    From: "Elektronik" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kontrola z Energetyki.
    Date: Fri, 1 Jul 2005 18:22:21 +0200

    Witam.

    A więc tak:
    Jestem rolnikiemi i dorabiam sobie (wiadomo jaka jest kondycja finansowa
    rolników...) naprawiając telewizory.
    Taką działalność gospodarczą (LEGALNĄ) prowadzę od 1996 roku kiedy to
    pobudowałem budynek gospodarczo-mieszkalny.
    Dziś zawitał do mnie kontroler z Rejonu Energetycznego.
    Napisał że w związku ze stwierdzeniem (ale szybko się obudzili!!!)
    prowadzenia działalności muszę założyć drugi licznik i wydzielić zasilanie
    do pokoju w którym naprawiam te telewizory.
    Oczywiście cała przebudowa na mój koszt.
    A są to dość duże kwoty...

    Bo jak nie to będę za całą energię pobieraną w domu płacił drożej (wg taryfy
    jak dla rzemiosła).
    Reszta sprzętów domowych ciągnie naprawdę sporo - za ok.150-200 zł
    miesięcznie.
    Udowodniłem mu, że maksymalny pobór mocy na cele działalności nie przekracza
    nigdy 100 W, a średnio jest ok. 50 W przez kilka (3-8) godzin dziennie.
    Co daje średnio mniej niż 0,5 KWh dziennie.
    I z powodu tak śmiesznego poboru muszę robić drugi licznik.

    Co zrobić aby Rejon odstąpił od tego głupiego pomysłu?
    Czy mogą tak nagle po 9 latach działalności (wcale sie nie ukrywałem i
    dobrze wiedzieli co robię) zażyczyć sobie tych zmian?

    Dla mnie to tragedia bo musiałbym pruć ściany, kłaść na nowo kable,
    wymieniać skrzynię licznikową, czyli kilka tysięcy zł w plecy.
    Wkurzyłem się na kontrolera i powiedziałem mu, że mogę płacić za prąd zużyty
    w pokoju gdzie naprawiam te graty wg nowej taryfy na rzemiosło pod
    warunkiem, że to Rejon Energetyczny sfinansuje mi przebudowę bo ja nie mam
    na to kasy.
    Oczywiście gość mnie wyśmiał.

    Poradzcie jak z tego wybrnąć.
    Są jakieś przepisy na obronę takich maluczkich jak ja?
    Bo jestem podłamany i myślę nawet o przejściu do "szarej strefy".
    Wtedy nie będzie działalności, więc będzie po sprawie, ale pewnie z kolei
    Urząd Skarbowy się przyczepi i zacznie słać kontrole bo naprawiać będę
    oczywiście nadal.
    Zresztą i tak nie wiem ile jeszcze tą działalność będę w stanie prowadzić, a
    wykosztowywać się na licznik po to aby za 2-3 lata okazało się to
    bezużyteczne to bez sensu.

    Pozdr.
    Elektronik