  • 1. Data: 2003-01-11 01:15:37
    Temat: Kontroler+okazywanie dok.
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Witam
    Ostatnio na grupie pojawil sie dosyc spory watek o kontrolach posidania
    biletow w autobusach.
    Pojawila sie tam miedzy innymi sprawa okazywania dokumentow, ale nie do
    konca byla jak dla mnie wyjasniona.
    Mianowicie chodzi o taka sytuacje:
    Jade autobysem, jest kontrola, nie mam biletu, za to mam dowod
    tozsamosci i chce go _okazac_. Wyciagam go i _okazuje_ tz. otwieram na
    stronie ze zdjeciem (jestem rowniez chetny przewrocic strony dowodu w
    celu okazania miejsca zameldowania). Jednak tu pojawia sie dla mnie
    problem. Z autopsji - kontroler od razu siega po _MOJ_ dowod w celu -
    nie wiem jak to okresilc - wziecia go do reki (prawdopodobnie zeby mu
    sie lepiej pisalo).
    No i tu pytanie czy ma prawo tak postapic ?
    Czy moge - ze tak powiem - zrobic awature o to dlaczego chcial mi wyrwac
    _moj_ dowod ?

    Druga sprawa jest nastepujaca:
    Co bedzie jesli akorat sie zdarzy tak ze nie bede nigdzie zameldowany ?
    Gdzie bedzie wyslane wezwanie do zaplaty ?

    pozdrawiam Cray
    c...@o...pl

  • 2. Data: 2003-01-11 10:54:00
    Temat: Re: Kontroler+okazywanie dok.
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

> [...]
    > No i tu pytanie czy ma prawo tak postapic ?
    > Czy moge - ze tak powiem - zrobic awature o to dlaczego chcial mi wyrwac

    Tzn. Ma prawo wziąć go do ręki, ale Ty masz prawo mu go nie dać i wówczas
    jest zobowiazany spisać dane patrząc na dowod w Twojej ręce. Już
    wielokrotnie tak spisywałem...Zaznaczam jednak, iż relatywnie wydłuża to
    czas sporządzania protokołu.

    > Druga sprawa jest nastepujaca:
    > Co bedzie jesli akorat sie zdarzy tak ze nie bede nigdzie zameldowany ?
    > Gdzie bedzie wyslane wezwanie do zaplaty ?

    Bezdomnych się zazwyczaj od razu wygania :-))
    A tak poza tym to na protokole wpisuje się PESEL, a po nim Cię znajdą, jak
    tylko się gdzieś zameldujesz. I wówczas będą słać wezwania.

    pdr
    Olo

  • 3. Data: 2003-01-14 16:44:50
    Od: "WIDZI" <w...@i...net.pl>

    Nie tworzac kolejnego watku w sprawie kontroli biletow zadam pytanie pod tym
    watkiem.

    Czy kanar ma prawo kontroli biletow w drzwiach autobusu tramwaju na
    przystanku i co to reguluje?
    Jest to sprawa niezmiernie uciazliwa szczegolnie w wypadku jesli przystanek
    jest przesiadkowy i za chwile odjezdza kolejny autobus.