  • 1. Data: 2011-12-17 16:00:32
    Temat: Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym
    Od: "czyn zabroniony" <c...@i...pl>

    Skradziono 2 anteny do CB Radia.
    Kradziezy dokonano w jednym czasie, w jednym miejscu (z tego samego
    podworka) lecz z dwoch roznych samochodow nalezacych jednak do tego samego
    wlasciciela.
    Przypuszczac nalezy ze kradziezy dokonal ten samsprawca.

    Dla każdej z anten z osobna policja postanawia o odmawie wszczęcia
    dochodzenia powołując się na zapok KPK:
    Art. 17. § 1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
    2) czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego albo ustawa stanowi, że
    sprawca nie popełnia przestępstwa,

    oczywiscie bez uzasadnienia.

    Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem
    zabronionym?

  • 2. Data: 2011-12-17 16:14:57
    Temat: Re: Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym
    Od: Arek <a...@e...net>

    W dniu 2011-12-17 17:00, czyn zabroniony pisze:
    [..]
    > Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem
    > zabronionym?

    Jeżeli Ciebie okradają - czyli nikogo prominentnego - to nie jest.

    Arek

    --
    http://www.arnoldbuzdygan.com

  • 3. Data: 2011-12-17 16:43:57
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik czyn zabroniony napisał:
> [...]
    > sprawca nie popełnia przestępstwa,
    >
    > oczywiscie bez uzasadnienia.
    >
    > Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem

    Teraz sobie to pismo porządnie schowaj, i idź pod posterunek i okradnij
    ich samochody z anten i jesteś kryty.

  • 4. Data: 2011-12-17 17:57:57
    Od: "czyn zabroniony" <c...@i...pl>

    ... a moze ktos odpowiedziec powaznie

    czy to faktycznie jakies jaja sa?

  • 5. Data: 2011-12-17 18:03:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "czyn zabroniony" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:4eecbca0$0$1460$65785112@news.neostrada.pl...

    > Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem
    > zabronionym?

    To elementarne :-)
    Dwie anteny pewnie były w arte ponad 250 zł. Wykrycie sprawcy było mało
    prawdopodobne, wiec uznano, ze brak dowodów, że dwóch tego nie robiło. Ale
    dwóch, co kradli po jednej antenie z któych każda kosztuje mniej, niż 250
    zł, to dwa wykroczenia. Zatem uznajemy, że nie doszło do przestępstwa (nie
    mamy n-ki w statystyce) ale że mamy dwie n-ki w wykroczeniach. A to po
    statystyce tak nie bije :-)) Udowodnisz, ze to jeden kradł, albo dwaj
    wspólnie i w porozumieniu?

  • 6. Data: 2011-12-17 18:14:02
    Od: "czyn zabroniony" <c...@i...pl>

> [...]
    | mamy n-ki w statystyce) ale że mamy dwie n-ki w wykroczeniach. A to po
    | statystyce tak nie bije :-)) Udowodnisz, ze to jeden kradł, albo dwaj

    Ja to mam udowidnić?
    A kradziez anteny wartej mniej niz 250 zł to nie czyn zabroniony?

  • 7. Data: 2011-12-17 19:03:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "czyn zabroniony" <c...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:4eecdbe9$0$1218$65785112@news.neostrada.pl...

    > wiadomości

    > Ale
    > 250
    > (nie
    >
    > Ja to mam udowidnić?

    Gdybys chciał skorzystać z prawa do wniesienia zażalenia na postanowienie,
    to tak.

    > A kradziez anteny wartej mniej niz 250 zł to nie czyn zabroniony?

    Ależ tak, z tym, że to wykroczenie.

  • 8. Data: 2011-12-17 19:10:36
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > tak nie bije :-)) Udowodnisz, ze to jeden kradł, albo dwaj wspólnie i w

    Idę do sklepu wynosić towar. Każdy towar też będzie uznany za wykroczenie (mimo,
    że suma > 250 zł)?

  • 9. Data: 2011-12-17 19:46:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    >
    > Idę do sklepu wynosić towar. Każdy towar też będzie uznany za wykroczenie
    > (mimo, że suma > 250 zł)?

    Jeśli będziesz wynosić kawałkami, to tak.

  • 10. Data: 2011-12-18 22:35:36
    Od: "amba" <a...@m...eu.pl>

    "czyn zabroniony" <c...@i...pl> wrote in message
    > ... a moze ktos odpowiedziec powaznie
    >
    > czy to faktycznie jakies jaja sa?

    jaja zwane Polską.
    Kto ma łeb na karku, rozgląda się i sprawdza za którą granicą jest trochę
    normalniej (a przynajmniej mniej paranoicznie).

    Poiwnna powstać specjalna prasa - "anomalie policyjne" (albo prawne w
    ogóle). - Choroby należy leczyć.