  • 1. Data: 2003-05-06 12:57:39
    Temat: Koszty reklamacji
    Od: <p...@g...pl>

    Ustawa o szczegółowych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie
    Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)

    Art. 8.2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że
    sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez
    kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny,
    materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.

    Czy ktoś mi może powiedzieć dlaczego to nie dotyczy reklamacji odzieży,
    butów itp.

    Wszyscy powołują się na magiczną wagę 10 kg, ale nikt nie potrafi podać
    paragrafu.

    Prawnicy z federacji konsumentów też nie bardzo wiedzą, a tłumaczenie jest
    jak małego dziecka: bo nie.

  • 2. Data: 2003-05-06 15:15:16
    Temat: Re: Koszty reklamacji
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    p...@g...pl wrote:
> [...]
    > materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia.
    > Czy ktoś mi może powiedzieć dlaczego to nie dotyczy reklamacji odzieży,

    Dlaczego niby nie dotyczy? To co może (dostarczenie, koszt reklamacji)
    dotyczy.

    > Wszyscy powołują się na magiczną wagę 10 kg, ale nikt nie potrafi podać
    > paragrafu.

    10 kg było przy rękojmi, z rozporządzenia.

    > Prawnicy z federacji konsumentów też nie bardzo wiedzą, a tłumaczenie jest
    > jak małego dziecka: bo nie.

    Dziwne.

    KG