danych identyfikacyjnych ,czy też o co innego.

    akala